Mallorcától a Lombardiáig

shadow

Tour, Vuelta, világbajnokság.
Alejandro Valverde három idei kiemelt versenye.
Girózni szeretett volna, de a csapata inkább Landa és Quinatna mellett számít rá.

Persze a július 7-én rajtoló Tour de France előtt is lesznek feladatok, például a Fléche-Wallonne. Ahol Valverde 2014 óta verhetetlen.

A szezont egyébként január 25-én otthon, négy kisebb spanyol egynapossal indítja, majd január utolsó napjától kezdve jön az általunk is közvetített valenciai kör. Aztán február 14-től egy másik eurosportos versenyen indul Andalúziában. Kerékpárral, nem kamionnal. Csak mert ő azzal is szívesen vállalná. :) (Ez egyébként nem vicc. Valverde nemrég úgy nyilatkozott, hogy ha nem tekerne, biztosan hivatásos sofőrként dolgozna).

Szóval így nézne ki az év elejére tervezett program, ami persze még változhat. Hisz az is elképzelhető, hogy a Movistar Andalúzia helyett inkább az Abu Dhabi Tourra küldi. Azt talán mondani sem kell, hogy Valverde melyik lehetőséget választaná.

“Remélem ott lehetek az Andalúz körön, mert azt a versenyt nagyon szeretem. Ami a továbbiakat illeti: valószínűleg indulok a Strade Bianchén, aztán Katalán körverseny, ardenneki klasszikusok, Dauphiné és Tour de France. Majd San Sebastian, Vuelta és végül a Lombardia.” 

Alejandro Valverde tehát ebben az évben sem fogja vissza magát, bár ő soha nem erről volt híres. Tavaly a sérüléséig majdnem 5500 kilométer volt a lábában, és az előző három idényben is simán hozta tizenötezres átlagot.

DSdrTMFWsAAcp2S

Fotó: twitter

“Kiválóan érzem magam, már várom a rajtot. Okosabbat úgy is csak akkor lehet mondani, ha ott vagyok a mezőnyben. A telet gond nélkül végigdolgoztam, a formával tehát nem lehet baj. Bár nem készülök arra, hogy az első pillanattól kezdve 100%-os leszek.”

Sokaknak feltűnhetett, hogy az előző felsorolásból kimaradt a világbajnokság. Ahol Valverde korábban már hatszor (!) nyert érmet. De egyik sem volt arany. Szóval természetesen neki ez lesz az év (egyik) legfontosabb egynaposa.

“A pálya tetszik, de úgyis minden a jó formán múlik. Okosan kell menni az év második felében, hogy szeptemberre maradjon erő. Még azt sem tudom, milyen céljaim lesznek a Vueltán. Vagy edzésnek használom, vagy megpróbálok rámenni az összetettre. Bármi előfordulhat. És ugye még azt sem tudjuk, hogy a vb-n ki lesz a kapitány. Hisz várhatóan Landa is bekerül a válogatottba.”

 

 

Related Posts

  • tomi

    Mostmár mind a 3 ember lenyilatkozta, hogy Tour. Amúgy tudom nagyon fárasztó vagyok ezzel, de kíváncsi vagyok, hogy Ti kedves fórumtársak/szerkesztők/szakértő mit gondoltok lehet így sikeres ez a csapat ezen a pályán?

    • Szem

      Szerintem lehet. Majd biztos jönnek az érvek, hogy 1 kapitány 7 segítő sokkal jobb megoldás, de az elmúlt években a kapitány+segítők felállásban nem sikerült megverni a Skyt a Touron. Lehet óriási bukta lesz (és ez a valószínű), és egyetlen movistaros se lesz a végén a top10-ben, de legalább megpróbálják.
      Mások meg se próbálják elverni a Skyt, semmilyen módon, csak teszik a kereket.

      • tomi

        Épp ez az, hogyha nincs sérülés, betegség akkor pihenten mind a 3 tuti TOP 10., de ez nem olyan csapat, mint Froomemal, ahol az első ember kiemelkedik bőven a többi közül, vagy az texasi csapata, és nekem az útvonallal van bajom, mert ha lenne 40-50 km TT és 4-5 hegyibefutó, akkor még OK is lehet ez a felállás.

      • AOVKV

        Ez sokkal összetettebb…

        Ha van egy csaj aki neked bejön de tudod hogy van pasija ettől odamész és közlöd vele hogy bejön neked és meg akarod ismerni erre azt mondom legalább megpróbáltad.

        De ha odamész automata fegyverekkel hozzá és azt mondod hogy vagy szakítasz a csávóddal és hozzám jössz feleségül vagy megölöm a csávódat meg minden hozzátartozódat de téged életben hagylak hogy viseld a tetteid következményét (Szovjet módszer, KGB) erre nem mondanám azt hogy megpróbáltad… Ez idiótaság, eszetlenség…

        Tehát ezek között tegyünk különbséget!!

        Okos dolog mondjuk szökni az első hegyen a 65 km-es szakaszon. vagy okos dolog elvinni egy Nelson Oliveira-t meg Dani Bennati-t mint kiváló tempómenők hogy a TTT-n 2 hegyi segítő helyett húzzák meg a sort keményen és legyenek minél közelebb TTT-n a Sky-hoz. Ezek okos dolgok és jó kísérletek.

        De nem okos dolog telepakolni egy csapatot olyan emberekkel akiknek mindenkinek van saját, egyéni érdeke, és nem tudnak majd csapatként működni…

        • Szem

          Figyelj teljesen igazad van, ezt a több kapitányos dolgot senki nem tartja jó húzásnak.
          De ha Quintana lenne a kapitány, és Landa és Valverde is ténylegesen luxussegítők lennének, akkor se tudnák elverni a Froome+Sky duót.
          Akkor már inkább látok fantáziát abban, hogy tekerésszenek össze-vissza az első héten, és aki túléli a legkevesebb veszteséggel az megy a dobogóra, a másik meg evickél a top10-20ért ahogy tud.
          Mert szerintem ez lesz. A Touron megint ki fog durranni a Quintana-Movistar-lufi.

    • razs

      Amúgy az is egy nem elhanyagolható részletkérdés, hogy Froome indulhat-e egyátalán. Ha igen, akkor mennyi versenykilométerrel a lábában, ha nem, akkor ki lesz az első számú ember. Pouls? Kwiat? Thomas? Nyilván egyikük sem Froome szint.
      A Bahrain / Astana / Sunweb ellen szerintem lehet jobb taktika a 3 kapitányos, mint az 1 kapitányos, de csak bizonyos útvonalon, nem a mostanin.

      Inkább arra kellene odafigyelniük, hogy az oldalszeles marhaságokba ne keveredjenek bele, és se a macskakövön, se a TTT-n ne kapjanak sok hátrányt, ahhoz pedig nem az a keret a legjobb. Megszámolni sem tudom, hogy hányszor szívták meg ez miatt. Pl. 2015-ben a Zeeland szakaszon mindketten (Q+V) kaptak ~1,5 percet, 2014-ben az esős macskaköves szakaszon Valverde 2 percet. Plusz az időfutamon várhatóan még kapni fognak hátrányt. És ahogy mondani szoktad a mai kerékpárban az ilyen “ajándék” másodperceket sokkal nekezebb visszafordítani a hegyeken.

      Fene tudja… Mert abban viszont @Szem-nek is igaza van, hogy a másfajta taktikát már próbáltak és nem jött be. Akkor meg mit veszíthetnek?

    • Mike B.

      Ha Unzuenak szerencséje van, akkor az első héten Quintana vagy Landa összeszed pár perc hátrányt (macskakő, oldalszél, bukás, betegség bármi lehet) és akkor utána nem lesz kérdés ki a kapitány.
      Egyéb esetben nem hiszem, hogy sikeres lesz ez a konstrukció. Túl sok lesz a feszültség. Kicsit olyan mintha a Movistar két 4 fős csapatot indítana ugyanolyan mezben.

    • horvathpeter

      A szokásos dobogót így is hozhatják. Valverde eddig is segítő volt Quintana mellett a defektje óta. Landa meg vagy nagy homály lesz vagy telesírja megint a sajtót, hogy nem hagyták nyerni és eligazol majd máshova. AMúgy frankó az új mez és a canga. AZ eddigi legjobb.

    • Tóth Ati

      Ha túlélik az oldalszeles szakaszokat és a pavé-t, amitől én valahogy nem tartok annyira. Eső esetén tényleg félelmetes, de szerintem nem lesznek túl nagy különbségek. A csapatidőfutam már más kérdés. Ott azért lehet bőven kapni. A hegyekben lehet ők lesznek a legerősebbek, hiszen még a Sky-nak sem lesz 3 Top 10-es versenyzője.

  • István Tóth

    Nem értem Unzuét, Valverde hozhatott volna egy dobogó+szakasz győzelmet a girorol, és még úgy is elmehet segíteni a tourra a másik kettőnek. Így meg beáldozza Alejandrot és gondolom a vueltára is megy majd landa vagy nairo, ott akkor megint csak segítő lesz? Nem igazán tudja menedzselni a versenyzőit. Szerintetek mennyire lesz motivált egy ilyen versenyző ha az a feladata, hogy az év második felében segítőként tekerészik, hacsak a spanyol kapitányi szerepet nem osztották le neki a háttérben cserében….

    • horvathpeter

      Motivált lesz, mert az Ardennekben már Merckx rekordjai közelében van vagy éppen meg is döntheti és a Lombardiát is megszeretné már nyerni.

    • AOVKV

      Chaves, MA Lopez, Dumoulin, talán Froome is ott lesz… Necces lett volna az a Giro dobogó…
      Inkább Giro top5 lett volna az.

  • Tóth Ati
    • AOVKV

      Első egyedüli Ventoux hegyi befutóval semmiképpen…
      Második baromi rövid és szintén nincs hegyi befutó, és ITT sem… ez sem kedvenc.
      A top3-ból valóban a harmadik a legjobb! De elbírt volna még egy CLM-et a harmadik hét…

      Az utolsó: Nagyon is tetszik ha lenne még egy CLM a harmadik héten elég egy 35-ös dombos… Embrun – Chorges vagy bármi… de a 43 + 15-ös prológ nekem kevés…
      Szeretem ha a hegyek után van még egy időfutam lásd 2017 Giro!

      Ami neked nagyon tetszik az tényleg jó! Ez hanyadik lett? CLM-et én a hegyek után tenném!! Nem a 16. szakaszra!! hagyományok….

      • Tóth Ati

        5. lett.

        • AOVKV

          Az én legutolsóm jobb mint ezek!!!

        • AOVKV
          • Tóth Ati

            A túl sok időfutamot leszámítva, nekem is jobban tetszik.

          • AOVKV

            Chartres helyett mondtam Grenoble 42.5 km! Ami dombos időfutam!!
            És a TTT-t kivehetjük de ahelyett kilencedik sík szakasz meg már túl Sprinteres lehet!!

          • Tóth Ati

            Én már az elsőt is lerövidíteném 30-40 kilométer hosszúra, annyi bőven elég. TTT lehet csak legyen rövidebb. Nincs kedvem állandóan azt olvasni, hogy Froome vagy Dumoulin csak az ITT miatt nyerte meg a Tour-t meg hogy unalmas a Tour. Mert így valószínűleg nem sok izgalom marad.

          • AOVKV

            Elsőnek hegy a vége. 54 km de 10 km 6.7% a hegy!!
            Tehát 43-44 km ami sík! Ott valami 2:40-et kap Quintana-Aru
            Grenoble-ben a 42 km-ből 31 sík 11 domb tehát 31-en szintén 2 perc körül napnak!!

          • Tóth Ati

            A TTT-n is kapni fognak 2 percet. Senki nem képes 6 percet ledolgozni Froome ellen, de még Dumoulin ellen sem.

          • AOVKV

            Mekkora TTT-n?
            Ilyen 30 km-en max 1 perc szerintem!
            70 km-esen amit írtam azon kapnak 2:20-2:30 körül szerintem!

          • Tóth Ati

            40 kilométeren akár 2-3 percet is kaphatnak. A Sky, Sunweb, BMC ad 1:30-2 percet mondjuk a Bahrein-nek

          • horvathpeter

            Bahrein idén erősebb már mint tavaly.

          • Tóth Ati

            Ettól függetlenül, mindenképpen hátrányba kerülne Nibali.

  • horvathpeter

    Közben jönnek szépen az infók a 19-es Tourról, lesz Merckx szülőháza, waterlooi csatatér, meg amit akartok.

  • AOVKV

    @tthati:disqus @disqus_4KHOL3RgVz:disqus @disqus_WYarXEFv8w:disqus

    Ezt a Girot nézzétek mély tisztelettel!
    Ezt még nem dolgoztam ki olyan precízen mint szoktam, csak vázlat, etap hosszok stb még nincsenek!

    1 Róma TTT 7.1
    2 Civitavecchia sík
    3 Assisi dombos (Purito 2012..)
    4 Fiesole (2013 VB csak itt emelkedőn cél)
    5 Grosseto (dombos-sík-csoporthajrá)
    6 Tivoli (hasonló, pár domb de csoporthajrá-mezőnyhajrá)
    7 Lago Laceno (Colle Molella 2012 Pozzovivo… első hegyi szakasz)
    8 Vezúv első hegyi befutó
    9 ITT 50-55 km

    10 Foggia – Teramo sík
    11 Pesaro sík
    12 Bologna (San Luca) 2 km 10% emelkedő a vége
    13 Verona dombos, csoporthajrá szerű
    14 Pampeago (előtte Manghen, második hegyi befutó)
    15 Sega di Ala hegyi időfutam 14.7 km ebből első 3.3 sík utána 11.4 hegy

    16 Tirano – Val Martello (Aprica 3. kat, Vezza d’Oglio 2. kat, Gavia 1. kat, Stelvio 1. kat, Val Martello hegyi befutó 1. kat… 5 kategorizált emelkedő, királyetap)
    17 … (összekötő vagy sík)
    18 … (összekötő vagy sík)
    19 Torino – Val d’Isére (Mont Cenis 1. kat, Madeleine 3. kat, Iseran 1. kat és 17 km lejtmenet a vége)
    20 Modane – Sestriére (1. kat Telegraphe, 1. kat Galibier, Montgenévre 2. kat, Sestriére 2. kat 11.5 km 6%)
    21 Milánó ITT 25-30 km

    Csapatprológ 7 km
    Hosszú sík időfutam Nápoly körül 50-55 km
    Hegyi időfutam 15 km
    Záró Milánói időfutam 25-30 km
    Ez olyan 100 km időfutam. De ebből 7 csapat, 15 hegy, 80 sík!

    6 hegyi mezőny szakasz Lago Laceno inkább dombos az igaz. Inkább 5 klasszikus hegyi szakasz 4 hegyi befutóval + 1 hegyi időfutam!
    Vezúv 8. szakasz
    Pampeago 14. szakasz
    (Itt hegyi időfutam jön a 15. szakaszon, Sega di Ala!)
    Val Martello 16. szakasz (királyetap)
    Val d’Isére 19. szakasz a lejtmenetes, nem hegyi befutós hegyi szakasz
    Sestriére 20. szakasz

    • AOVKV

      @tthati:disqus@disqus_4KHOL3RgVz:disqus@disqus_WYarXEFv8w:disqus Szakmai vélemények?

      • AOVKV

        @tthati:disqus @disqus_WYarXEFv8w:disqus @disqus_4KHOL3RgVz:disqus Na kész is! Itt van precízen, részletesen!!

        1 Róma 7.1 km (TTT)
        2 Róma – Civitavecchia 152 km (sík)
        3 Civitavecchia – Assisi 177 km (dombos. utolsó 3.5 km-en van egy 1.1 km 11% és egy 1.3 km 8.3%-os emelkedő!)
        4 Assisi – Fiesole 201 km (dombos. Utolsó 19 km – Vetta le Croci 4 km 9.1% majd 8 km lejtmenet és Fiesole 3 km 5.6%)
        5 Firenze – Grosseto 212 km (félig-meddig dombos. csoport vagy mezőnyhajrá)
        6 Grosseto – Tivoli 229 km (félig-meddig dombos, csoport vagy mezőnyhajrá)
        7 Frosinone – Lago Laceno 229 km (dombos-hegyi szakasz. Colle Molella – 9 km 6.6% emelkedő után 4 km sík a célig)
        8 Avellino – Vezúv 164 km (első hegyi befutó. 13 km 7.4%)
        9 Nápoly 55.2 km (ITT)

        REST DAY

        10 Foggia – Teramo 244 km (sík)
        11 Teramo – Pesaro 216 km (sík)
        12 Pesaro – Bologna (San Luca) 180 km (dombos, utolsó 2.1 km 9.7%)
        13 Bologna – Verona 213 km (félig-meddig dombos, csoport vagy mezőnyhajrá)
        14 Verona – Alpe di Pampeago 178 km (Manghen 23 km 7.1% majd Pampeago 7.7 km 9.9% de utolsó 4 km végig 12 %)
        15 Ala – Sega di Ala 14.7 km (hegyi időfutam. városban 3.3 sík majd 11.4 km 9.5% hegy)

        REST DAY

        16 Tirano – Val Martello 194 km (királyetap! Aprica (14 km 5.7%), majd félig Tonale (22 km 3%) Ponte di Legno felé majd onnan tovább Gavia (16 km 8.2%), majd Stelvio (21 km 7.4%), majd Val Martello (23 km 6.3%))
        17 Brescia – Asti 218 km (sík)
        18 Asti – Cuneo 160 km (dombos, szökős nap, nap közben Pramartino…)
        19 Cuneo – Val d’Isére 203 km (első 120 km sík, utána jön Mont Cenis (23 km 6.8%) majd arról le és Madeleine (3.6 km 7.5%) majd Iseran (13 km 7.5%) és erről 17 km lejtmenet Val d’Isére-be!)
        20 Modane – Sestriére 120 km (Télégraphe (12 km 7.1%), Galibier (18 km 6.9%), Montgenévre (8 km 6.2%) innen 10 km lejtmenet és Sestriére (11 km 6.2%))
        21 Milánó 28.6 km (ITT)

        3395.6 km

        4 időfutam:
        – 1 csapatprológ 7.1 km
        – 2 sík egyéni időfutam 55.2 + 28.6 = 83.8 km
        – 1 hegyi időfutam 14.7 km
        Összesen 105.6 km időfutam!
        (Sík időfutamokon várható összeszedett hátrány az Aru-Quintana féléknek kb. 5:00-5:30)

        4 klasszikus sík szakasz (Civitavecchia, Teramo, Pesaro, Asti)

        4 csoporthajrával, kis tempó esetén klasszikus mezőnyhajrával vagy szökés sikerrel végződő szakasz (Grosseto, Tivoli, Verona, Cuneo)

        4 keményebb dombos szakasz ami valószínű az összetett esélyesekről szól (Assisi, Fiesole, Lago Laceno, San Luca). Ebből 3 emelkedőn ér véget, a Lago Laceno szakaszon pedig a 2. kat emelkedő után 4 km sík rész van célig.

        5 hegyi mezőnyszakasz (FONTOS hogy 6 valódi hegyi szakasz van mert 5 hegyi mezőny szakasz és 1 hegyi időfutam!) ebből 4 hegyi befutó! (Hegyi ITT az 5. hegyi befutós szakasz)
        – Vezúv 8. szakasz 13 km 7.4%
        – Alpe di Pampeago 14. szakasz 7.7 km 9.9%
        – Val Martello 16. szakasz 23 km 6.3%
        – Val d’Isére 19. szakasz Iseran 13 km 7.5% után 17 km lejtmenet a célig. Egyetlen lejtős hegyi szakasz!
        – Sestriére 20. szakasz 11 km 6.2%

        • Tóth Ati

          Alapjában véve tetszik. A TTT egész jó ötlet. Nem hosszú, nem lesznek nagy különbségek, így minden esélyes versenyben maradhat.
          A többi időfutam hossza sem vészes, a hegyi időfutam pedig kifejezetten tetszik.
          A hegyi szakaszok nagyon jók. Két észrevételem lenne. A Martelltall-i szakasz körülbelül 6ezer szint, nekem picit soknak tűnik. Valamint a Mongenevre, Sestriere útvonal lehetne keményebb.

          • AOVKV

            Azért az is 4000 szint. A 20. szakasz!
            És ott szerintem Montgenevre-en már támadni kell ami 29-re kezdődik a céltól, csúcsa 21 km.
            Ha támadsz 25 körül és 30-40 mp előnyben felérsz 21-ig akkor azt lefelé illik megőrizni 10 km-en! 20 km-en kapott ennyit Zakarin Nibalitól, aki pocsékul ment lefelé! Pozzo 20-on kapott 24 mpt, Quintana 20 km-en 12-t!

            Tehát ha közepes lejtőzős vagy lásd Pozzo egy jó lejtőzős lásd Nibali akkor is max lejön 25-30 mp-re a 40-ről amit adsz Montgenévre csúcsig.
            És utána tiéd a pálya tolnod kell egy kemény hegyi időfutam Sestriére-re amin 11 km-en akár 8-10 mp-t is simán adhatsz kilométerenként! Az már 2 perc! Jó tudom megint abból indulok ki hogy valaki 25-nél támad utolsó előttin! Számomra ez a szakasz azért tetszik! Mert ez a feltételezésem róla hogy már Montgenévre-n kötelező támadni itt!

            Val Martello meg pont ezért kegyetlen és pont ezért királyetap! 4 hegyi befutó Giron nem sok abból jó ha az egyik ilyen 6000+ szintes szakasz! Meg ez is kompenzálja mondjuk a Sestriére szakaszt vagy a Vezúv szakaszt. A Vezúv előtt sincs más hegy! Tehát az tuti kis különbségeket hoz. Ott nincs hol fárasztani.
            Sestriere meg ha nem támadsz Montgenévre-n akkor igen, akkor kis különbségekre kell számítani de ugyanez igaz ha másik irányból mennek és előtte Finestre van. ha Finestrén nem támadsz csak ilyen 20 mp-t tudsz Sestriére-n adni lásd 2015 Giro Aru. Hesjedal 18 mp, Uran 24 mp-t, Kruijswijk 34 mp-t kapott csak Sestriére-ben! Mert együtt kezdték meg a hegyet.
            De akiket utolsó előttin otthagytak ők meg 2 és fél percet kaptak!!

          • Tóth Ati

            A Galibiere sokat kivehet belőlük és talán működhet, mert a Giro-n rendszerint gyengébb csapatok vannak és valószínűleg nem maradna segítő, aki tempót menne. Viszont én inkább a Petit Saint Bernard felé vinném a szakaszt. Utána a Saint-Panthaleon majd a Colle Tzecore, a befutó Val di Champorcher lenne. 4600 szint, brutális szakasz lenne. https://uploads.disquscdn.com/images/89dbdd2089b8aad656774f4574cc74de34b17bef284e92a23effd73b0d46a689.gif

          • AOVKV

            Utolsó előtti hegy 47-re a céltól kb… Ott necces még támadni utolsó előttin!
            Én direkt azért raktam ilyet hogy 29-nél kezdődik és 21-nél érnek fel mert 25-ön már támadni lehetne nyugodtan. És végig is lehet vinni!
            47 még merész!
            Giro pedig az “utolsó előtti hegyek versenye” általában.
            Lásd Finestre-Sestriére
            Mortirolo-Aprica
            Lombarda-St. Anna di Vinadio
            Manghen-Pampeago…

            Itt nem lenne utolsó előttin támadás valószínűleg az esélyesek között 40-50-re céltól.
            Utolsón oké 16 km felénél mondjuk támadsz adsz 8 km-en 1:10-1:20 körül kb. jó esetben.
            Ha utolsó előtti hegyen már elkezdődik a verseny, és támadás akkor utolsóra már meghal mindenki így pedig ott kezdődne az akciózgatás szerintem.

            2010 Giro vagy 2015 Giro Aprica? Előtte Mortirolo-n szétzúztak mindenkit.
            +3 percet kaptak 2010-be Cadel, Vino, Arroyo…
            2015-be szintén +3 perc Aru!

          • AOVKV

            @tthati:disqus Másik példa Risoul mikor a vége kemény ott Chaves lyen 50 mp körül kapott..
            Másik örök kérdés! @disqus_WYarXEFv8w:disqus
            És ha nem lejtőzés van hanem utolsó előtti hegy szelektál?
            Akkor megint még több különbséget ki lehet osztani!!

            Én mivel szeretem a hosszú/hosszabb támadásokat maradnék a Montgenévre – Sestrére megoldásnál!
            Ott van esély hogy esélyes is komolyan támad utolsó előttin olyan 25-el a vége előtt, majd 21-nél felér, 10 km gyors lejtmenet ahol nem valószínű hogy visszaérnek rá! És mehet a 11 km hegyi időfutam Sestriére-re! Ami kb 26 perc és olyan szűk 700 szint. és az 1:10 a nagyon minimum amit illik ott adni 11 km-en a már előzőn leszakadott, gyengébb riválisoknak! De 1:30-1:50 sem kizárt.
            És ez hozzá adódik ahhoz amit az előző hegyen adtál! Tehát ha ott adsz egy fél percet akkor itt még hozzá adódik minimum 1:10 ami célban már 1:40!
            Ennyit meg ha csak utolsó hegy szelektál ritkán osztanak ki!!

          • Tóth Ati

            Csak az a baj, hogy a Mongenevre nem az igazi ebből a szempontból. Nem túl nehéz emelkedő és lehet nem tudna senki döntő támadással megtörni az ellenfeleket.
            Ez hogy tetszik? Petit Saint Bernard utána Saint-Barthélémy majd a Saint-Panthaleon és Cervinia a befutó. Körülbelül 4400 szint.

          • AOVKV

            https://www.youtube.com/watch?v=_-rmPZpXPJk
            Akkor támadni kell már a Galibier-n!
            Ahogy Sanyi mondta az Üvegtigris 2-be Armstrong is “PONTOSANEZTTETTE!!!”

          • AOVKV

            Amúgy ugyanaz a bajom vele amit mondtam. Hogy utolsó előtti hegyeset szeretnék ide 20-ra.
            Cervinia Champlongból valami 23-24 km.
            Olyan az elképzelésem ide ahol utolsó előtti hegyen megtörténik a szelektálás, a támadás. Itt ha van a végén egy 23-24 km-es heg nem hiszem hogy utolsó előttin támadnak.

            Ha van Galibier és utána két második kategóriás hegy akkor lehet már Galibier felénél támadnak adnak 1:00-1:30-at Galibier-n és ezt lefelé megtartják Montgenévre tovább növelik valamivel lefelé megint állandó majd Sestriére még tovább növelik.
            Itt is akik nem mentek el Armstronggal Galibier-n 3:30 körül kaptak!

          • Tóth Ati
          • AOVKV

            2015-be nem hozott támadást. Cerviniára vártak az esélyesek ott támadott Hesjedal meg Aru valami 9 km-nél talán.

            Ez a Sestriére legendásabb! nagyobb múltú szakasz! Ami már hozott korán szelektálást! Szeretem az ilyen hagyomány előtt tisztelgő szakaszokat!
            Ez a Forclaz – Emossonra emlékeztet! Ott is milyen sokat vártunk a Forclaz-tól aztán azon kívül hogy Nibali tempót ment nem történt kb semmi még Emosson-on sem… Csak utolsó kilométereken támadott Porte talán… 2016 Tour…

            Sestriére már bevált! Már volt azon a szakaszon korai támadás a múltban! Volt aki bebizonyította, hogy végig lehet vinni! Itt lutri! Ez inkább nekem utolsó hegyes!

          • Tóth Ati

            Lehet vitázni erről, de amíg a Sky uralja a mezőnyt, addig nem nagyon lesznek utosó előtti hegyes támadások. Talán a Giro-n, ha nem lesz ott Froome, de a Tour-on esélytelen.

          • AOVKV

            Armstrong itt ezen adott Virenque-nek 2 és fél percet +20 jóváírást másnap Alpe d’Huez-en ami meg csak utolsó hegyes volt ott meg azonos idővel jöttek!

          • AOVKV

            Bár abban igazad van hogy Pau – Bagnéres de Luchon se hozta a Tourmalet-n a támadást… Sőt, még utána Ancizan és Col du Val sem csak a Peyresourde de az sem igazán hanem főleg a lejtmenet volt ahol Froome megszökött!

            Miközben régen ez Aubisque-Tourmalet-Aspin-Peyresourde majd onnan 13-15 km lejtmenet Bagnéres de Luchon-ba mindig a Tourmalet-n hozta az esélyesek között az első támadást régen! És már 2012-ben a Tour 16. szakaszán valamint 2016-ban a Tour 8. szakaszán sem volt így! Nem támadott esélyes a Tourmalet-n! Tehát ebben igazad van hogy nem valószínű hogy attól hogy beteszünk egy ilyen hős kori versenyt még jó szakasz lesz!

            Nekem a Pra-Loup se jött be pedig az is ez az elv! Hogy Col d’Allos szelektál, kioszt annyi különbséget mint amit egy átlag hegyi befutón kiosztanál de itt sokkal-sokkal többet tudsz mert még lemész a hegyről és van 6 km-et további 1 percet adni a Pra-Loup-on azoknak akiket már megtörtél a Col d’Allos-on. Érdekes dolog ez.
            2015 Touron se volt jó szakasz a Pra-Loup. Utolsó kilométeren Sprintelt egyet Quintana meg Froome egymás ellen és ennyi volt sajnos az egész..
            Nem volt meg a korai utolsó előtti hegyes sorsdöntő, szelektáló támadás! @disqus_WYarXEFv8w:disqus ebben igazad van!
            Régen, mondjuk 2010-2011-ig működött. Elmúlt 4-5 évben már ritkán működik csak! Egyedül talán 2015 Giro Mortirolo – Aprica ami ilyen volt hogy működött az utolsó előtt hegyes támadás.

          • Tóth Ati

            Itt sem támadott senki. Pedig a Forklaz tényleg csak 18 kilométerre volt a céltól. https://uploads.disquscdn.com/images/933246eb9a37370575d6d8c7bd4a2697cafe0c0c24e408b485cba72de77d1336.png

          • AOVKV

            Megelőztelek ezzel a gondolattal!!!!

          • AOVKV

            Ezért kell olyan UTOLSÓ hegy ami túl könnyű ahhoz hogy szelektáljon ezért kénytelenek legyenek utolsó előttin támadni!

            Lásd Mortirolo után Aprica!
            Aprica 16 km 3-4%
            Ezért kénytelen vagy utolsó előttin támadni mert itt 20-30 mp-nél erőből nem tudsz többet adni lásd Aru is 2015 Giron Sestriére-be csak 18-24 körül adott Hesjedal-Uran-Landának!

            Rá kell kényszeríteni az utolsó előtti hegyes támadásra őket! Ha utolsó hegy is hosszú és kemény, és hasonlít az utolsó előttihez akkor nem lesz utolsó előttis támadás! Csak akkor lesz utolsó előttis támadás ha az utolsó előtti jóval nehezebb! Ha az utolsó hegy túl könnyű ahhoz hogy nagyot szelektáljon! Akkor kötelező utolsó előttin támadni!

          • Tóth Ati

            A Cervinia sem egy hű de nehéz emelkedő. 19.2 km 5%.

          • tomi

            Csak ugye ez k. hosszú, hiába 5 százalék, majd 20 km felfele, azért ott el lehet fogyni, ha az utolsó előtti hegyen támadsz. Viszont a Giron 2016-ban előzetesen fanyalogtunk, a pálya miatt aztán hogy bejött, Falzarego/Corvara a Muro del Gatto-val vagy a St Anna di Vicanio és előtte a kemény Lombarda.

          • AOVKV

            Na úgy látom az ilyen amikor utolsó előtti hegy kemény és utolsó nem annyira ez már közelebb áll hozzád, mint a klasszikus lejtőzés amikor csak lejtmenet van az utolsó kemény hegy után!

            Amúgy az elve ugyan ez! Hogy a hegyen kiosztasz annyi különbséget mint ha hegyi befutó lenne és utána a további részen még van tered ezt tovább növelni!

          • tomi

            Ma este megcsinálom a Giromat, fájni fog, ha ránéztek:-)

          • AOVKV

            7 körüli hegyi szakasz és valami 20-30 km időfutam… gondolom…

          • AOVKV

            Na? hol vagy már??

          • tomi

            Reggel friss ropogós :-)

          • Tóth Ati

            @tomi
            Erről az útvonalról mi a véleményetek? Szerintem ez eddig ez a legjobb. Picit hegyesebb, de a 2016-os is az volt. 82 km ITT, a második hegyi időfutam, 20 km TTT. 4 hegyi befutó, két 2. kategóriás, egy 1. kategóriás, 1. HC kategóriás.
            https://legruppetto.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=7948&start=860#p1172791

          • AOVKV

            6. és 17. szakasz bizony nem sík!
            5 ami igazi klasszikus mezőnyhajrás!
            Rengeteg a dombos összekötő szakasz szerintem. A Sagan-Matthews-os szakasz!
            7 hegyi szakasz + hegyi időfutam is kicsit sok…
            A 4 + 1 hegyi befutó is talán sok!
            Időfutam az rendben van szerintem.
            Ő 5 hegyi szakaszt ír az 5 és 15. szakaszokat nem veszi annak.
            Szerintem egy 10 km 6.3%-os emelkedő bizony hegyi befutó! 5. szakasz!
            Alpok az rendben van nagyon! Talán annyi hogy 16-17-18 jobb lenne és a hosszú sík időfutam kéne 20. szakaszra szerintem de a harmadik hét amúgy tetszik!
            Vagy 16 Ventoux
            17-18-19 a 3 Alpokbeli hegyi szakasz
            és 20. sík hosszú időfutam.
            Vagy Ventoux hegyi időfutam 2. hét vége ahogy nálam a Sega di Ala a második hét végén van.
            Van ennél jobb útvonal! Láttam már jobban azok között amiket korábban mutattál!

          • Tóth Ati

            Persze nevezhetjük hegyi szakasznak, de akkor idén is 7 hegyi szakasz lesz, igaz hegyi időfutam nem. Ha a Ventoux-n nem számoljuk, akkor csak 1 HC hegyi befutó és 6 HC emelkedő. Egyáltalán nem olyan sok. Médium szakasz kellene kevesebb és legalább 7-8 sík szakasz lenne az ideális.

          • tomi

            Egész jó, talán egy hegyi befutóval több kellett volna.

          • tomi

            Egyszerű, amikor atomokra hullik a csapatok nagy többsége az utolsó előtti hegyen akkor lehet támadni ha nem akkor nem. Látod az Astana 2016-ban a Agnelon bevállalta, pedig az kőkemény hegy és akkor ott volt a Risoul is még, de ha egy csapat kontrollálja az eseményeket akkor támadás gyanánt öngyilkosság az utolsó előtti hegyen menni.

          • AOVKV

            Be kell tiltani az “okos gépet” amivel szemben a “lélek alul marad” és akkor széthullik a Sky is valószínű a rángatásoktól, támadásoktól, és nem tudnak ilyen konstans tempót menni mint amikor tollba mondják nekik a versenyt!!

          • AOVKV
          • AOVKV

            https://uploads.disquscdn.com/images/9b740220c9c9392d914bc8d25b3e00fa601fc709684a6ec1254e5998ba6e6eed.png

            Tóth Ati tomi
            Megtaláltam a “túlzást” a 16. szakaszom helyett királyetapnak! Ugyanúgy Tirano – Val Martello csak nem 194 km hanem 225 km és nem 6 ezer szint hanem 8500 szint!!!
            Aprica, Tonale félig, Gavia, Foscagno, Passo d’Eira, Pass dal Fuorn és Val Martello. 7 emelkedő. 225 km!
            Total ascent:8555 metres
            Distance:225.3 km

            https://uploads.disquscdn.com/images/e6d1cabdb44f12cf72a09189a60168a45f5d631a22138cb3e12991665797d32a.png

          • AOVKV

            @disqus_WYarXEFv8w:disqus@tthati:disqus

          • tomi

            Nekem is 6500 lett a királyetap, biztos örülnének neki :-). Amúgy az Eiran és Foscagnon én is gondolkodtam :-)

          • Tóth Ati

            Túl sok. Az első három hegyen csak laza tempó lenne.

        • tomi

          Tóth Ati AOVKV razs Megvan az enyém is, sírni nem csak a győztesnek szabad jeligére:

          1.
          szakasz San Remo- San Remo 10.2 ITT
          (minimál szinttel így nem tudná sprinter felvenni a Rosa-t)

          2.
          szakasz Imperia – Finale Ligure 164 km (3000
          szint, de tengerpart az eleje és a vége)

          3.
          szakasz Savona- Piancenza 226 km (sík)

          4.
          szakasz Parma- Lucca 224 km (dombos, a célelőtt egy kisebb hupli, sprint/szökés)

          5.
          szakasz Prato-
          Arezzo 141 km (dombos, a murvás emlkedővel a végén)

          6.
          szakasz Arezzo-Foligno 148 km (sik)

          7.
          szakasz Foligno- Aquila 236 km (dombos, 3000 szint, tüske a vége)

          8.
          szakasz Amatrice-Guardiagrele 190 km (dombos/hegy, Passo Lanciano és a vége a 30 % fal )

          9.
          szakasz Chietikörnyéki 40 km ITT

          Pihenőnap

          10.
          szakasz Benevento- Vieste 224 km (dombos)

          11.
          szakasz Pescara- Ancona 175 km (sík)

          12.
          szakasz SanMarino- Firenze 182 km (hegyes 3600 m szint, de város a befutó)

          13.
          szakasz Ravenna-Venezia 170 km (sík)

          14.
          szakasz Pordenone– Mont Zoncolan 195 km ( hegyi
          befutó, Passo Duron, Sella Valcada)

          15.
          szakasz Tolmezzo-PassoFedaia 168 km (Passo Tre Croci, Passo Giau Pocol felöl, Colle Santa Lucia,Marmolada 15 km 7,5 %, de az uccsó 7 km brutál)

          Pihenőnap

          16.
          szakasz San Vigilio di Marebbe- Plan de Corones 12,9 kmhegyi TT (8,3 %)

          17.
          szakasz Canazei-Rovereto 154 km (összekötő szakasz)

          18.
          szakasz Cles-Passo Stelvio 181 km (király szakasz, Tonale, Passo Gavia ( nehezebboldalról), Umrailpass (Bormio), végül a klasszikus 48 hajtűkanyaros oldalról a
          Stelvio)

          19.
          szakasz Edolo-Passo Bordala 154 km (hegyi befutó 14,1 km 7,1 %)

          20.
          szakasz
          Brescia- Como 178 km (Madonna del Ghisallo, és a Colma di Sormano)

          21.
          szakasz Milano-Torino 160 km (sík)

          3333,1 km 5 sik, 8 dombos/közepes hegy, 63 km ITT,
          5 magas hegyi szakasz, 4 hegyi befutó

          • Tóth Ati

            Tetszik! Az utolsó hét igazi emberkínzás. Talán annyit tennék hozzá, szerintem elég későn lenne az első igazi hegyi befutó.
            Úgy látom, nem igazán kedveled Cervinia, Sestriere környékét.

          • tomi

            Valóban nem annyira, igazából a probléma az, hogy Stelvio és a Dolomitok között, gyakorlatilag le lehetne tolni, az összes hegyi szakasz, mert hemzseknek a jobbnál jobb 2000 feletti és 1500- 2000 m-es hegyek, de ez sose volt jellemző a Girora, hogy összepakolják az összes hegyi szakaszt, pedig gyakorlatilag egy 150 km körben kifogyhatatlan lenne a lehetőségek tárháza. A nyugati oldalon gyakorlatilag a Finestren kívül nem nagyon van olyan emelkedő ami lázba hoz.

          • Tóth Ati

            Pedig ezek az emelkedők is nagyon jók. A Fauniera keleti oldala Stelvio-nál is nehezebb. Sajnos az utak minősége nem az igazi.
            https://www.cyclingcols.com/col/Fauniera
            https://www.cyclingcols.com/col/Sampeyre

          • AOVKV

            Madeleine majd Plan Bouchet? Tourra? Bevállalható?

          • Tóth Ati
          • AOVKV
          • AOVKV

            @disqus_WYarXEFv8w:disqus@tthati:disqus
            16.4 km 9%
            Az utolsó 2.4 km 12.9% ÁTLAG!

            Murvaszorzó mennyi?
            1.34?
            Volt egy képlet hogy macskakő/murva 1 km megfelel 1.34 normál utas km-nek de nem vagyok biztos a számban utána kéne keresnem! Annyival több energia kell a rázás miatt.

          • Tóth Ati

            Ez csak montival menne. De akkor ott van Col de Parpaillon vagy a Cormet de Areches.

          • AOVKV

            Azok murvásak? Ez tuti csak montis?

          • Tóth Ati

            Col de Parpaillon: Északi oldalon utolsó 8 km murvás, déli oldalon 11 km.
            Cormet d’ Areches: Északi oldalon utolsó 3 km murvás, déli oldalon 4 km.
            Szerintem igen.

          • AOVKV

            Francia alpokba gyakran át néznek.

            Ez a jó szerintem bár lásd 2008 akkor se volt nyugati rész!
            De szerintem így a jó lásd 2013 Galibier, 2016 Risoul..

            Persze 2008 is meg 2010 is jó volt! Mikor csak Dolomitok.

            Vagy 2009 mennyire érdekes volt hogy Dolomitok a 3-4. szakasz! És utána déli hegyek! Vezúv, Blockhaus, ilyesmi… a harmadik héten! Az is különleges volt!!

          • AOVKV

            14. későn van de az Ulissi időfutamos talán 2014-es Giro is ilyesmi volt.
            14. Cervinia 15 Resinelli
            16. Val Martello és azután 18-19-20 is hegy.

            @disqus_WYarXEFv8w:disqus pontosan ezt csinálta 14-15-16 a hegy és 18-19-20.

            Volt már ilyen. Szerintem rendben van!

            A klasszikus elrendezés viszont lásd 2010 vagy 2015 hozzám is közelebb áll.
            Mikor Terminilli/Campitello Matese van már az első héten.
            Aztán második hét végén/harmadik elején 14-15-16 a 3 sorsdöntő szakasz és ezután 19-20 pedig a további 2 hegyi szakasz és így jön ki a 6.

            Hogy nincs hegyi befutó, kemény hegyi szakasz, vagy hegyi időfutam a 18-on cserébe van az első hét végén.

            Ez hozzám is közelebb áll de ez mindenkinek saját szimpátiája alapján dől el hogy ki hol lát szívesebben hegyi szakaszokat!

            Pl. Touron abszolút nem szokás a 2. hét végére a 14-15. szakaszra rakni hegyet. Ritka talán 2009, 2010 és 2013 ami eszembe jut amikor itt hegy volt.

            Ott általában hamarabb és később van és ez a 14-15 a Touron pont az összekötés miközben a Giro/Vueltán mindig itt jönnek a hegyek első/második hullámai.

            Touron általában inkább első hét vége vagy második hét eleje a hegy és aztán a harmadik hét eleje.

            Idén is Massif Central meg ilyesmi összekötőbb szakaszok lesznek a Tour 2. hét végén nem kemény hegyi szakaszok. De ez Touron legtöbbször mindig így van.

            Miközben Giron 2. hét elején baromi kevés a hegyi szakasz!
            Talán 2013 Montasio volt az egyetlen amire emlékszek előtte meg 2005 Zoldo Alto talán. Közötte soha nem volt hegy a Giro 2. hetének elején ahogy tominál sincs.

            Javítás 2007! Az egyik kedvencem!
            A Briancon szakasz!
            Az 2. hét eleje volt!! És akkor ott a harmadik héten egyetlen hegyi szakasz volt, a Zoncolan! Na az is érdekes volt. Hogy ott a harmadik héten nem volt egyáltalán szinte hegyi szakasz! Csak egyetlen egy! A 17. szakasz a Zoncolan! A főbb hegyek lementek hamarabb!!
            2007 egy jó és különleges útvonal volt!

            Kicsit bevallom őszintén a 2007-es Giro engem a Dakar Rallyra emlékeztetett mikor lementek Afrikában a sorsdöntő dűnés ERG-s szakaszok és utána még Mali meg Szenegálba túl kellett élni a fák között a szavannákon meg az élő vegetáció közötti szögelést. Ez volt vagy 3-4 szakasz mindig a cél város Dakar előtt.

            2007 Giro ugyanez! 15. szakaszon már eldőlt a verseny a Lavaredo-n utána már a harmadik hetet csak bukás meg rossz nap nélkül túl kellett élni. Zoncolan is már csak túlélés volt meg az azt követő szakaszok is, már igazán nem volt ott verseny! di Luca Brianconban lerendezett mindenkit!

            Na az egy érdekes Giro volt!!

          • AOVKV

            @disqus_WYarXEFv8w:disqus @tthati:disqus
            Hülyeséget mondtam Cervinia és Resinelli 2012 volt…
            de akkor is a 14. volt az ELSŐ hegyi befutós szakasz!

            2014 Oropa és Montecampione volt a 2. hét végén…

            De 2012 is ilyen, 14-15, majd 17 Cortina és 19 Pampeago 20 Stelvio..

          • AOVKV

            Egységben vannak a hegyek szerintem nem túlzás.
            Főleg így hogy klasszikus hegyi befutó a 14-en az első.
            Csak a 3. hét lett túl hangsúlyos a 4 hegyi szakasszal. 1 hegyi időfutam + 3 mezőnyszakasz.

            De ezen kívül szerintem egységben van. A hegyi szakaszok száma nem extrán sok vagy ilyesmi! Teljesen rendben van. ITT sem sok de nem is kevés.
            Én Csapattal nyitnék 10 km-en és 21. szakaszra egy 30 körüli időfutammal zárnék. Akkor lenne mindenféle időfutam.
            Csapat, dombos egyéni, hegyi egyéni és sík egyéni is!

            És akkor az sem gond hogy túlságosan a harmadik hétre vannak pakolva a fő hegyi szakaszok! 2004-ben is így volt! Meg idén is így lesz! Meg 2017 is ilyen volt. Hogy első héten nem nagyon van igazi hegyi szakasz, aztán harmadik héten meg majdnem minden szakasz hegyi.

            Ez nem baj ha egységben van a darabszám. Csak akkor tényleg az első héten ne legyen maximum ilyen Guardiagrele vagy másik példa a hosszú de lankás Montevergine. És akkor szerintem oké teljesen!

            Ez nálad így egységben van. 14. az első hegyi szakasz!
            14-15-16, 18-19-20

            A 6 darabszámra teljesen rendben van!!!

            Ez így oké!

      • razs

        Nekem sajnos ehhez nincs meg a szakmai tudásom, nem ismerem fejből a hegyek profilját (hossz, százalék) ennyire hozzáértő néző nem vagyok én ennék “kocább” néző vagyok. Csak annyit tudok, hogy nagyságrendileg melyek a nehéz hegyek és kb. melyik mennyire nehéz, az Angliru pl. “nagyon”. :) Az átkötő szakaszokat pedig még kevésbé ismerem.

        Annyi észrevételem mondjuk lenne, hogy az tetszik az útvonaladban, hogy nem egy össze-vissza tekergőző spagetti-halmaz, hanem sokszor megegyezik a szakasz célja és a következő szakasz kiinduló városa (hegyi befutó esetén pedig a közeli városkában van). Ez a versenyzők regenerációja és pihenése szempontjából jó, mert így nem kell sokat utazgatni. Az még mondjuk belefér, hogy egy párizsi / madridi befutóhoz egy messzi-messzi hegytől kell odarepülni vagy egy brit / benelux / skandináv rajt is, de a kettő között lévő 15-18 szakaszon jó, ha nincs ebből vészesen sok.

        • AOVKV

          Igen!
          Tavaly Giron 7, Touron 8
          Nálam ebben pedig 9 szakasz van ami 200+
          Tehát éppen egyel vagy kettővel több.
          De Giron 2 időfutam volt (Touron szintén 2) nálam meg 4!
          Így az az 1-2 extra 20-30 km-en nyerünk kb 50 km-t
          De a +2 ITT-vel veszítünk olyan 250-300 km-t mert ők addig olyan 350 km-t mennek mi meg csak 50 körül. Tehát emiatt van az hogy olyan 200-250-el kb. hosszabb volt a tavalyi Giro útvonal mint ez amit én terveztem! De hasonlítsd inkább a 2008-hoz amikor itt is 4 időfutam volt és 3407 km!
          A 2008-as Giro amin szintén 4 időfutam volt 11 km-el hosszabb mint ez amit én terveztem! Tehát abszolút egyensúlyba vagyunk!!
          A sok 200+ szakasz becsapós mert hosszúnak tűnik miatta valóban de az időfutam kompenzál!

          Ez az időfutam nem olyan vészes!
          2008: 104.3 km
          2009: 95.5 km
          Ehhez képest enyém 105.6 tehát éppen minimálisan több.

          Nem 180 km mint a Touron hogy 70 csapat 55 dombos 55 sík 6 prológ amit oda terveztem!