Elhunyt a „Bombázó” Karl Harris

A háromszoros Brit Szupersport-bajnok a legendás Man-szigeti TT-n szenvedett halálos balesetet.
shadow

Még három hét sem telt el Simon Andrews Nortwest 200-on történt tragikus halála óta, most újabb haláleset rázta meg a motoros közösséget. A 34 éves sheffieldi motorversenyző, Karl Harris a világ legismertebb és legkeményebb utcai viadalán, a Man-szigeti TT-n vesztette életét.

Karl Harris, akit mindenki csak „Bomber” néven szólított, 1996-ban kezdte versenyzői pályafutását. Nemzetközi szinten 1999-ben hívta fel magára a figyelmet, amikor megnyerte az Európai Szuperstock bajnokságot. Ugyanebben az évben Szupersport VB-futamokon is láthattuk, a legjobb eredménye a 4. helyezés volt. Ezután a szigetország bajnokságának második vonalában, a Brit Szupersportban brillírozott, ahol 3 bajnoki címet szerzett. A nemzeti királykategóriában, a BSB-ben több évig húzta a gázt, összesen 12-szer állt dobogón. Kétszer is fájdalmasan közel került a győzelemhez, de végül egyszer sem állhatott a dobogó legfelső fokára.

A paddockban rendkívül népszerű és közkedvelt motoros 2012-ben mutatkozott be a TT-n. Az idei volt a harmadik alkalom, hogy rajthoz állt a Szigeten. Ahogy Simon Andrews édesapja is elmondta, ha egy motoros egyszer belekóstol az utcai versenyzésbe, nincs többé visszaút.

Vélhetően az utolsó felvétel Harrisről, néhány másodperccel a baleset előtt (Fotó: Steve Hulme)

Vélhetően az utolsó felvétel Harrisről, néhány másodperccel a baleset előtt (Fotó: Steve Hulme)

Harris a Senior TT második körében bukott a legendás Joey Dunlopról elnevezett kanyarban. A baleset közvetlenül Bitter Sándor előtt történt, aki idén szintén ott volt a mezőnyben. Érthetően nagyon megrázták a történtek. Épphogy sikerült elkerülnie a leszakadó kereket, de néhány alkatrész így is eltalálta. A Facebook rajongói oldalán így írt:

Előttem történt egy baleset. Szerencsém volt. Mert a szétszakadt motorokból egy első kerék előttem keresztbe a hegyoldalba csapódott és a fejem fölött fél méterrel vissza. A balesetek miatt nem tudtam tiszta kört menni. Eléggé sokkolt a baleset, de támadok.”

Kicsivel később pedig ezt a bejegyzést olvashatjuk tőle:

Karl Harris halálos balesete előttem történt. A rendőrség most fog kihallgatni, mert én láttam, hogy mi történt. Pszichológushoz is kell mennem, hiába nincs rá szükségem. Őszinte részvétemet küldöm Karl családjának és barátainak.”

Bitti egyébként ezek után sikeresen teljesítette a Senior TT-t, ami az előzmények ismeretében bámulatos. A hivatalos végeredmény szerinti 41. helyezés és a 01:57:31.234 (115.578 mph) versenyidő csak a bennfentesek számára beszédes, ám ha hozzáfűzzük, hogy ez a Hungaroringen 83 kört jelentene, akkor azt hiszem, megemelhetjük a kalapunkat Bitti előtt.

Hogy mit jelent a TT-n versenyezni, illetve hogy mit lát a versenyző a pályán, azt talán az alábbi videó érzékelteti legjobban. Bruce Anstey új pályacsúcsot futott, ami így nézett ki az ő szemszögéből:

A Snaefell-hegyi pálya, melyen a TT-t és a Manx Grand Prix-t rendezik, szinte minden évben követel áldozatokat, van, amikor többet is. Évente átlagosan ketten fizetnek az életükkel azért a semmihez sem hasonlító élményét, melyet a kanyargós, szűk, házakkal és kerítésekkel övezett aszfaltcsíkon 300 km/h körüli tempóval való száguldás ad. Szintén az idei TT-n szenvedett halálos balesetet a verseny veteránja, a 65 éves Bob Price is. 1911 óta a Bombázó volt a pálya 242. áldozata.

Related Posts