Csuti Laci a bajnoki címért száll harcba

Fotó Hankook Racer Cup
shadow

Elérkezett a nagy pillanat az Eurosport WTCC szakkomentátora számára, Csuti Laci a hétvégén ismét rajthoz áll a He-Do Hankook Autós Gyorsasági OB-n, ahol az idényzáró fordulóban nem kisebb a tét, mint a bajnoki cím megszerzése.

Laci abban a bajnokságban versenyez, amelyet nemrég még ő maga hívott életre, és működtetett. A Hankook Racer Cup-ban ugyanazok az 1.5-ös korábbi generációs Suzuki Swiftek futnak, amelyeket még Csuti Laci és Elekfy Witek alkotott meg az RCM Cup-ban.

Az idei szezon öt fordulóból állt, a Hungaroringen kezdődött, majd a Pannóniaring, a Szlovákiaring és Brno következett, hogy aztán ismét a magyar F1-es pályán záruljon az évad. Ahol ezúttal is három versenyt rendeznek majd.

Laci az egész szezon során nagyon kiegyensúlyozott vol. A pannóniaringi első versenyen győzött először, amit aztán három újabb siker követett, kettő a Szlovákiaringen, egy pedig szeptember elején Brnoban. Ennek köszönhetően magabiztos, 33 pontos előnnyel vezet a második Boldizs Bence, és 37-tel Somogyi Márk előtt, ám az idényzárón még 75 pont szerezhető.

Korábban még sosem nyert magyar bajnoki címet, ám ennek ellenére sem görcsöl rá a hétvégére.

“Csütörtök délután van, és éppen a kertben pihenek a kutyámmal. Ennyire stresszelek a bajnoki cím miatt. Az igazság az, hogy ami számít, az 2006-ban és 2009-ben már megtörtént, akkor született a két fiam. Az egész évnek úgy vágtam neki, hogy szeretnék egy jó hangulatú sorozatban indulni. A két szlovákiai győzelem után merült fel bennem először, hogy ebből akár bajnoki cím is lehet. Talán pont ez a lazább hozzáállás segített bizonyos helyzetekben” – mondta Csuti Laci a WTCC Blognak.

Hankook_racer_general

Bár hosszú pályafutás van a háta mögött, ez az első olyan év, hogy csak magára kell összpontosítania a bajnokságban. Korábban vagy egy népes csapatot irányított az RCM Motorsportnál, vagy ennek tetejébe még a kupát is ő szervezte.

“40 évesen ez az első évem, amikor csak a saját versenyzésemre kell figyelnem. Azt gondolom, igazi autóversenyzői pályafutásom soha nem is volt, és már nem is lesz, úgyhogy bármi történik, emelt fővel mehetek haza. Persze ha bajnok leszek, akkor másnap várom Zengő Zoli hívását, hogy milyen autóval mehetek jövőre a WTCC-ben :D.”

Az esélyekkel kapcsolatban Laci úgy fogalmazott, szerinte Boldizs Bence egy kicsit gyorsabb nála, ám ezt ravaszsággal és rutinnal próbálja ellensúlyozni. Ami pedig a célokat illeti: a bajnoki címnél is jobban vágyik arra, hogy futamokat nyerjen az utolsó hétvégén.

Fotó: Magyar János FB

Fotó: Magyar János FB

Természetesen nem csak a Hankook Racer Cup mezőnye gurul pályára a hétvégén a Hungaroringen. Az előzetes lista alapján kilencen indulnak a formaautósok között, ahol matematikailag még nem dőlt el a bajnoki cím sorsa, ám Magyar János (IFM Tatuus-Honda) 21 pontos előnye több mint megnyugtató Rónai Tamással (Formula Renault 2.0) szemben. Mivel összesen 30 pontot osztanak még szét, a dobogóra Volentér Balázs (Formula Renault) és Stern Roland (Formula Renault) is esélyes.

Szép mezőnyt vonultat fel a Swift Cup Europe sorozat is, csak magyar indulóból van 16, és majdnem ennyien rajtolnak az osztrák testvérkupában is. A bajnoki cím itt már gyakorlatilag eldőlt, Molnár Bendegúz ugyanis 61 pont előnnyel vezet Forrai Gábor előtt, miközben összesen 66 szerezhető még a Hungaroringen.

A túraautósok között ismét feltűnik majd Bódis Kálmán a Porschével, és a Zengő Motorsport egyik SEAT Leónja is csatasorba áll Tóth Csabával.

A program mindkét nap reggel kilenckor kezdődik és a tervek szerint este hatig tart, a belépés pedig INGYENES!

Jössz a hétvégi Gyorsasági OB idényzáróra?

View Results

Loading ... Loading ...

Related Posts