Landa: “Végre szabad vagyok!”

shadow

A Sky-os időszaknak vége, Mikel Landa mostantól a Movistar sikeréért dolgozik.
Meg persze a sajátjáért. Idén újra megpróbálkozik a Tour de France-al, de reményei szerint, mint első számú ember. Ez eddig jól is hangzik, csak ott lesz mellette egy Nairo Quintana…
Landa most elmeséli miért döntött a spanyol csapat mellett, mit vár az új sorától és miért indul a Touron.

 

Két év után eljöttél a Sky-tól. Milyen érzésekkel távoztál?

Jobb és tapasztaltabb versenyző lettem. Ebben biztos vagyok. Csak azt sajnálom, hogy a Girón rajtam kivül álló okok miatt egyszer sem tudtam végig kapitányként tekerni. De tavaly ott voltam Chris mellett a Touron, és ilyenkor sokat lehet tanulni. Például azt, hogy kezeld a lehető legjobban a nehéz szituációkat.

És hogy jött az a viccesnek szánt #freeLanda üzenet?
Poénnak szántam, Chrissel végig tök jóban voltunk. Mindig is mondtam, én azért kerültem be a csapatba, hogy őt segítsem. Egyszer sem volt reális esélyem az összetett győzelemre. Ennyi a történet.

Ami az új sorodat illeti: ott lesz melletted Valverde és Quintana is 
Ami Alejandrót illeti, szerintem ő nem kifejezetten megy rá a háromhetesekre. Szóval az összetettet illetően marad Nairo és én. Legyen bármilyen különböző vagy hasonló a versenyprogramunk, megoldjuk majd a feladatot.

Nem titok, hogy keresett a Bahrain-Merida, a Trek és az UAE Emirates is. Miért a Movistart választottad?
Először is azért, mert itt kapitányként számoltak velem. Szabad lehetek, saját magamért tekerhetek. Aztán ott vannak a tradíciók. Unzué sorának mindig is a nagy körversenyek voltak a legfontosabbak. És az sem volt utolsó szempont, hogy az elmúlt években párszor már megkerestek. Sokan csak azt követően kezdtek el érdeklődni, hogy jól mentem a Touron.

Indurain élete első Tourját 27 évesen nyerte. Te nemrég múltál 28. Szóval van még időd, nem?
Nekem nem célom az öt Tour-győzelem :) Egynek is örülnék.

Miért engedted el idén a Girót?
Igazából az időfutam miatt. Nézzétek meg a pályát. Ha ott egy top formában lévő Froome az ellenfél, akkor én sokat kaphatok. Egy ott beszedett jelentős hátrány miatt, sem ellene, sem a Sky ellen nem lenne könnyű a továbbiakban.

Movistar rider Mikel Landa stands next to teammate Nairo Quintana during the team presentation event at Telefonica's headquarters in Madrid, Spain, December 14, 2017.  REUTERS/Sergio Perez

Fotó: Marca

Froome a duplában hisz, Nibali viszont a Tourt választotta. Lehet, hogy sokakat befolyásolt a döntése?
Ha szerencsénk van, Chris a szokásosnál fáradtabban jön a Tourra. Lehet, hogy Vincenzo is ezért döntött így. Összességében nekem a Tour útvonala jobban tetszik.

Még az is elképzelhető, hogy a három legjobb Movistaros együtt indul?
Szépen leülünk és átbeszélünk mindent. Mostantól Nairo és Alejandro nem ellenfél, hanem csapattárs. Majd közösen kitaláljuk, mi a legjobb számunkra. De nekem – főleg a tavalyi verseny után – az a célom, hogy a sárga trikóért harcoljak.

Pereiro Sio nemrég azt mondta, Mikel Landa lehet a spanyol kerékpársport jövője.
Azért ne felejtsük el, hogy még semmi fontosat nem nyertem. Néha úgy érzem, ezen a témán csak az újságírók pörögnek. Ők akarnak egyből egy Contador utódot találni. Én nagyon remélem, hogy az emberek élvezik a versenyzési stílusomat, de Alberto teljesen más szintet képviselt.

 

 

(Forrás: Marca/El Mundo Deportivo)

Related Posts

  • tomi

    Ez a magyarázat is sántít Landától- 33 km ITT-n kapna Froometól, Dumoulintől 2 percet kb de ennyi az előre kalkulálható biztos veszteség, ezzel szemben a jelenlegi összetétel alapján a Touron TTT-n kinéz a Movistarnak minimum 1 perc de inkább 1,5 perc utána kalkulálható bukta jöhet a macskaköveken, itt is lesz azért 20 km ITT ami simán 1 perc megint, namost 3 hegyi szakaszon nem a hegy befejezés, ami előrevetíti az elmúlt évek tapasztalata alapján, hogy a TOP 5 -ből szinte mindenki egyszerre jön meg, de a TOP 10-ből max 1-2 embernek szokott lenni komolyabb bukója. És akkor nem beszéltem az első két szakaszon biztosan meglévő oldalszélről, amelyről már van keserű tapasztalata az Unzue brigádnak.

    • Tóth Ati

      Akkor most melyik kör a nehezebb? :)

      • tomi

        Ez nem nehézség kérdese, hanem az ki- miben jó, Nibalinak például ez a Tour sokkal jobban fekszik mint a tavalyi Giro. Az biztos és ezt többször is hangoztattam, hogy ez nem egy klasszikus, ha úgy tetszik konzervatív útvonal és ezért nem lehet szerintem szétaprózni a kapitányi szerepköröket, hanem a mindenki egyért elv kellene, hogy érvényesüljön.

        • Tóth Ati

          Egy 3hetes menőnek az útvonal nem kellene, hogy problémát okozzon. Amúgy nektek minden magyarázzattal van valami gondotok. Most mondta volna azt, hogy jobban szereti a Tour-t. Itt ismét felrobbant volna a fórum. :)

          • tomi

            Szerintem a Giron Froome ellen is simán esélyes lenne ezen az útvonalon, arra meg nagy pénzt is raknék, hogy a Touron nem fog győzni és még a dobogó sem biztos. Hidd el én sajnálom a legjobban mert Landat kedvelem és szeretném ha nyerne, de ha valaki nem érti meg mi fekszik neki és mi nem akkor marad az örök vesztes kategóriája. É ne mond hogy kihívás, mert nekem is az lenne megállás nélkül feltekerni a Zoncolanon, csak éppen nem menne…

          • Tóth Ati

            Nekem sem…
            Valószínűleg jobban szereti a Tour-t, ami valahol érthető, hiszen a Giro-n mindig történt vele valami rossz. Betegség, bukás plusz elvettek tőle egy 2. helyet.

          • tomi

            Látod ezt sokkal jobban elhiszem, hiszen tényleg keserű pirulákat kellett lenyelnie az utóbbi években, de ha nem lenne Nairo a sorban akkor sem nyerne, de így hogy ott lesz esélye sincs.

    • Godó Viktor

      Movistar nagyon jó volt az elmúlt években TTT-ben. 1- 1.5 perc az nagyon sok, anyit nem kapnának. Persze a SKY-t nem vernék el.

      • Tóth Ati

        A tavalyi Katalán körön 3. lett a csapat. Ott 41 kilométer volt a TTT.

      • tomi

        Igen, csak azt írtam a jelenlegi felállás szerint, azaz Landa, Quintana, Valverde hármasa +5 ember, ez meg nekem így nagyon gyengusz ami TT képességeket illeti egy BMC vagy egy SKY-jal szemben ahol majd mind 8 ember jó TT képességekkel bír.

        • Tóth Ati

          A fáradtabb Froome a lényeg. Bár szerintem nem lesz fáradt, de majd májusban kiderül.

  • Tóth Ati
    • Mike B.
      • Tóth Ati

        Igen, azt már láttam. A Vuelta útvonala is megvan.
        http://www.lavuelta.com/la-vuelta/2018/us/

        • Mike B.

          Hát az Oiz nagyon betegnek tűnik, ott lesz szenvedés.

          • Tóth Ati
          • Trozsák

            @disqus_4d5bIIHtnC:disqus @tthati:disqus @disqus_WYarXEFv8w:disqus
            32.7 km ITT…..
            Ahogy Varga Cigány Zoltán mondaná “ezt se kell megnézni”….

          • Tóth Ati

            Összesen 40.7 km ITT.

          • Szem

            Attól, hogy itt sírsz nem lesz több ITT, akárhányszor is írod le.

          • horvathpeter

            Ilyen röviden ő nem tud fogalmazni.

          • Trozsák

            https://www.youtube.com/watch?v=9fGJjwQzz4w

            Magyarországon leginkább eladható autósport volt a téma 26 perc alatt írta körül csak kiemeltem belőle ezt a tőmondatot.

            Amikor azokról a szakágakról és műsorokról beszélt amik szerinte nem eladhatóak.

          • tomi

            Írták is pár napja, hogy az tavalyo Machucoshoz hasonló, ráadásul Baszkföldön, lesz ott némi embertömeg is.

          • Tóth Ati
          • Tóth Ati

            Megnéztem az útvonalat. A 20. szakasz a legnehezebben és a Gallina a legnehezebb hegyi befutó. A Covadonga, Covatilla, Oiz hasonlóan nehezek, plusz a Rabbasa. A rövidebbek közül a Praeras a legdurvább. 9 hegyi befutó, de csak a 20. szakasz olyan, amiből a Tour-Giro-n 4-5 is szokott lenni. Mindhárom nagy kör útvonalait átnézve, nekem az Alpe d’Huez-i szakasz tűnik a legnehezebbnek.

          • Mike B.

            a 20. szakasz ráadásul csak 106 km, de több mint 4000 szint. Ott úgy lehet majd támadni, mintha nem lenne holnap.

          • carolieto

            Mondanom sem kell, nem értek egyet veled a legnehezebb szakaszt illetően. Nálam még a dobogóra sem férne, hiába az Alpe d’Huez.

          • Tóth Ati

            5300 szint, a többi meg sem közelíti ezt a számot. Szerinted melyik?

          • carolieto

            Lehet, hogy sokat másznak, de a Madeleine-on semmi akció sem várható, túl messze van a céltól, szerintem ott hatalmas amerikázás lesz, a Col de la Croix de Fer még a mi szintünkön is gagyi hegy, szinte lehetetlen ott támadni, de még fárasztani is nehéz, meg aztán van még sík is utána az Alpe d’Huez előtt, ahol végre elkezdődhet a verseny.

            Én nyilván elfogult vagyok Gibo miatt, de hogy egy híres olasz mondást idézzek, a Giro 14. szakasza kemény, mint a Zoncolan, úgyhogy ezt nem is kell tovább magyarázni.

            De a finestrés szakaszt is nehezebbnek jósolom a mezőny számára, illetve talán a cerviniás is nehezebb lehet, de azt csak azért gondolom így, mert közelebb van a legelső hegy is a célhoz, és közöttük nincs sík, csak a lejtmenetek a pihenők.

            Ha nekem kellene letekerni, akkor a Vueltáról a 20. szakaszt is keményebbnek mondanám, de itt is kérdéses, hogy mikor indul be ténylegesen a verseny. Benne van, hogy az utolsó 7km-ig csak mulatnak. De ha megfelelően alakul az összetett, akkor ezen a napon nagy szenvedés jöhet a mezőnynek.

          • Tóth Ati

            A Finestre szakasz 4000 szint, a Jafferau könnyebb hegy, mint az Alpe d’Huez. A Cervinia körülbelül 3500 szint, de a Cervinia 15.2 km – 5.7% hegy, ami mindhárom Tour-os hegyi befutónál gyengébb. Portet szakasz is nehezebb és a Gallina is. A Zoncolan 3000 szint sincs. Alábecsülöd a sok szint miatti fáradságot.

          • carolieto

            Túlbecsülöd az 5%-os emelkedőn való vonatozást és beszélgetést.
            Az igaz, hogy a Jafferau vmivel könnyebb az Alpe d’Hueznél, de a Finestre van annyival nehezebb, hogy ezt kompenzálja. És az már a céltól sincs olyan messze, ha valaki komolyabb hátrányt szeretne ledolgozni, akkor már a murvás részen el kell lépnie, és pont ez teheti nehézzé a szakaszt. Nem biztos, hogy így lesz, de lehet.
            A te kedvencedben hiába van sok szint, a Col de la Crioix de Fer tetejéig elképzelhetetlen bármilyen akció. Vagyis a szakasz nehézségét csak az Alpe d’Huez jelenti. Annál meg mérföldekkel nehezebb hegy a Zoncolan. Olyan meredekségnél már tényleg mindenki a saját zsírján megy, míg Armstrong szerint az Alpe d’Huezen számít, ha valaki viszi előtted a tempót, azaz bolyban valamivel könnyebb ott tekerni, míg a Zoncolanon még ilyen mentsváruk sincs nekik.

          • Tóth Ati

            Mert közbe az a nagyon nehéz 6% Sestriere sem fog túl sokat számítani. A Finestre szintén túl messze van. A Jafferau lábához 15-20-as létszámú csoport fog megérkezni. Az Alpe d’Huez-n sokszor nagyobbak a különbségek, mint a Zoncolan-on.

          • carolieto

            Azért abban gondolom egyet értünk, hogy előbb lesz akció a Finestrén, mint a Madeleine-on.
            És néha a Kékesen is nagyobb difik alakulnak ki, mint a Zoncolanon, mégsem nehezebb.

          • Tóth Ati

            Mert ugye a Kékesre Tour szintű mezőny szokott feltekerni.
            Én csak leírtam a tényeket, hogy az Alpe d’Huez-n mindig nagyon a különbségek. Az a szakasz tartalmazza a legtöbb szintet, tehát valószínűleg az lesz a legnehezebb.

          • carolieto

            Az tartalmazza a legtöbb szintet, amiből egyáltalán nem következik, hogy az a legnehezebb. Ahogy ebben az esetben nem is.
            Az időkülönbségek nagyságából sem következik, hogy az Alpe d’Huez nehezebb lenne a Zoncolannál, ahogy nem is az.

          • Tóth Ati

            Ezzel csak arra szerettem volna rámutatni, hogy nem kell 12% emelkedő ahhoz, hogy nagy különbségek alakuljanak ki. Elég 7-9% emelkedő is.

          • carolieto

            Ez egész más, mint amiről eddig szó volt. De valóban, elég lehet 7-9% is. Nem mindig az, de 15% sem mindig elég.

          • Tóth Ati

            Ok, ez igaz. Amúgy a Croix de Fer csak azért 5.2%, mert lépcsőzetes. Vannak benne jócskán 7-9% részek is. Azért az a 4000 szint csak nyomot hagy bennünk, főleg, ha még kemény tempó is lesz. Így gondolom fáradtabbak lesznek az Alpe d’Huez lábánál és könnyebben kialakulhatnak a nagyobb különbségek.
            https://uploads.disquscdn.com/images/70ddff2ca2b42e2ce56ea42a940b8498ba1e4dc74760b6eef89675bf31736962.jpg

  • horvathpeter