Huff éjjel 2-kor taxival tanulta Makaót

shadow

Két hét múlva folytatódik a Túraautó Világbajnokság 2017-es szezonja, a mezőny két év kihagyást követően visszatér Makaóra, a legendás utcai pályára, amely korábban a WTCC egyik meghatározó helyszíne volt.

A korábbi portugál gyarmat városi köre a legtöbb versenyzőnél a kedvencek listájának élén található, főleg, ha túraautósokról beszélünk. Egyvalaki pedig különösen vonzódik Makaóhoz: a 2012-es világbajnok Rob Huff, aki a pálya legeredményesebb versenyzőjeként már nyolcszor nyert itt.

A Münnich Motorsport pilótája az utolsó előtti fordulóra készülve elmesélt egy érdekes történetet a kezdetekről, és arra is megpróbált választ adni, miért megy neki ennyire Makaón. Kevés sikerrel.

“Makaó mindig is egy varázslatos hely volt számomra, az első pillanattól kezdve. Valahogy mindig gyors és magabiztos voltam itt, de nem tudnám megmondani az okát. Egyszerűen összekattannak itt a dolgok. Különleges dolog egy helyen nyolcszor győzni” – mondta Huff.

A brit pilóta az első WTCC-s szezonban, 2005-ben járt először a Circuit of Guian, és meglehetősen szokatlan módját választotta a pályatanulásnak.

“Az első alkalommal nem voltak semmilyen elvárásaim, sőt, őszintén szólva nem is nagyon halottam a helyről előtte. Az első évben jó barátom, Tom Coronel sokat segített nekem. Ő már többször is járt ott, úgyhogy hétfőről keddre virradó éjjel kettőtől két órán keresztül taxiztunk a versenypálya vonalán. Bár az egész kört nem lehetett taxival bejárni, azért így is sokat jelentett.”

Fotó: WTCC Media

Nehezen hihető, de igaz, a makaói pályacsúcsot Huff az aszfaltszaggatónak nagy jóindulattal sem nevezhető Lada Grantával tartja.

“Ne kérdezzétek, hogyan, de a Lada Grantával tartom a rekordot. Gyorsabbak voltunk, mint José Maria López a Citroën C-Elysée-vel, aki érinthetetlen volt 2014-ben. Persze szerencsém is volt, mert Tiago Monteiro szervója vezető helyen szállt el, de Yvan Mullert a másik Citroënben a pályán vertem meg, végig mögöttem volt.”

Sokan a Nordschleifét tartják a világ legnehezebb pályájának, Huff szerint azonban Makaó bizonyos szempontból még a Zöld Poklon is túltesz.

“A Nordschleifén még megúszhatsz egy-két kisebb hibát, Makaón viszont nem. Sok kihívást jelentő pálya létezik, de Makaón nincs bocsánat, itt egyszerűen nincs lehetőség hibázni. Itt sokat nyersz, ha bátor vagy, és a határokig tolod a kanyarokban, de könnyen lehet katasztrófa a vége. Makaón ritkaság, hogy csak kicsit sérül az autó” – zárta a korábbi világbajnok

Az év utolsó előtti hétvégéjére 20 nevezés érkezett, azaz ez lesz a TC1-es éra legnépesebb mezőnye.

Related Posts