Kiskunhalastól a Superbike-ig

shadow

A H-Moto Teamtől Noémivel és Wiccával már készítettünk korábban egy interjút, de úgy gondoltuk fontos bemutatni az egész gyorsasági motoros csapatot. Ez alkalommal a H-Moto Team tulajdonosa, Kelemen Krisztián mesél nekünk a csapatról.

Mikor alakult meg a H-MOTO Team, és mi volt a cél az alapításával?

A H-Moto csillaga ötödik éve ékesíti nem csak a magyar, hanem a nemzetközi motorsport egét is. Már a kezdetektől fogva komoly célokat tűztünk ki magunk elé. Amellett, hogy fiatal hazai tehetségeknek biztosítottunk lehetőséget a versenyzéshez, a külföldi pilótáknak is szerettük volna megmutatni, hogy egy magyar csapat is biztosíthat magas színvonalú, stabil hátteret a világszínvonalú szerepléshez.

Miért pont a gyorsasági motorversenyzés mellett döntöttetek?

Tudni kell rólam, hogy én korábban is a technikai sportok világában tevékenykedtem. Akkoriban a rali szakágban másodpilótaként navigáltam. Aztán úgy hozta az élet, hogy gyorsasági motorsport felé fordultam, ugyanis 2010-ben Györfi Alen – akit napjainkig Magyarország egyedüli Európa-bajnokaként tarthatunk számon – és édesapja megkerestek annak reményében, hogy segítségemmel további sikereket érhetnek el a nemzetközi porondon. Az együttműködés már az első évben eredményesnek bizonyult, ezt mutatja, hogy Alen az Alpok Adria Superstock 600 sorozat év végi összesítésében második helyen szerepelt.

Robert Muresan/Fotó: H-Moto Team

Robert Muresan/Fotó: H-Moto Team

Ekkor alapítottátok meg a H-MOTO Team-et?

Igen, a sikereken felbuzdulva döntöttünk úgy, hogy 2011-ben megalapítjuk a csapatot. Ebben az évben fejest is ugrottunk Alennel a Superbike Világbajnokság Superstock 1000-es kategóriájába, a csapat által felkészített motorral és magyar szakembergárdával. A következő esztendőben Nagy Győzővel és Kis Viktóriával bővült az egyesület, akik a magyar bajnokságban és az Alpok Adria gyorsasági motoros-bajnokságban erősítették a mezőnyt, miközben Alen folytatta a pontvadászatot a világkupán.

A múlt után térjünk is rá a jelenre és a jövőre. Mi történt/történik még a csapattal idén?

Fennállásunk ötödik évét ünnepeltük ebben az évben, és idén is több fronton és több taggal vettünk részt különböző hazai és nemzetközi gyorsasági motoros bajnokságokban. A csapatunkban tudhattuk ebben a szezonban is a román származású Robert Muresant, rajta kívül pedig Kis Viktória, Györfi Alen, Kovács Bálint, Csányi Gergő kvartettel szálltunk harcba a győzelmekért. A H-Moto Team nem csak a versenypályákon volt aktív, hiszen az Országos Mentőszolgálat és a Magyar Mentőmotor Alapítvány elkötelezett támogatója és együttműködő partnere is vagyunk. Segítségünkkel a mentőmotorokon szolgáló orvosok csúcsminőségű védősisakokkal kezdhették el az idei szezont.

Mesélnél nekünk a versenyzőkről, a csapatról? Mit érdemes tudni róluk?

Győrfi Alen/Fotó: H-Moto Team

Győrfi Alen/Fotó: H-Moto Team

Györfi Alen nyolc évesen kezdte pályafutását, és első versenyén, egy országos amatőr bajnokságon 50 köbcentis kismotorral azonnal megszerezte az első helyet. Némi kihagyást követően, tizennégy évesen már az Alpok Adria sorozat 125 GP kategóriájában állt rajthoz, ahol ezután évekig versenyzett. A következő szezonban három Európa-bajnoki futamon is elindult, ahol sikeresen szerepelt. 2006-ban megnyerte az Alpok Adria 125 GP osztályát, sőt az EB valamennyi fordulóján is megtalálhattuk a rajtrácson. Tizennyolc évesen két világbajnoki futamon is lehetőséget kapott: Törökországban és Valenciában. Alen a 2007-es év végére Magyarország első gyorsasági motoros Európa-bajnoki címét szerezte meg, ezzel sporttörténelmet írva. Egy évvel később feljebb lépett a 250 köbcentis motorok számára kiírt géposztályba, és az Európa-bajnokság mellett világbajnokság isztambuli és valenciai futamán is részt vehetett. 2010-ben már az Alpok Adria Bajnokság Superstock 600 szériájában állt rajthoz, és az összesítésben a második helyet szerezte meg. A következő évben – szintet lépve és ismét kategóriát váltva – a H- MOTO Team színeiben a World Superbike Superstock 1000 sorozatában indult, ahol a 2012-es szezonban a világranglista 16. helyén végzett.

Sajnos 2013 nem volt szerencsés esztendő, tudniillik, egy Imolában szerzett sérülést követően már nem tudott a világkupa utolsó fordulóin részt venni. Tavaly visszatért a 600 köbcentis géposztályba, és a hazai, valamint az Alpok Adria bajnokság Superstock 600 rajtrácsán is ott állt. Előbbit az év végi összesítésben a második helyen zárta, míg utóbbiban a hatodik helyen végzett. Idén – újult erővel – ismét a nyílt Magyar Bajnokság (IMRC) és az Alpok Adria Stock 600 versenyein találkozhattunk Alennel, aki az összesített eredményeket tekintve a második helyen végzett. Kovács Bálint már öt évesen licences versenyző volt, kilenc esztendős koráig pedig több kategóriában is dobogós lett 50 köbcentis gépével. A Magyar Motorkerékpár Szakközépiskola és Szakiskola (MAMI) által szervezett kupasorozatban indult 2010-ben váltós, 50 cm3-es speciál motorral, majd a következő évben a MAMI kupa fordulóin küzdött egy NSR 50-nel, mi több, az éves összesítést meg is nyerte.

Kovács Bálint/Fotó: H-Moto Team

Kovács Bálint/Fotó: H-Moto Team

 

Ráadásként 2012-ben kétszeres kupagyőztesként mondott búcsút az ötvenes géposztálynak, 2013-ban pedig a 125 SP sorozatban mérettette meg magát az utánpótlással és a felnőtt korú pilótákkal, melynek eredménye az év eleji terveket is felülmúlta: összetettben harmadszor is megszerezte az első helyért járó kupát, újoncként. Ugyanebben az évben debütált nagypályán és nemzetközi mezőnyben is az Alpok Adria Bajnokság Slovakia Ringen megrendezett futamán, és a harmadik helyen ért célba. Tavaly a H-Moto Team tagjaként az Alpok Adria Bajnokság, valamint a nyílt magyar bajnokság 125 SP csatáiban láthattuk. Előbbiben az előkelő második, utóbbiban a harmadik helyet sikerült megszereznie az év végi összesítésben. Az ifjú tehetség számára 2015 jelenti a nagy változást, hiszen idén az Alpok-Adria keretein belül versenyzett az IMRC Cup-ban, ahol összesítésben a 4. helyen végzett.

Nem sok hiányzott Bálintnak a dobogó elcsípéséhez, hiszen a Pannónia Ringen egy harmadik és a Most Autodrom pályán egy második helyezést is elért. A 2015-ös szezonban Bálint az EJC-ben is próbára tette tudását, ugyanis egy futam erejéig Kis Viktóriát helyettesítette Jerezben. Csányi Gergő kilenc évesen kezdte a versenyzést 50-80 köbcentiméteres kategóriában. Tizenkét évesen már egy NSR50R nyergében rótta a köröket a pályán. Az évek előre haladtával, ahogy gyűjtötte a tapasztalatokat, megérett a váltásra, és egy 125 köbcentis géppel kezdett el részt venni a hazai Alpok Adria futamokon. Öt dobogós helyezéssel 2012-ben harmadikként végzett az Alpok Adria Bajnokság 125 SP év végi összesítésében. Ezeknek az eredményeknek köszönhetően meghívást kapott a Spanyolországban megrendezett Európa-bajnokságra is, a részvétel azonban a nagy távolság és a komoly költségek miatt sajnos nem valósulhatott meg.

Csányi Gergő/Fotó: H-Moto Team

Csányi Gergő/Fotó: H-Moto Team

A 2013-as sorozat hét fordulójából öt alkalommal lett dobogós, és a szezon végén nem sokkal gyűjtött kevesebb pontot, mint a versenysorozat első helyezettje. Tavaly a H-Moto Team színeiben, Triumph 675-tel már a Stock600 osztályban indult az Alpok Adria és az OB versenyein is. A hazai bajnokságban az összesített hatodik helyet sikerült elérnie. Gergőt az idei esztendőben ugyancsak ezekben a sorozatokban láthattuk versenyezni, az év végi összesítésben a második helyet sikerült elérnie.

Kis Viktória az átlaggal ellentétben egészen későn, 18 évesen csöppent a motorversenyzés világába, de azt kapásból egy literes géppel tette. A Dunlop Torphy for Ladies névre keresztelt versenysorozatban állt először rajthoz 2010-ben, valamint a Kawasaki márkakupán indult egy szem hölgyként a mezőnyben. Bemutatkozó éve a női versenyzők között második, és a férfi mezőnyben elért összetett harmadik helyezésével kifejezetten sikeresnek mondható. A Magyar Női Bajnokság 600+ szériáját maximális pontszámmal nyerte meg 2011-ben, valamint élete első nemzetközi versenyén is pontszerző helyen ért célba. A következő évben már a H-MOTO Team égisze alatt az Alpok Adria Superstock 1000 osztályában indult. Hazánkban első női pontszerzőként tarthatjuk őt számon nemzetközi Superbike kategóriában.

Kis Viktória/Fotó: H-Moto Team

Kis Viktória/Fotó: H-Moto Team

A Magyar Motorsport Szövetség 2012-ben elért sikerei okán őt választotta az év legeredményesebb magyar női gyorsasági motorversenyzőjének. Ennek ellenére a folytatásra 2014-ig várni kellett, mikor is a MAMS-nak és a QMMF-nek (Katari Motorsport Szövetség) köszönhetően részt vehetett a katari 600 köbcentis bajnokság (LARRS) utolsó három fordulóján, ezzel megszerezve az összetett második helyet. Hazánkban az IMRC-ben szurkolhattunk neki, ahol év végén a nyílt Magyar Bajnokságban az ötödik helyre hozta be motorját. Meghívást kapott a 2014/15-ös katari bajnokságra is, ahol heroikus versenyzéssel a szezon végi összesített eredményhirdetésen a magyar himnusz szólhatott, Wicca 210 ponttal megszerezte az első helyet. Idén a H-Moto Teamnek köszönhetően a – WSBK betétfutamaként induló – European Junior Cup-on vett részt, aminek keretein belül külön (is) értékelték a női versenyzőket. Sokáig még a női értékelés első helyezéséért küzdött, de folyamatos balszerencsék miatt ez a bajnokság elúszott.

Egy ilyen népes és eredményes versenyzői csapathoz nyilván profi szerelők és menedzsment is szükséges. Mutasd be légy szíves őket is!

Egy csapat versenyzői mögött minden esetben ott áll egy láthatatlan, de annál lelkesebb csoport, akik azon dolgoznak, hogy a versenyek gördülékenyen, zökkenőmentesen teljenek, és a pilótáknak csak a motorozással, illetve a szerepléssel kelljen foglalkoznia. Fontos, hogy őket is megemlítsük. Az én legnagyobb segítségem a feleségem, Noémi. Szakmai és kommunikációs téren egyaránt segíti a munkámat, valamint 2014-től Viki pályafutásának egyengetése is rá hárult. Nagy Győző és Gaylhoffer Gábor a vezető szerelők és az ő hatáskörük alá tartozik minden technikai jellegű tényező irányítása is.

Egy kétszeres N3-as magyar rali bajnok, Rimár Tamás is bővíti a brigádot, aki a motor és egyéb felszerelések logisztikáját irányítja. A műszaki szakemberek gárdájának bővítése is folyamatosan zajlik, 2014-ben újabb tehetséges szakikkal gazdagodott a galeri. A Budapesti Műszaki Egyetem mérnökhallgatói alkotta MotoStudent csapattal kötöttünk megállapodást, így lehetőséget nyújtva a fiatal, tehetséges mérnököknek, hogy a gyakorlatban – mondhatni élesben – is tudjanak foglalkozni a telemetriai adatok kinyerésével és ellenőrzésével. Az általuk szállított információk a szerelőcsapat munkáját erősítik.

Kelemen Krisztián és Noémi/Fotó: H-Moto Team

Kelemen Krisztián és Noémi/Fotó: H-Moto Team

Beszélnél nekünk a közeljövő terveiről is?

Terveink a jövőre vonatkozóan továbbra is a nemzetközi versenyeken való szereplés, hiszen versenyzőink ebben az évben is szép eredményeket értek el itthon és a nemzetközi mezőnyben egyaránt. Továbbá fontosnak tartjuk a megfelelő utánpótlás nevelést, így nyitott szemmel járunk és figyeljük a fiatal tehetségeket, az új generációt, akiknek esetleg segítséget tudunk nyújtani.

Hol vagytok elérhetőek, illetve hol lehet informálódni az aktualitásaitokról?

Mindenkinek ajánljuk a Facebook oldalunkat, hiszen ott mindig naprakész információkkal találkozhatnak az olvasók. (https://www.facebook.com/HMotoTeam/) Az aktuális versenyekről, vagy egyéb rendezvényeken való megjelenésünkről mindig értesítjük rajongóinkat.

Sok sikert és reméljük, hamarosan újabb eredményekről számolhatunk be.

Related Posts