Eltűnt egy csapat!

shadow

Na jó, nem szó szerint.
De tényleg eltűnt egy csapat.
Pontosabban, egy World Tour-csapatnyi versenyző. Az UCI létszámcsökkentési szabálya következtében.

2018-ban az eddigi kilenc helyett már csak nyolc fős sorokat láthatunk a nagy körversenyeken, és a klasszikusokon is mindenhonnan hiányzik majd egy-egy versenyző.

Hogy mit jelent ez a gyakorlatban? Az idei Sanremón például 25 csapat állt rajthoz, ez pontosan 200 indulót jelentett. Jövőre ez a szám, már csak 175 lesz.

Ebben a szezonban – a “próbajátékon” részvevőket is beleértve – 499-en tekertek a legmagasabb szinten, jövőre 475-en fognak. Ez tehát 24 versenyzőnyi különbséget jelent. Ami nagyjából egy WT-csapat versenyzői keretét jelenti (az átlag idén 27.7 volt, jövőre 26.3 lesz).

Mindössze hárman (Sky, Bahrain-Merida, Trek) vannak a mezőnyben, akik növelték a létszámot (egy-egy fővel) a következő idényre, és szintén hárman lesznek azok, akik nem változtatnak az eddigi felálláson.

A többiek viszont szűkítettek a kereten, legdrasztikusabb módon a BMC (-4), a Cannondale (-4), illetve a Dimension Data (-5). Ők összesen 13 (!) versenyzőtől köszöntek el.

Az UCI-nál a nagyobb biztonság miatt hozták meg ezt a döntést, de adja magát a kérdés: tényleg kevesebb lesz a bukás, ha a háromheteseken induló 198 fő helyett, mostantól 176-an lesznek ott az első szakasz rajtjánál?

A jövő évi változások számokban

7 – Ennyi versenyző indulhat a klasszikusokon, és az egyheteseken
8 – Ennyien alkotnak egy csapatot a háromheteseken
176 – Ekkora lesz a mezőny a nagy körversenyeken (az eddigi 198 helyett)

Gianni Bugno (a versenyzői tanács elnöke) szerint, a válasz egy határozott nem. Sőt a kevesebb versenyző miatt, egy idő után akár a csapathoz köthető munkahelyek is veszélybe kerülhetnek. Mivel egy WT-szinten szereplő együttesnek az év során több helyszínen és versenyen is helyt kell állnia, szintén kockázatos lehet a létszámcsökkentés. Hisz ott vannak a bukások, a sérülések, a formahanyatlás (jövőre 21 neo-pro lesz a mezőnyben), meg az esetleges vízumproblémák (ugye, Dimension Data…). És máris jönnek a gondok.

Euzebio Unzué egy kicsit extrém módon bedobta a “cserelehetőség” ötletét. Pontosabban azt, hogy egy nagy körverseny első hete után, helyettesíteni lehessen az esetleges bukás miatt kieső versenyzőt.

Nyilván nem ez lesz a megoldás, de az is nehezen hihető, hogy nagyságrendileg kevesebb sérülés lesz a mezőnyben, az UCI új létszámcsökkentési szabálya miatt.

 

Related Posts

  • István

    Akkor lenne kevesebb bukás ha gyerekkorukban tanítottak volna valami kultúrát a sprintereknek és nem szociopata kőbunkók lennének.

    • Rodzsa

      Csak azt ne mond, hogy a régiek különbek voltak… Amióta létezik kerékpár, lökdösik egymást. 🙂

      • Márton Farkas

        Chipollini megvan?? régi nagy az általad szeretett korbol :)

        • Márton Farkas

          bocsi, nyilván tudod kinek szolt :)

          • Rodzsa

            Értettem 🙂

        • István

          Cipollinit hányszor kellett Tourról kizárni alpári és gusztustalan viselkedése miatt és mások veszélyeztetése miatt?
          Meg Indurain és Armstrong is olyan sok Tourt feladott Cipollini miatt.. Ja egyet se…
          Hiába, lehet hogy kemény volt, de más volt a kultúrája akkor is… Nem csinált mezőnyhajrában olyan bukásokat amikkel összetett esélyes versenyzőket is veszélyeztetett!!

          • Rodzsa

            Látom, lemaradtál abban korban. Sagan moudulatábsn nem volt semmi szabálytalan, azóta ezt már nagyon sokan elmondták. Először amúgy is Cav lökött a fejével, Sagan ezt védte, hogy ne bukjon. Plusz Cav jött hátulról. Ezek azóta tények és nem találgatás.

          • István

            Én az életben egy 50 évvel le vagyok maradva, ezt mindenki tudja rólam.
            Én az utcán is úgy köszönök hogy Jó napot elvtársak és mindig megdöbbenek hogy ha nem úgy köszönnek vissza hogy Erőt, egészséget.
            Na jó ez csak poén ennyire elmaradi kőbunkó ősember azért nem vagyok, csak majdnem!

          • Tóth Ati

            Viszont előtte az FDJ segítőt szépen a földre küldte, közben bukott a fél mezőny, köztük a sárga trikós.

          • Rodzsa

            Akkor Bouhannit miért is nem zárták ki? Az egyértelműen szándékosság volt és sokkal durvább.

          • Tóth Ati

            Kérdezd meg az UCI zsűrit. Egyébként én így utólag már nem zártam volna ki Sagant, de az FDJ segítő fellökéséért járt volna egy büntetés.

          • horvathpeter

            Mer franszoá, azér.

          • Szem

            Ez megint csak a te fejedben létezik, hogy régen minden jobb volt.

          • Márton Farkas

            igazad van! de idén melyik esélyes adott fel Tourt Sagan miatt??? JA hogy Cav? hát igen sajnálom hogy esett de az minimum 50 % 50% mindkép fél részéről. De rémlik nekem valami Touros befuto mikor Cav házához volt a befuto és nagyon meg akarta nyerni… ott mintha lett volna egy két dolog….Sztem innentől nicns kérdés a min 50% hibásságában, mert rá ez jellemző…. Amugy 1000% ig biztos vagyok bent ha ott fordtitott a szereposztás akkor meg másik szemszögből nézed és Sagan a hibás…. Nem vagy elfogulatlan és nincs ezzel gond már ugy is tudjuk… :)

  • horvathpeter

    Motorosok számát csökkentsék inkább, amíg nem volt ennyi, addig nem is volt ennyi bukás!

    • buttercake

      A motorosoknak komoly szerepük van a verseny biztosításában. 200 km – s etapokat csak így lehet időszakosan, és a mezőny mozgásának megfelelően rugalmasan zárni. De jó, legyen igazad, csökkentsék a számukat, ne legyen biztosítás, és zárások se legyenek a versenyek útvonalán. Akkor nézd majd meg, hogy mennyi bukás lesz.
      Vagy van még egy alternatíva, rendezzék az országúti versenyeket a biztonságos fedett bringapályákon, ahol még az időjárás sem zavarja meg a versenyt. :)

      • horvathpeter

        De régen nem volt ennyi motoros és mégis megtudták renezni a versenyeket? Feleennyi bukással és sérüléssel.

        • Szem

          Régen nem volt fele ekkora forgalom, meg a rajongók is másképpen, máshol helyezkedtek el a verseny mellett.

          Nem a motorosok száma, hanem a bénázása, az ami balesetveszélyes.
          Giron a rosszhelyre leparkolt rendőr, a kapkodva előresiető fényképész, újságíró, kameraman stb…

        • buttercake

          De régen nem is ilyen világ volt. Most kezdhetném sorolni a különbségeket, de nem teszem, hiszen magad is tudod miért kell sokkal jobban biztosítani az országúton rendezett, falvakon, városokon áthaladó versenyeket.

  • Vantara Béla

    lol, leigazolok két háromhetes menőt, majd az egyik “bukik” egy hét után, és beáll helyette a friss ember

    • Rodzsa

      Na jó, de milyen idővel? 🙂

      • Vantara Béla

        gondolom, ugyanazt vinné tovább

        • Rodzsa

          Mármint aki helyett beállt? Ezt ugye nem gondoltad komolyan? 🙂 Minimum utolsó hely…

        • Szem

          Ha bevezetnének bármiféle cserét, amire nem látok reális esélyt, akkor az kb úgy nézne ki, mint a Forma 1-ben. Vagyis a versenyző megérkezik, összetettben gyakorlatilag nincs ideje. Ellenben szerezhet sprint pontokat, hegyi pontokat, nyerhet szakaszt, és a szakaszon a beérkezési ideje/helyezése beleszámít a csapatversenybe.
          De ha így lenne az is vicc lenne, gondolj bele, hogy X csapat elvisz egy sprintert, az nyer 2-3 szakaszt az első héten, majd “eltaknyol”, és jön helyette egy hegyi segítő az alpok előtt.
          A kerékpárban nem lehetne sportszerűen megoldani a cserét, nem is reális, hogy ilyen lesz, csak beszélnek róla. Nem kell mindent elhinni gondolkodás nélkül.

  • Balázs Zoltán Nagy

    Ez egy óriási baromság! Bukások többsége a rossz útvonaltervezés miatt, a segítők miatt, a motorosok miatt, a nézők miatt van, volt és lesz. Azért csökkentették a létszámot, hogy ne 200 ember essen el, hanem 175??? Baromság. Kevesebb ember lesz akinek drukkolni lehet. Kevesebb versenyzőnél még inkább számít majd a segítők “minősége”! Így szerintem ha nem lesz egy motoros aki letarolja a fél sky-t akkor még jobban kiemelkednek a mezőnyből. Inkább a pénzügyekkel kellene foglalkoznia az UCI elnöknek, megerősíteni a csapatokat, hogy legyenek bevételeik a szponzorokon kívül is! Inkább a tárcsaféket tiltották volna be! Sok vér fog amiatt folyni és patakokban, sajnos. :( Olyan baja van a világnak, hogy most már sohase az ésszerűség, vagy szimplán a többség dönt, ugyebár se a csapatokat se a versenyzőket nem kérdezték meg a változtatásról, hanem szimplán döntöttek. Csak a pénz számít, és az is csak az UCI bevételeinek növelése szempontjából. Versenyzőcsere baromság. Ezért szerintem már azt ki kellene zárni 10 évre a kerékpársportból, aki ezt felvetette! :)