Huff elmondta, mi a baja a WTCC-vel

shadow

Rob Huff csúnyán felült a hullámvasútra a Túraautó Világbajnokság ide szezonjának első felében, a brit eddig mindössze egy versenyhétvégén tudta az általa remélt mennyiségű pontra váltani a Citroenjénben rejlő lehetőségeket.

Marrakeshben az első futamon megsérült az autója a rajtnál, emiatt a másodikon a sor végéről kellett jönnie, és végül összesen négy pontot szerzett. Monzában a pluszsúly ugyan hátráltatta némileg, de így is kaszált egy második és egy harmadik hellyel.

Ezt követően érkezett a hungaroringi hétvége, ahol az időmérőn megszerezte az első rajtkockát, ám a futamok felemásra sikerültek. Az elsőn a kilencedik kockából elért harmadik helyezés kiváló eredménynek számít, a másodikon viszont már a második kanyarban odaveszettek az esélyei. A rajtja nem sikerült igazán jól, így Mehdi Bennani egyből elé került, majd a kettes kanyarban hátulról megtolta Nicky Catsburgot, aki emiatt lecsúszott az ívről, és nekiment Nestor Girolaminak. Utóbbi számára ezzel véget is ért a verseny.

A felügyelők nem sokat vártak a döntéssel, Huffot vétkesnek hozták ki, és még a futam alatt kiszabtak rá egy áthajtásos büntetést. A korábbi világbajnok innentől mentette a menthetőt, és végül feljött a 10. helyig, ám a megszerzett egy pont sovány vigasz, hiszen az időmérős teljesítménye alapján 30-at is gyűjthetett volna. Huff már a verseny utáni sajtótájékoztatón elismerte, hibázott, ám a büntetéssel nem értett egyet.

“Felteszem a kezem, ez az én hibám. A tömegben nem láttam rendesen a kanyart, és az előttem lévő autó pozíciójából próbáltam meghatározni a fékpontomat, de sajnos Nicky Catsburg a vártnál jóval hamarabb fékezett. Valószínűleg azért tette, hogy ezzel is védje a csapattársát, aki így vagy 50 méter előnyt nyert. Én viszont emiatt hátulról belecsúsztam Nickybe, úgyhogy ez az én hibám” – mondta Huff a WTCC Blognak.

A kiszabott áthajtásos büntetéssel kapcsolatban viszont kritikus vélemény fogalmazott meg. Nem is az számára a legnagyobb kérdés, hogy ilyen helyzetben kell-e büntetni, hanem az állandóan visszatérő téma: a következetlenség.

Huff_hung_17_arc

“Az a probléma, hogy mindig változik az ilyen helyzetek megítélése. Tom Coronel és én több időt töltöttünk ebben a bajnokságban mint bármelyik felügyelő, versenyigazgató vagy szervező, és az a baj, hogy minden héten változik valami. Ez az egyetlen dolog, amire mindig is panaszkodtam ebben a bajnokságban: a büntetések következetlensége. Mehdi Bennani Monzában belefordult Michelisz Norbiba, és kapott érte egy öthelyes rajtbüntetést a következő futamra, más pályákon mások megteszik ugyanezt, és nincs semmi következménye. Ez az egyetlen bajom ezzel a sorozattal.”

A történet másik fele a döntés meghozatala: a felügyelők nem voltak kíváncsiak Huff véleményére és a telemetria adatokra, hanem azon melegében jött az ítélet.

“Ilyen magas színvonalú versenyzés esetén szerint sosem szabadna menet közben ítéletet hozni, csak ha nagyon egyértelmű a dolog. Ha az eset után felhívnak a felügyelőkhöz, átbeszéljük, és megbüntetnek, elfogadom, mert valóban én hibáztam. De biztos vagyok benne, hogy tavaly nem kaptam volna semmit, és megnyerhettem volna a versenyt.

A megoldás:

“Egyszerű: állandó felügyelők kellenének. Itt nem valami kis sorozatról beszélünk, hanem az FIA felel a szabályokért, és nem hiszem, hogy ne tudnák ezt megengedni maguknak. Ha már egy FIA világbajnokságon vagyunk, akkor tegyék magukat oda teljes vállszélességgel, és rakjanak már rendet” – zárta Huff.

A másik visszatérő probléma, hogy a felügyelők jelentős része vagy sosem volt autóversenyző, vagy ha mégis, nem versenyzett ezen a szinten, és emiatt néha születnek pilótaszemmel fura ítéletek. Erről Matt Neallel, a háromszoros brit bajnokkal, az Eurosport angol szakkomentátorával is beszélgettünk a Hungaroringen. Más bajnokságokban erre van megoldás, és a WTCC-ben is lenne rá igény: egy már visszavonult korábbi túraautóst kéne kijelölni, mint a felügyelők állandó segítője.

Related Posts

  • Dawyd

    Hát igen, amint egy gyári pilótával packázik valaki, akkor nincs kegyelem.