A Yamaha újult erővel tér vissza!

shadow

A Yamaha 2011. után visszatér a Superbike világbajnokságra. A japán gyártó a MotoGP-ben már hosszú évek óta párbajozik a Hondával a bajnoki címekért. Ezt a küzdelmet idén pedig meg is nyerik, hiszen Lorenzónak és Rossinak van már csak reális esélye a bajnoki címre. A Yamahánál viszont nem elégednek meg ennyivel; egy már korábban elindított projektjükkel, az új R1-essel elindulnak majd a vb-n is.

Ez a motor már bemutatkozott a Brit Superbike Bajnokságban (BSB), remekül teljesített a MotoAmerica sorozatban (amerikai bajnokság) és az Endurance vb-n is bizonyított – Nakasuga, Pol Espargaro és Bradley Smith révén megnyerték a legendás suzukai 8 órás versenyt. Az R1 tehát eddig mindenhol helytállt, nagy potenciál van benne, ami pozitív előjel az újabb nagy kaland előtt.

A gyári csapat a Crescent lesz. A vb egyetlen brit csapata több, mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik a motorversenyzés terén, jövőre pedig a Suzukit hátra hagyva a másik japán gyárat támogatják. Egy tapasztalt és egy különösen tehetséges versenyzőjük is lesz: Sylvain Guintoli tavaly világbajnok lett az Aprilia színeiben, előtte pedig éveken át fejlesztette azt a motort. Anno még a MotoGP 250cc-s kategóriájában kezdte, majd onnan tért át a Superbike-ba, ahol bizonyította, hogy egy rendkívül megbízható, konstans versenyző, aki majd nagyon jó támpontot jelenthet.

Fotó: MotoAmerica

A társa az az Alex Lowes lesz, aki  Sam Lowes testvére (MotoGP-ben szereplő Aprilia csapathoz 2016-ra tesztpilótai szerződést írt alá) és  aki a BSB bajnokaként került a Superbike vb-re, ahol a Suzukinál kapott lehetőséget. A Crescent Suzuki nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ahogy neki is voltak „újonc hibái”, de a tehetsége megkérdőjelezhetetlen. Ha a motor elég jó lesz, akkor akár a bajnoki címért is küzdhet a következő szezonban. Olyan elődök nyomdokaiba léphet, mint Ben Spies, vagy Cal Crutchlow – mind a ketten a Yamaha Superbike csapatából jutottak be a MotoGP-be.

Az a tény, hogy a Crescent a Yamahához megy, azt is jelenti, hogy a Suzuki csapat nélkül marad. Nagyon úgy tűnik, hogy a GSX-R1000-es egy elhibázott konstrukció volt, amelynek fejlesztésére már nem igazán kéne pénzt pazarolni. Ennek okán az sem kizárt, hogy a Suzuki egy időre kiszáll a Superbike-ból, hogy aztán majd pár év múlva (akár már 2017-ben) újult erővel, egy újabb modellel térjen vissza.

Guintoli távozása a Honda csapattól még azt is jelenti, hogy megüresedik egy hely Van der Mark mellett – a pletykák szerint Nicky Hayden érkezhet majd a csapathoz, akinek a jelek szerint nem marad hely a MotoGP-ben. A 2006-os világbajnok minden bizonnyal távozik az Aspar csapattól és a Superbike-ban folytatja, ahol a Hondának üzleti szempontból fontos lenne egy amerikai versenyző ebben a sorozatban.

Related Posts