Dumoulin: Ilyen egy tökéletes év

shadow

Milyen egy tökéletes szezon?
Hát, nagyjából olyan, amilyet most Tom Dumoulin futott. Megnyerte a 100. Girót, majd Bergenből két időfutam arannyal utazhatott haza. És ki tudja, ha nincs az a megfázás, még a Lombardián is főszereplő lehetett volna.
Ő sem tagadja, ez egy fantasztikus év volt számára. Ami meghozta a nagy áttörést. Otthon eddig is jól ismerték, de most már nem tud úgy kimenni az utcára, hogy fel ne ismerjék. Ennyit tesz, ha valaki holland kerékpársoként, 1980 után tud újra háromhetest nyerni.

 

A csapatod és te is hatalmas évet futottatok, pedig a költségvetést nézve, nem vagytok a legjobbak között. Mi a titok?
Egy jó közösség vagyunk, ezt már tavaly is bizonyítottuk. Valóban nem mi költhetjük a legtöbbet, de a pénzt okos dolgokra fordítjuk. Teszem azt, nem feltétlenül kell egy verseny alatt luxus szállódában aludni. Én is sokat gondolkoztam azon, mi történt velünk idén. Nehéz válaszolni, de úgy tűnik, minden kis apró részlet a helyére került.

A Giro győzelem mennyire változattta meg az életedet?
Teljesen. Hollandiában eddig is ismertek, de most már nem tudok úgy kimenni az utcára, hogy ne állítsanak meg folyamatosan.

Ez mennyire tetszik?
Néha jó, néha rossz. Verseny előtt vagy alatt, nyilván benne van. De ha a saját dolgaimat intézem, akkor annyira már nem szeretem. Az emberek nyilván nem nagyon tesznek különbséget.

Hova tetted a rózsaszín trikót?
Ott figyel a nappaliban, szépen bekeretezve. Szeretek naponta többször ránézni. Idővel lehet, hogy egy külön szobába kerül, de most jó helyen van.

000_P10TH

Fotó: Europress/AFP

Mindenki azt várja, hogy 2018-ban elindulsz a Tour de France-on. Így lesz?
Őszinte leszek: még nem tudom. Minden az úvonaltól függ. A másik két nagy körön már harcoltam az összetettért, a Touron egyelőre nem. Ha például nem lesz számomra ideális a pálya, akkor nem hiszem, hogy lenne értelme indulni. A Girót imádom, szívesen visszatérnék.

Nem csak te, Sagan, Froome és Van Avermaet is kiváló szezont futott. De szerinted ki volt a legjobb?
Nálunk Hollandiában van egy mondás: a körtét ne hasonlítsd össze az almával. Sagant és Froome-ot sem lehet. A dupla nagyon nagy dolog, de én nem tudnék választani.

Látsz arra esélyt, hogy valamikor megcélozod két nagy kör összetetjét, ugyanabban az évben?
Vannak akik csináltak és csinálnak ilyet. Nibali példája is mutatja, hogy nem lehetetlen a dolog. Ő kétszer dobogós volt. Szerintem megpróbálnám, csak nem tudom mikor.

Mostanában sokszor jött elő két téma: fizetési sapka és wattmérő. Te melyik oldalon állsz?
A pénzügyi részére nem tudok okosat mondani. A wattmérőt én normál szakaszokon nem használom, csak az időfutamokon. Érzésből megyek. Szerintem Contador nemrég egy kicsit eltúlozta a problémát. Froome sem folyamatosan azt nézni. Be lehetne tiltani, de sok minden nem változna.

000_SL9D5

Fotó: Europress/AFP

Zárjunk két érdekes kérdéssel: orvosnak tanultál, sajnálod, hogy nem lettél az?
Nem. Elégedett vagyok azzal, ahol most tartok. A kerékpárnak köszönhetően akkor sem lesz anyagi gondom, ha már visszavonultam.

Lenne olyan sportoló, akit szívesen megismernél?
Sok sportot nézek, kedvelem az olyan nagy egyéniségeket, mint Bolt vagy Messi. De megismerni őket…nem hiszem. Nekem elég ha látom őket a tv-ben. Nem sok minden változna az életemben, ha találkoznék velük.

 

(Forrás: Gazzetta)

Related Posts

  • arce

    Ez kifejezetten tetszik, minden bringásnak így kellene gondolkodni:
    “Őszinte leszek: még nem tudom. Minden az úvonaltól függ. A másik két nagy körön már harcoltam az összetettért, a Touron egyelőre nem. Ha például nem lesz számomra ideális a pálya, akkor nem hiszem, hogy lenne értelme indulni. A Girót imádom, szívesen visszatérnék.”

    • Satya

      Hát nekem meg egyáltalán nem szimpatikus ez a hozzáállás. Én ebből azt olvasom ki, hogy ő biztosra akar menni csak és a biztos Girot választja majd, mint ahogy a 100%-osan biztos TT vb-t választotta a sokkal neccesebb Vuelta helyett. Szerintem egy sportolónak mindig az új kihívások után kellene néznie és mindig emelni a tétet, úgy lehet csak igazán fejlődni, és úgy tudja csak kihozni magából a maximumot hosszú távon.
      Tessék megmérkőzni egy ereje teljében Froome-mal, ne majd 3 év múlva győzze le, amikor már mindenki más is megveri majd. Azt hiszem, hogy Contadortól sokat tanulhatna hozzáállásban.

      • GzsakSam

        Froome is inkább Tour-on és a Vuelta-n indul, mint a Giro-n,ott inkább elemében van. Ez baj lenne?
        Egyszerűen tudja, hogy ott jobb teljesítményre képes, harcban lehet a győzelemért. Contador sem indult minden versenyen, csak amiről hitte/tudta, hogy jó lehet.

        • Satya

          Froome a Giron is harcban lenne a győzelemért enyhén szólva, de ő tudja, hogy a Tour győztesek a sportág legnagyobb legendái.

          • GzsakSam

            Azok, akik mindhárom kört megnyerték, kevesebben vannak, mint a Tour győztesek. CF nem szereti a hideget, az esőt, mindkettőből akad a Giro-n.
            Saját bevallása szerint is fontosabb az ötödik Tour, mint az első Giro.
            Ha elindul, én szurkolni fogok neki.

          • Tóth Ati

            5szörös Tour győztesből még kevesebb.

      • Mégis hogy mehetne biztosra? Tourt nyerni mindig nagyon nehéz, bármilyen is az útvonal. Igen, még Froomenak is. Itt arról van szó, hogy úgysem indul 3 GT-, max 2-n, de lehet csak 1 lesz belőle, akkor meg persze, hogy olyat választ, ahol jó esélye van nyerni.

      • arce

        Szerintem meg egy sportolónak a lehető legtöbbet kell kihozni a pályafutásából, Froome se véletlenül nem megy a Girora, neki a Tour és a Vuelta fekszik a legjobban.

      • popp

        Az miért baj, ha valaki tisztában van az erényeivel és a számára komfortos lehetőségeket maxolja ki? Hogy mást ne mondjak Usian Bolt is a 100-at és 200-at tolta kétszeres olimpiai bajnokként is és nem ment 400-ra, mert az nagyobb kihívás.

  • István

    Látjátok, Bolt meg Messi nem sok mindent változtatna Dumoulin életében, bezzeg ha az Es Bringás Mátyussal találkozna!!

    • Rodzsa

      Folytasd, kérlek… 🙂

      • István

        14:30 28 BACON Romain CC Nogent sur Oise France
        14:32 27 LIZARRALDE Eneko Murias Euskadi Espagne
        14:34 26 TANFIELD Harry Bike Channel-Canyon Grande Bretagne
        14:36 25 TEASDALE Josh Differdange-Losh Grande Bretagne
        14:38 24 GOUAULT Pierre HP BTP – Auber 93 France
        14:40 23 GONZALEZ Aïtor Murias Euskadi Espagne
        14:42 22 GUILLEMOIS Romain Direct Énergie France
        14:44 21 BALDO Nicolas HP BTP – Auber 93 France
        14:46 20 NAULLEAU Bryan Direct Énergie France
        14:48 19 PEYSKENS Dimitri WB – Veranclassic Belgique
        14:50 18 GRELLIER Fabien Direct Énergie France
        14:52 17 HUPOND Thierry Delko – Marseille Provence KTM France
        14:54 16 FEILLU Brice Fortuneo – Oscaro France
        14:56 15 HIVERT Jonathan Direct Énergie France
        14:58 14 GAUDIN Damien Armée de Terre France
        15:00 13 DELAPLACE Anthony Fortuneo – Oscaro France
        15:02 12 ROSTOLLAN Thomas Armée de Terre France
        15:04 11 ROY Jérémy FDJ France
        15:06 10 GENIEZ Alexandre AG2R – La Mondiale France
        15:08 9 ROSSETTO Stéphane Cofidis France
        15:10 8 COSNEFROY Benoît AG2R France
        15:12 7 CHAVANEL Sylvain Direct Énergie France
        15:14 6 BJERG Mikkel Giant-Castelli Danemark
        15:16 5 TOFT MADSEN Martin Team Almeborg Danemark
        15:18 4 MULLEN Ryan Cannondale – Drapac Irlande
        15:20 3 LATOUR Pierre AG2R – La Mondiale France
        15:22 2 CAMPENAERTS Victor Lotto NL Jumbo Belgique
        15:24 1 CASTROVIEJO Jonathan Movistar Espagne

      • István

        Időfutam világbajnok LÉTÉRE nem indul a NEMZETEK VERSENYÉN!!! A kedvenc egynaposomon!!!!

  • GzsakSam

    “Megpróbálnál két nagy kört egymás után?
    Nibali példája is mutatja, hogy nem lehetetlen a dolog. Ő kétszer dobogón volt. Szerintem megpróbálnám, csak nem tudom mikor.” – itt valami nem stimmel!
    Nibali nem volt dobogós két egymást követő GT-n. Indult egy évben két GT-n, dobogóra is állt, de egymás utáni GT-n nem.

    • razs

      Az alább belinkelt posztban így szerepel, azaz szerintem a magyar fordítás apró fogalmazási hibájáról van szó: “…Dumoulin said he would not rule out the idea of targeting two Grand Tours in the same season…”.

      http://www.cyclingnews.com/news/tom-dumoulin-2018-tour-de-france-participation-depends-on-the-route/

      • István

        Te ezt hogy csinálod? Hány éves vagy? Te nagyon benne vagy az Unióba!
        Azt az e-mailes kukacos @ izét már megtanítottad nekem hogy ezzel tudok emberekre hivatkozni, de a félkövért hogy csinálod?
        Mást is tudsz még? Te Uniós gyerek vagy!!

        • razs

          Úgy, hogy beírtam a google-be azt, hogy “disqus formatting codes”. :)

          Amúgy programozónak tanultam, így a HTML szerkesztéshez is konyítok, úgyhogy valószínűleg jobban értek hozzá, mint egy átlag számítógép felhasználó. :)

          • István

            @keftiu:disqus testvérünk is nagy Uniós! Pedig ő se fiatal!! Ő is jól ért az ilyen modern dolgokhoz!! Én egy keményebb katonai kiképzést le tudnék vezényelni nektek én ahhoz értenék! Vagy disznót/birkát vágni vagy kutyát nevelni/képezni!!

          • István

            Próba 1-2-3-4…
            Próba 1-2-3-4…

            Próba 1-2-3-4…

            Próba 1-2-3-4…
            Próba 1-2-3-4…
            Próba 1-2-3-4…
            Próba 1-2-3-4…
            Próba 1-2-3-4…
            Próba 1-2-3-4…

          • Satya

            Azért kicsit te is Uniós vagy már, elvégre nem pergamenre írod le ezeket a sorokat :)

          • István
          • Brigo

            tök jó

          • István

            óóó de szemét ez a raklo!!!! 😂😂😂😂😂😂

          • Brigo

            CSS nem megy :(

          • razs

            Kár volt kiengednem a szellemet a palackból, mert most napokig szivárvány színű és csökkenő / növekvő betűméretű, váltakozó stílusú hozzászólásokat fogtok írogatni. :)

          • Brigo

            Csak ha rájövök hogy megy 😀

          • István

            Supported languages

            Bash
            Diff
            JSON
            Perl
            C#
            HTML/XML (Note: You must first HTML-encode these tags to display them)
            Java
            Python
            C++
            HTTP
            JavaScript
            Ruby
            CSS
            Ini
            PHP
            SQL

          • horvathpeter

            Akkor majd legközelebb berakok egy fél weboldalt a kommentbe.

      • GzsakSam

        Olvastam…

    • Brigo

      2010 Vuelta 1. hely
      2011 Giro 2.hely
      😉

      • GzsakSam

        Kapufa… nem egy évben volt a kettő. ( a cikkben pedig same season- ugyanaz a szezon) szerepel.
        In future, however, Dumoulin said he would not rule out the idea of targeting two Grand Tours in the same season.

        “Various riders have done it and are doing it,” Dumoulin said. “Nibali targeted the Giro and the Vuelta this year, and he finished on the podium twice, so he had two excellent results. Yes, I’ll try it myself too, but I don’t know when.”

        • razs

          De a két egymást követőre valóban jó találat volt! :)

    • Rossz a fordítás. Dumoulin arra céloz, hogy Nibali idén két GT-n is dobogóra állhatott. Utána csinálná majd egyszer. :)

  • Ha igazak az útvonalakról szóló pletykák, nem lesz könnyű Tomnak döntenie. A Tour az ideinél nehezebb lesz sok kemény hegyi szakasszal és egyetlen kb 30 km-es ITT-vel, ami ráadásul szintén elég dombos lesz. A Giro is nehéznek ígérkezik a hegyi szakaszok szempontjából, de ott szerintem sok ITT km lesz, amivel épp neki és Froomenak akarnak imponálni. A Touron pluszpont a TTT is, a legtöbb riválisnak adhat ott rendesen Dumoulin.

    • István

      Giro!
      Már csak dacból is én oda mennék a helyükbe hogy jó oké ha nem csináltok normális Tour időfutam távokat akkor köszönjük szépen színvonaltalanná és rang nélkülivé tesszük a rendezvényeteket és nem veszünk részt rajta! Ezt kéne mondani a nagyoknak. És nyerjen Buchmann Tourt mert minden nagy top10-top15-ös bojkottálja a versenyt, nem indul rajta. De ilyen úgyse lesz, mert Bardet meg Quintana erre a kevés ITT-re meg egyből ugranak..

      • Tóth Ati

        Abban biztos lehetsz, hogy a csapatok főszponzorai nem lesz elragadtatva az ötlettől. Nagyon sok szponzor csak abban az esetben hajlandó támogatni a csapatot, ha garantált a Tour részvétel.
        A 35 km TTT miatt Bardet mindenképp hátrányba kerül majd.

    • arce

      Hegyek tekintetébe mostmár egy jó évtizede hoz egy erős átlagot a Giro, a Tour 2013 óta kevés kivételtől eltekintve szintén hoz egy viszonylag erős átlagot. a Giron beálltak erre a 40 x kilométer minimum TT-re és ugye ez idén csúcsosodott ki a maga 70 km-vel. A Tour viszont ebben a tekintetve nagyon rapszódikus, nekem ez a 32 km is nagyon kevésnek tűnik főleg hogy ennyire domdos, mondom ezt úgy hogy nagyon nem rajongok ezért a diszciplináért.

  • Tóth Ati

    Na ez a különbség közte és Froome között. Froome-nak teljesen mindegy milyen az útvonal, elég csak megnézni az utóbbi évek Tour útvonalait. Egy 3hetes menőnek minden körülmények között jónak kell lennie. Éppen ezért Froome pillanatnyilag a legjobb.

    • Mindketten jók minden körülmények között. De miért ne hozd ki a maximumot abból, ami benned van? Úgysem mehet egyikük sem reálisan nézve mindhárom GT-re, akkor meg érthető, ha azokat választják, ahol a legtöbb esélyük van. Érted, ha Dumoulinnak nem fekszik majd a jövő évi Tour, lehet, hogy megcsinál egy potenciális Tour 5. hely helyett egy Giro címvédést és mellé egy Vuelta 3. helyet. Nem hiszem, hogy rossz döntés volna. Ha viszont reális esélyt lát a Tour győzelemre, akkor meg fogja próbálni.

      Egyébként szerintem ez a mostani nyilatkozat nagyon ravasz: egyrészt őszintének tűnik, másrészt kicsit amolyan utolsó pillanatos nyomásgyakorlás az ASO-ra és az RCS-re egyaránt: “mindkettőtök versenye érdekel, de arra megyek majd, amelyik jobban fekszik nekem.” A Tour esetében mondjuk szerintem már tuti 100%-ban fix az útvonal, de a Girónál még most végzik az utolsó simításokat… lehet pár km-rel megtoldják az ITT-t, hiszen ez Frommenak és Dumoulinnak is sokat számíthat.

      Szerintem megy majd a Tourra Tom, kivéve ha valami elvetemült útvonal lesz, és a Giro tényleg sokkal jobban fog neki feküdni.

      • Tóth Ati

        Pedig nekem nagyon úgy tűnik, hogy ha lehet inkább szeretné elkerülni Froome-ot. Álljon ki a világ legjobbja ellen és mutassa meg, hogy igenis képes legyőzni. Ne a Giro-ra menjen bohóckodni a második vonal ellen. Ha biztosra akar menni, remélem majd Thomas vagy valaki más legyőzi. Eddig egész szimpatikus volt a srác, most már egyre kevésbé az.

        • Ne vedd túl komolyan ezt az interjút, ez elsősorban egy PR nyilatkozat. Szerintem megpróbálja a Tourt jövőre. 😉
          Nagy harc lesz Froome-mal, kb mindenki erre bár, meglepne, ha Dumoulin kihátrálna belőle. Egy kis nyomásgyakorlást tolt még itt az utolsó pillanatban, de nagy hatása nem lesz. Szerintem a Girón sem lesz annyi TT, mint idén, kb ilyen 10+30 a sanszos, ami alig több, mint ami a Touron lesz, főleg, hogy ott lesz egy Tomnak szintén kedvező TTT is. Akkor meg már miért ne a Tourt válassza?

          Btw azért Quintana, Nibali, Pinot, stb nem másodvonal, és a jövő évi mezőny sem lesz az. Elmúltak már azok az idők, amikor a Tour mezőnye klasszisokkal jobb volt, mint a Giroé és a Vueltáé.

          • Tóth Ati

            Amúgy azóta megtaláltam, és tényleg úgy néz ki, hogy 32 km lesz. Viszont 3 nap Alpok, 4 nap Pireneusok, plusz Mende, Mur de Bretagne, Tro Bro-Leon és egy kevés pave. Eddig egész jól hangzik. :)
            Jövőre a Tour-on indulók: Froome, Quintana, Uran, Porte, Bardet, Pinot, Barguil, Mollema, Martin, Majka vagy König, Yates testvérek, Dumoulin? és talán Nibali és Landa is.
            Giro: Aru, Chaves, Valverde? Kelderman, Thomas, Kruiswijk, Lopez, Formolo és talán Zakarin. Szerintem Jungels Tour.
            Dönts el Te, hogy melyik az erősebb mezőny.

          • horvathpeter

            Mondjuk Lopez és Zakarin lehet eddig idén több gondot okozott Froomenak, többször verték hegyen mint a Touron indulók összesen.

          • Tóth Ati

            Az eredményen nem látszott. Bardet is győzte le hegyen Froome-ot.

          • horvathpeter

            Bardet elég gyenge volt idén, Touron is csak egy kamu dobogóig jutott. Tavaly sokkal jobb volt. Zakarin eredményén mondjuk látszott, mert a nagyok mögött ő volt a legjobb a Vueltán.

          • Tóth Ati

            Bardet simán legyőzzék Zakarin-t és Uran meg Landa is.

          • Márton Farkas

            mikor tanuljátok meg hogy nincs a sportban ha meg feltételes mód? :) nézni kell a versenyt nem elméleteket gyártani :)

          • István

            Ebbe igaza van a raklonak! Most ezek a szabályok! Most ezek szerint osztják a díjakat. Ha 2 év múlva betiltják a wattmérőt és Froome nem lesz top5 sem az akkor sem von le vagy vesz el semmit a wattmérős eredményeiből, mert ezek a szabályok szerint jelenleg ő a legjobb.
            Lásd F1 legjobb V10-es motora a Ferrarinak, legjobb V8-asa a Renaultnak, legjobb V6-osa meg a Mercedesnek van. Most V6-osok vannak most a Mercedes nyer, régebben más volt más szabályok akkor meg más nyert.

          • Márton Farkas

            az elöbb írtam le és Doumulan is megmondta hogy nem kell azt hinni hogy nagyon mások lennének az eredmények…. F1 hasonlat meg moto gp meg iyleneket meg ide ne hozz mert az technikai sport és ha rossz az autod vagy elromlik mind1 mit csnálsz…

          • István
          • Márton Farkas

            jah Contador meg nem tud nyerni enyni erővel ezért mondja amit… kető között van az igazság tuti hogy egy fokkal nehezebb lenne de nem hinném hogy mostani élmenő közül bármlyeik hirtelen fejreállna mert nem lenne ott a wattmérő… és érdekes Tom az diőfutamon használja leginkább tehát lehet hogy ott is ugyanugy számít??? Lásd Qiuntana kb 2 percet javult az elmult években…. biztos véletlenül vagy sak az edzés miatt

          • István

            Andy meg Fränk szépen eltűntek a dopping csökkenésével.
            Szerintem Froome ugyanígy eltűnne a wattmérő betiltásával, de lehet az egész Sky is!

          • Márton Farkas

            teljesen egyértelmű lehetetlen hogy érezzék a saját hatáikat. Edzésen meg ezt megtanulni lehetetlen. … Aztán kidutja lehet egy top 5 vagy top 10 emberke többet wattmérőzik mint bárki csak nem tűnik fel mert nem állandóan lefele néz…

          • István

            Olyan szinten, wattra pontosan lehetetlen, hogy érezzék, mint amennyire a wattmérővel tudják szabályozni!!
            Ha érzésből mész tuti lesz eltérés!! Olyan szinten tudni HATÁRTERHELÉSEN a korlátaidat, mikor csőlátásod van, és szenvedsz, és határterhelés közelében vagy ott nincs olyan realitás érzéked már.. egészen más helyzet úgy menni…

          • Tóth Ati

            Egyértelműen igazad van. Csak azért írtam, mert szerintem Zakarin kevésbé tehetséges , de nagyon tud küzdeni.

          • István

            Uran, Dumoulin és Froome jelenleg 3-an kiemelkednek én azt gondolom. Ők jelenleg a 3 legjobb Háromhetes menő!

          • arce

            Sehonnan nem emelkednek ki Uran, volt egy jó Tourja és elfelejted a 2 homály évet 2014 óta, ráadásul pl Nibali simán verte eddig mindenhol. És Dumoulinnek is bizonyítania kell, hogy bár az idei Giron messze nem volt egy kicsúszott eredmény, de egyelőre ez az egy értékelhető eredménye van GT-ről, és ugye nem egyszerű egyről a kettőre, három, négyre jutni…

          • István

            Dumoulin nagyon sima Girot csinált. Egy másodpercig nem volt veszélyben a rózsa, sem hegyen, sem sehol!
            Blokchauson mi gusztustalant wattmérőzött vissza 30-40 mp-ről…
            7 km-nél a vége előtt leszakadt mondom na elszállt a kisgyerek kap vagy 1:45 körül erre vissza wattmérőzte magát 20-25 mp-re… szánalmas szerintem.
            Én szerintem egy férfi az élet minden területén küzd és harcol! Nibali sokkal férfiasabb!! Ő ment amennyit csak bírt! Komolyan neki fogok szurkolni most már ha így versenyez és nem buzi wattmérőzik!!!
            Inkább kapjak tisztességesen, FÉRFIAS!! NYÍLT SISAKOS!! csatában 1 percet mint szánalmas wattmérőzve 24 mp-t…

          • Nem wattmérőzött, ésszel tekert. Ma nyilatkozta, hogy csak az időfutamon használ wattmérőt. Kérdezték a Blockhausról, azt mondta, hogy nem hogy ott nem használta, de még utána sem elemezték ki a csapattal. “Még ma sem tudom hány wattot tekertem a Blockhauson, és nem is igazán vagyok kíváncsi rá.” Persze szíved joga hazugnak nevezni.

          • István

            Igen, én meg sose csaltam meg egy asszonyomat se! Leszámítva az elmúlt 400 alkalmat!

          • Respectvv4laci

            Hahahah zseni!!

          • Mert a 2015-ös Vuelta 6. hely nem értékelhető eredmény szerinted? Akkoriban ráadásul még nem is próbált az összetettért menni, egy erős időfutamos volt. Ehhez képest a 6. hely több, mint szuper, kiemelkedő, ráadásul az utolsó hegyi szakasz előtt még vezetett.

          • István

            A győzelem az értékelhető eredmény csak more! 6. hellyel mit akarsz! Hol élsz te? Balassagyarmaton?

          • horvathpeter

            Pedig Zakarinnak előbb lesz GT győzelme mint a másik háromnak valaha is. Senki se csodálkozzon ha a Vatikánba rózsaszínbe érkezik meg!

          • István

            @disqus_WYarXEFv8w:disqus és @horvathpeter:disqus morekáim mivel most ittam meg a sokadik 2 deci kajszibarack pálinkát húzóra ma, hosszú évek gyakorlata és tapasztalata, soha ne legyetek alkoholisták és kommunisták se mert akkor túl őszinte emberek lesztek és nem bírjátok elviselni az igazságtalanságot ez fogadjátok meg tőlem rutinosabbtól! nekem már 5-6 kortyra megy húzóra a 2 deci 50+ fokos pálinka is meg se ráz már… 34 év sok idő főleg ha annyi ideje alkoholista az ember és közbe 2 válása is van! Nekem már egy bögre teát elkortyolni sokabb idő míg egy 2 decis pohárba kiöntött tömény piát már simán letolok húzóra, az az én szintem már…
            De a mondanivalóm lényege: Bardet mélyen tehetségtelenebb mint Zakarin, Uran és Landa.
            Lehet, hogy Zakarin nyer elsőnek GT-t közülök, de azért mert Girozik, és nem a Tourra megy mint a másik kettő-három.
            Záró gondolatként még annyit hogy ha nősök lesztek, nem tudom azok-e vagytok már, de ha azok lesztek mindig olyan asszonyt vegyetek el akivel előtte letisztázzátok hiogy igenis meg fogjátok őket csalni és igenis néha parasztok bunkók lesztek és néha meg is ütitek és ezt el kell tudnia fogadni és viselni!!!
            Egy nő sem tud évekig szép és vonzó lenni ugyan annak a férfinak, főleg egy bizonyos kor felett, nem értem néha egy-egy félre kúrás miért nem fér bele…

          • Respectvv4laci

            Egyetértek Pista és ugylatom hnem gyengyén rabja vagy a női nemnek ! Maximáis tisztelet !

          • Tóth Ati

            Attól függ milyen mezőny lesz. Nem elképzelhetetlen…

          • arce

            Na Bardet nagyon nem biztos és a többi ellen is bőven volna esélye

          • István

            Szakaszokról hogy 1-1 szakaszon gondot okozott arról felesleges beszélni meg számon tartani, ha összetettben nem voltak a közelében, se Lopez, se Bardet, se Zakarin.

          • István

            Nibali hülye ha nem Girozik.
            Egy bukott Aru, egy kétes évet teljesítő Chaves, egy eddig semmit nem mutató Thomas, egy már lelkileg megtört nem önmaga Kruijswijk, egy szerintem kevés és tehetségtelen Formolo ellen simán jobb Nibali.
            Kelderman és Zakarin szerintem mindketten jobbak Nibalinál ha csúcsformában vannak. Tehát csak ők lennének valós ellenfelek.
            MA Lopez még sajnos túl fiatal, de jövőre már ütni kell a fejét keményen Vinonak, már idén kellett volna…!!!!

            De amúgy a felsorolt Tour nevekből Barguil, Majka, D.Martin, König, Yates-Yates-t kivéve bárki nyerné a Girot ha oda menne.

          • Rodzsa

            Keldermann és Zakarin jobb? Ja, tényleg, mindkettejük zsákja tele van GT trófeákkal. 🙂

          • István

            Tesó ne kezd már te is… Tudod hogy ez nem így működik…
            Rossi eredményesebb mint Vinales de idén Vinalesnek több pontja van és jobban teljesít mint Rossi.

            Vagy lásd 2007 Hamilton-Alonso. Alonso 2x Világbajnok volt Hamilton meg újonc mégis előrébb végzett a bajnokságban, és jobb évet teljesített..
            A múltbéli eredmények az adott versenyen, a jelenben semmit nem számítanak.
            Pl. a Porsche Le Mans-i felállásából Lotterernek van a legtöbb Le Mans győzelme de mégis 5 csapattársa is gyorsabb, jobb köröket ment nála a futamon idén..

            A múltban amikor Nibali eredményes volt és Zakarin meg Kelderman meg kisiskolások akkor Nibali jobb volt, de a JELENBEN Zakarin és Kelderman jobbak, és most a múlt nem számít.
            Armstrongnak se számított hogy előtte 7 Tourt nyert, 2009-ben már Contador jobb volt nála és meg is verte!

          • Márton Farkas

            István teljesen összezavartál…. Tehát a mult nem számít csak a jelen! oké értem jogos multja alapján senki nem nyer versenyt. Tehát Kelderman és Zakarin jobb mint Nibali. Ezt támasztja alá a giro és a vuleta is ahol mindketten megverték Nibalit. Igen valóban így van jogos

    • horvathpeter

      Akkor tessek elindulni a Giron! Ja hogy fel a hidegtol? Bocs!

    • arce

      Mondjuk a csapat miatt hihetetlen előnyben van a többiekkel szemben.

  • Ilyesmi lehet az időfutam profilja a jövő évi Touron.
    Igen, csak ~30 km, viszont eléggé dimbes-dombos.

    https://uploads.disquscdn.com/images/30af1fbc94fa8b639a51619ce4df15296bf13ce2259f8fc1f95b976ffeac3e7f.jpg

  • Rodzsa

    A probléma ott kezdődik, hogy a GT szervezők az éppen aktuális nagy bajnokok stílusához igazítják az útvonalakat. Szerintem ezt azért fordítva illene. Rakjanak össze x útvonalat, aztán az megy rá, aki akar… Engem hidegen hagy Dumoulin és Froome lelki világa, legyen jó és izgalmas a verseny.

  • Márton Farkas

    Kedves wattmérősök…. idézitek Contadort meg mindent, de lehet látni mit mond Doumulan… sok miden nem változna pont mert nem robotok van saját döntésük és tudják mit tudnak mit nem…. Szval aki azt hiszi a wattmérőn mulik minden erről ennyit…. elnézést ha inkább egy jelenleg is remek kerékpárosnak hiszek mintsem laikusoknak aakik a tvből megmondják hogy valaki csak a wattmérő miatt nyer. Tudom én kár jártatnom a számat mert hát a falnak minek beszél az ember nem igaz? ( azzal egyetértek hogy a vonatozás nem jó de hát ha egyszer minenki fél Froometol akkor mit lehet tenni….)

    • horvathpeter

      Én meg az eredményeknek hiszek. Hol volt Doumolin és Froome mielőtt megtanulták használni a wattmérőjüket? Az égvilágon sehol!

      • GzsakSam

        Dumoulin 2010-ben (pályafutása első éve) már nyert időfutamot. Két eset lehetséges: kapufát lőttél, és TD nem a wattmérő miatt nyer, vagy ő már 2010 óta wattmérőzik. Akkor viszont a kérdésed (hol volt mielőtt wattmérőt használt?) értelmetlen. ( a válasz rá egyébként: valszeg suliba járt, mert 90-es születésű)
        Froome országúti pályafutása 2007-ben kezdődött (Barloworld, 2009-ban hetedik lett a Giro-n a fiatalok között), 2010-ben második lett a brit időfutam bajnokságon. A Dumoulin-re leírtak jórész rá is igaz: vagy korán kezdte a wattmérőzést, vagy nem a wattmérők miatt nyer.

        • István

          Akkoriban nem a wattmérő miatt nyert még!

    • István

      More, te fiatal gyerek vagy, hanyas lehetsz? ’94-es? ’95-ös? nem rég érettségiztél! Látszik is rajtad! Bár én ezt tanultam és szemből olvasok ezért így csak találgatok!
      Mivel ma már jóval meghaladtam a pálinkákba az ingerküszöbömet és full piás vagyok ezért mondom azt hogy bárcsak ilyen fiam lenne mint te vagy aki harcol és küzd azért amiben hisz!!!
      Jó én is büszke vagyok a fiamra szépen csinálja a kutyázást te ismerősöm vagy Uniós könyvön látod sok képem is van kint róla! De akkor is nincs benne meg az hogy meghalna azért amiben hisz! Te egy fél fokkal jobb ember vagy!
      De most tévedsz! A kurva wattmérő túl sokat segít! Be kell tiltani!!!

  • István

    @rodzsa:disqus testvérem most megint lement nálam az a k..va redőny…
    Elnézést az OFF-ért, de képzeld valaki kitette az Amstaff szukáját fecebukra hogy harcolt, verekedett, és állatvédők feljelentgették a képet meg megosztották állatvédő csoportokba hogy el kell tőle venni a kutyát stb… tudod….
    Hát terrier..erre való! igenis harcoljon meg verekedjen az a kutya ami ERRE LETT KITENYÉSZTVE!!!
    Agár meg vadásszon, mert az meg arra lett kitenyésztve… de már ugye agárral vadászni se lehet nyúlra azt is betiltották…
    Még csoda hogy pásztorkutyával lehet őriztetni állatokat, nyájat, meg területet… majd az lesz a szép amikor azt is betiltják, hogy pásztorkutyával nem lehet házat őrizni, meg nyájat őrizni…
    Miért nem lehet a kutyákat arra használni AMIRE VALÓK??!!! AMIRE KI LETTEK TENYÉSZTVE!!!!!
    Miért csak cukiskodni meg tutujgatásra lehet a kutyákat használni? Meg csak házi kedvencnek???
    El vagyok keseredve testvérem… Nagyon csalódott vagyok minden ilyen miatt… Az ázsiai kollégáink keleten még mindig használnak viador célokra is Ázsiát meg Kangalt meg Kuchi-t és működik és sokkal jobb az állományuk mint a bepuhult, Uniós, modern nyugaton, ahol már mindent törvény szabályoz és semmit nem lehet csinálni…

    • Rodzsa

      Bocsi, de a harci kutyákért sosem vomtam oda. Szóval ehhez nem tudoj hozzaszólni.

      • Raklo

        Én sem. De ha egy kutya VIADOR vagy HARCI kutya akkor arra legyen használva, és nem másra! Arra lett kitenyésztve!