Mégis igaz: kiszáll az Audi a WEC-ből!!!

Fotó: Europress/AFP
shadow

Bár a legtöbben a fel-felbuggyanó pletykák ellenére nem tartották valószínűnek – vállalom, én is közéjük tartoztam -, igaznak bizonyultak a német sajtóban két hete megjelenő hírek: az Audi távozik a hosszútávú versenyzés csúcsáról, az Endurance Világbajnokságból.

Ráadásul, és talán ez a legmegdöbbentőbb, nem 2017 végén, hanem már az idei év zárultával, azaz mindössze két verseny van hátra a történelmi sikereket elérő márka WEC-szerepléséből.

A döntés hátterében a Volkswagen-csoportot sújtó korábbi dízel-botrány, valamint a gázolajos autók közúti jövőjének bizonytalansága áll, illetve az, hogy az Endurance világbajnokság is inkább az alternatív hajtások irányába kíván haladni, és a 2018-ra tervezett új szabályok hátrányosan érintenék a dízel technológiával versenyző Audit.

A DailySportscar beszámolója szerint a márka igazgatótanácsának elnöke, Rupert Stadler ma reggel a motorsport részleg 300 dolgozója előtt mondott beszédében stratégiai döntésnek nevezte a kivonulást, leszögezve, hogy a márka a jövőben inkább az elektromos Formaautó bajnokságra, a Formula E-re kíván nagyobb hangsúlyt fektetni. Stadler továbbá megerősítette, hogy motorsport osztály valamennyi alkalmazottjára számítanak.

“A jövőbe mutató elektromos versenyben szeretnénk részt venni. Az utcai autóinknál is egyre nagyobb szerepe van az elektromos hajtásnak, így a versenyképeinknek, amelyek a fejlesztés csúcsát jelentik, ezt az irányt kell követniük” – idézi Stadlert a DS.

Ami az Audi többi gyári programját illeti, a DTM változatlan formában megy tovább, a ralikrossz világbajnokságon történő esetleges szerepvállalásról viszont még nem született döntés. Idén Mattias Ekström gyári ellenfelekkel szemben saját csapatában egy Audi S1 EKS RX quattro versenyautóval nyerte a sorozatot, ám a márka eleddig csak részleges támogatást nyújtott az privát EKS istállónak.

Az első Le Mans győztes Audi, az R8.

Az első Le Mans győztes Audi, az R8.

Az Endurance világbajnokságról történő kivonulással egy korszak zárul le. Az Audi 18 éven keresztül volt domináns résztvevője a Le Mans típusú versenyzésnek, összesen 13-szor nyerték meg a Le Mans 24 órást, több mérföldkövet is lefektetve az út során. 2001-ben még a TFSI motorral nyertek először, majd 2006-ban ők lettek az elsők, aki dízel technológiával győztek a legendás franciaországi versenyen. Ehhez jön még 2012, amikor az első hibrid autós sikert is bezsebelték a La Sarthe versenypályán.

Az első dízel autó, amely Le Mans-ban nyerni tudott: az Audi R10 TDI.

Az első dízel autó, amely Le Mans-ban nyerni tudott: az Audi R10 TDI.

185 versenyükből (ebbe természetesen a WEC mellett a LMS és az ALMS is beleszámít) 106-ot megnyertek, és 80-szor indultak a pole-ból. A világbajnokság újjáélesztése után két vb-elsőséget szereztek, 2000 és 2008 között egyhuzamban kilencszer nyerték meg az Amerikai Le Mans-sorozatot, és összesen 11-szer győztek a világ egyik legnehezebb versenyének tartott Sebring 12 óráson.

Az első hibrid győztes, az Audi R18 e-tron quattro.

Az első hibrid győztes, az Audi R18 e-tron quattro.

“18 rendkívül sikeres év után természetesen nagyon nehéz elhagyni a prototípusok világát. Az Audi Sport Team Joest olyan mértékben volt hatással a WEC-re, mint senki más. Szeretnénk köszönetet mondani a csapatunknak, Reinhold Joest-nek és az ő istállójának, a pilótáinknak, a partnereinknek és a támogatóinknak ezért az elképesztően sikeres együttműködésért. Nagyszerű idők voltak. Az LMP-s szerepvállalásunk során hűen mutattuk be a márka filozófiáját (Vorsprung durch Technik), és nagyon sokat tanultunk” – tette hozzá az Audi Sport vezetője, Dr. Wolfgang Ullrich.

A német márka kiszállása után a 2017-es szezonban jelen állás szerint mindössze két LMP1-es gyártó lesz jelen a Toyota és a Porsche személyében. A tavaly sikertelenül próbálkozó Nissan visszatérésére egyelőre nem utalnak jelek, és más márkáról sem hallani, így a jövő év egy átmeneti időszak lehet a 2018-as új szabályok érkezése előtt.

Related Posts

  • Csaba Kiss

    Sajnálatos, hogy Ők kiszállnak. Jövőre a Porsche VS Toyota elég érdekes lehet, ha 3 autót indítanak a teljes szezonban. De ez is egy álom kategória, mint az, hogy a Peugeot visszatérjen :(