Ezért nem lesz LMP1-es Ford

Fotó: Ford Performance
shadow

Hosszabb kihagyás után idén újra gyári csapattal tér vissza a Le Mans 24 órásra a Ford, amely egy vadonatúj GT variánssal száll harcba a Ferrari, az Aston Martin, a Porsche és a Corvette ellen a GTE Pro géposztályban.

A projekt jelen állás szerint minimum két évre szól, ám az utóbbi időben egyre többet pusmogtak arról, hogy az amerikai márka ezt követően talán a királykategóriába, az LMP1-be is felléphet, hogy kihívja az Audit, a Toyotát és a Porschét.

A pletykáknak valószínűleg az is adott némi táptalajt, hogy a Ford az amerikai endurance bajnokságban a Daytona Prototípus géposztályban is jelen van, igaz csak motorszállítóként.

Egy nemrég adott interjújában viszont Dave Pericak, a Ford Performance vezetője egyértelművé tette, nem kívánnak LMP1-es autót építeni, mivel nem látják biztosítottnak a befektetett pénzek megtérülését.

“Ha végtelen költségvetéssel rendelkeznénk, akkor remek lenne kiülni a homokozóba, és játszani olyan technológiákkal, amik jelenleg az LMP1-ben futnak. De szó sincs erről” – mondta Pericak a Sportscar365-nek.

A sportvezető elmagyarázta, az Egyesült Államokban is kizárólag azért vesznek részt a Daytona Prototípus kategóriában, mert eddig ott fejlesztették a Ford GT motorját.

Ford_GT_daytona

“Azért vagyunk jelen, hogy teszteljük és fejlesszük a Ford GT program motorját; ennek csak így van értelme. Van egy célzott szerepe a projektnek, ami nélkül számunkra nem lenne érdekes. A motor fejlesztése jó példája annak, mit jelent számunkra a célzott felhasználás.”

A hírek szerint az amerikai gyártó a GTE projekt után is marad az IMSA bajnokságban, az LMP1 iránt viszont, a jelenlegi hibrid-alapú szabályrendszer miatt, nem mutat érdeklődést.

“Ha megnézzük az LMP1-es autók nagy részét – bár nagyon menők, és műszakilag is csodálatosak – az ott használt technológiák jelenleg még nagyon messze állnak a fő sodorvonaltól. Remek dolog ilyenekkel foglalkozni, de még egyszer hangsúlyozom: nekünk ez a befektetésről és a megtérülésről szól.”

“Rengeteg pénzt költhetnénk el olyan technológiára, ami talán soha nem kerül ki a normál utcai autókba, vagy ha igen, akkor is nagyon hosszú idő múlva. Vagy befektethetünk olyan megoldások fejlesztésébe is, amelyek rövid időn belül átszivárognak a széria gyártású járművekbe, és hasznot hoznak az üzemanyag takarékosság és a könnyített karosszériaelemek terén” – zárta Pericak.

Egyelőre nem tudni, van-e esély a kétéves Ford GT projekt meghosszabbítására, mint ahogy az utcai változat sorozatgyártásának kezdete is ismeretlen.

Related Posts

  • szakavatott

    Inkább a rally-ba mennének vissza!