Bejelentették a Ford versenyzőit

Fotó: Ford Performance
shadow

Idén egy vadonatúj fejlesztésű Ford GT versenyautóval tér vissza kékoválos márka a Le Mans 24 órásra és az Endurance Világbajnokságra, tegnap pedig nyilvánosságra hozták az egész évre szerződtetett pilóták névsorát.

A Ford két fontos hosszútávú bajnokságban kíván indulni az új autókkal, az Endurance VB mellett az tengerentúli WeatherTech SporsCar Championship a másik kiemelt cél. Az amerikai gyártó új autójáért a Multimatic cég felel, a bejelentésre pedig az ő angliai bázisukon, Silverstone-ban került sor.

Az Endurance VB-n két Ford GT-t indítanak, ezeken négy új szerzemény, Andy Prialux, Stefan Mücke, Olivier Pla és Marino Franchitti osztozik majd a hatórás versenyeken. A Le Mans 24 órásra nyilván mindkét egység kiegészül egy harmadik pilótával is, az ő nevüket viszont csak később hozzák nyilvánosságra.

A legendás egész naposon viszont a tervek szerint összesen négy kocsi indulna, hiszen a Ford GT első győzelmének 50. évfordulójára a márka az Amerikában szereplő autókat is rajthoz akarja állítani Le Mans-ban. A két WEC kocsi automatikusan ott lehet a 24 óráson, a másik kettőnek viszont ki kell érdemelnie a meghívást.

De vissza a pilótákhoz: amint látható, a Ford elsősorban a rivális márkák versenyzői közül szemezgetett, Priaulx-t a BMW-től (13 év után!!!), Mückét az Aston Martintól, Olivier Plát pedig a Nissantól csábították el. Franchitti az egyetlen “belsős”, 2014-ben ő szerezte meg a Ford motoros Riley prototípus (DP) első győzelmét a Sebring 12 óráson.

 FordGT_oldalrol

A most bejelentett pilóták a sajtótájékoztatón egytől egyig kiemelték, mekkora megtiszteltetés, hogy az 1966-os első siker ötvenedik évfordulójára lehetőséget kaptak a Fordtól.

“Legyen mindenki számára egyértelmű, azért versenyzünk, hogy győzzünk. Ezen a szinten pedig ehhez a legjobb autó, a legjobb csapat és a legjobb versenyzők kellenek. Éppen ezért esett a választásunk Stefanra, Olivier-re, Andy-ra és Marinóra” – fogalmazott Dave Pericak, a Ford Performance igazgatója.

Az amerikai bajnokságban induló versenyzők jelentős részét már korábban megnevezte a Ford, és érdekes módon köztük is akad pár ex-BMW pilóta. Megszerezték Dirk Müllert és Joey Handet (ő már tavaly is a  Ganassi Racing Ford motoros Daytona Prototípusát vezette), valamint két korábbi Corvette versenyzőt, Ryan Briscoe-t és Richard Westbrookot.

A hosszabb versenyeken a tengerentúlon is lesz harmadik pilóta mindkét egységnél; nemrég például bejelentették, hogy a Daytona 24 óráson Sebastien Bourdais csatlakozik a csapathoz. Az angolszász sajtó szerint jó esély van rá, hogy a négyszeres Champ Car bajnok Le Mans-ban is lehetőséget kap.

Az új Ford GT fejlesztése már hónapok óta zajlik, a versenyeztetésért pedig a legendás Chip Ganassi Racing felel majd Amerikában és a Világbajnokságon is.

Related Posts