Visszatér a Peugeot a Le Mans-ra?

Fotó: Europress/Getty
shadow

Nagyon érdekes közleményt hozott ma nyilvánosságra a többek között a Peugeot és a Citroën márkát is magában foglaló PSA Csoport, a 2015-ös pénzügyi eredményekkel kapcsolatban.

Az egyik említésre érdemes tény magukban a számokban rejlik – a vállalategyüttes saját bevallása szerint a tervezettnél hamarabb teljesítette azokat a célokat, amelyeket a válság idején a kilábalás egyes állomásaiként határoztak meg.

A közzétett “dia” szerint:

  • Az autóipari divízió működési költségei 5%-kal a tervezett érték alatt maradtak.
  • A cég 2015-ben 3.8 milliárd eurós cash-flow-t generált, az elmúlt két évben pedig összes 6 milliárdost.
  • Minden célt elértek, és idő előtt teljesítették a rekonstrukciós tervet.

Ez önmagában nagyon örömteli, de természetesen még nem jelenti azt, hogy a Peugeot visszatér a Le Mans 24 órásra és az Endurance Világbajnokságra.

Van azonban még egy érdekesség, és ezt a “dia” alján találjuk: egy kis “Back in the Race” felirat, ami magyarul annyit jelent “Ismét versenyben”. Ezt persze értelmezhetnénk úgy is, hogy a PSA konszern végre ismét versenyképes a piacon, ha nem tudnánk, hogy a 2012-es, igen váratlan lelépés óta a Peugeot sosem tett le a visszatérésről.

Mint ismeretes, a 2012-es év elején, amikor az FIA elindította az Endurance Világbajnokságot, a Peugeot teljesen váratlanul bejelentette az LMP1-es projekt felfüggesztését, a gazdasági világválság következményeire hivatkozva. A francia vállalatnál akkoriban nagy számban szűntek meg munkahelyek, így a sok pénzt felemésztő motorsport program helyzete védhetetlen volt.

A cikkben említett "dia". Fotó: Daily Sportscar

A cikkben említett “dia”. Fotó: Daily Sportscar

Tavaly novemberben aztán a francia TV ‘Turbo’ névre hallgató motorsportos műsorában a csoport vezetője, Carlos Tavares megkapta a kérdést: mi a helyzet a megbízhatósági szakággal.

“A Peugeot számára természetesen továbbra is nagyon fontos a Le Mans és az endurace versenyzés, amely szinte benne van a márka DNS-ében. A kérdést több sportvezetővel is megtárgyaltam már, és rendre a következő követelmények merültek fel” – idézi Tavarest a DailySportscar.

“Az első, hogy PSA konszern gazdasági alapjai teljesen rendben legyenek. A második, hogy az Endurance Világbajnokság szintjén működő szabályok kontroll alatt tartsák a költségeket, és ezáltal racionális alapokon maradjon a sport.”

“A harmadik pedig, hogy rendelkezzünk megfelelő felkészülési idővel, mielőtt megmérkőzünk azokkal az ellenfelekkel, akik nálunk sokkal több időt töltöttek már el a bajnokságban. Ha jövünk, győzni akarunk, és csak az ehhez szükséges technikai felkészültség birtokában szállnánk be.”

A fenti bejelentés alapján az első kritérium teljesült. Ami a másodikat illeti: a WEC nyilván nem olcsó, egy francia márkának viszont semmi sem jelenthet akkora marketing értéket, mint megnyerni a Le Mans 24 órást.

És a harmadik? Ez pusztán azt befolyásolja, mikor kerülhet sor a visszatérésre. Legközelebb 2018-ban finomítanak a jelenleg érvényben lévő szabályokon, addig pedig még van kerek két év…

Related Posts

  • szakavatott

    Jöhet! Addigra az Audi már úgysem lesz.