Egyre többen a spájzban – már a kínaiak is

shadow

“Az oroszok már a spájzban vannak” – egy ország fújja évtizedek óta Sinkovits Imre legendás mondatát a Tizedes meg a többiek című filmből, amikor azt szeretné kifejezni, hogy valami váratlan dolog gyorsabban történik mint arra számítottunk.

Túraautós szempontból viszont már nem csak az oroszok vannak a spájzban, hanem a kínaiak is, a Kínai Túraautó Bajnokság legutóbbi fordulóján (ahol Rob Huff versenyt nyert) ugyanis a BAIC Senova bemutatta a D50 kódjel alatt futó autójának TCR változatát, amely mostantól rendelhető lesz az érdeklődő ügyfelek számára.

A BAIC Senova évek óta versenyez a CTCC-ben, ám ott az egyel nagyobb D70-es típust használják. Az új TCR autóval kapcsolatban nem sok részletet árultak el, az érdeklődők így kénytelenek lesznek személyesen felvenni a kapcsolatot a gyártóval.

A kínai gyártó már furcsa nevével is magára irányítja az európai közönség figyelmét. A BAIC a BAIC Group-ra utal, amely egy 1988 óta létező, állami tulajdonban levő vállalat, pekingi központtal. Alapvetően járművek gyártásával foglalkoznak, és bár a negyedik legnagyobb kínai autógyárként nevezik őket, az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a darabszám jelentős részét mezőgazdasági gépek, kamionok és buszok teszik ki.

A BAIC Group a közútra sem csak egyféle márkát gyárt, a Beijing Hyundai és a Beijing Benz vállalaton keresztül például Hyundai és Mercedes autókat építenek a kínai piacra. Mindkét cég a koreai és a német gyártóval közös vállalkozásként működik. A Senova az egyik saját márkájuk (többek között a Huansu, a Foton és a Weiwang mellett), amely jelenleg nyolc különböző típussal rendelkezik, a csapott hátú kisautótól a hobbiterepjáróig.

Ezek közül a csapott hátú D50-re esett a választás, ebből építették a TCR változatot. A 2 literes turbómotorral nem kellett sokat bajlódniuk, a CTCC-ben használt D70-t is egy ilyen erőforrás hajtja.

De mielőtt valaki arra gondolna, hogy íme a kínai ipar első versenypályás remekműve; a Senova D50 valójában nagyon komoly európai gyökerekkel rendelkezik. 2009 végén a BAIC ugyanis megvásárolta az azóta megszűnt legendás Saab gyár két fontos modelljének (9-3 és 9-5) szellemi tulajdonát, illetve a hozzájuk tartozó hajtásláncok technológiáját, tehát a márka gyakorlatilag ezekből táplálkozik. A D50 alapja például a 9-5.

Egyelőre nem tudni, mikor jelenhetnek meg az első Senovák a TCR bajnokságokban, de mindenképpen színesíteni fogják az egyébként sem egyhangú palettát.

Related Posts