Huffnak a WTCC-n kívül sikerült

shadow

Emlékeztek még a 2017-es szezon előtti hónapokra? Főleg arra az időszakra, amikor bejelentették, Rob Huff egy Citroennel indult idén? Kéz a szívre, hányan voltatok, akik leírtátok, vagy csak gondoltátok, hogy ezzel el is dőlt a bajnokság?

Persze nem kellett nagy bátorság ahhoz, hogy az ember Huffyra tegye a pénzét, a mezőny egyik legjobb versenyzője, a mezőny legjobb autójában, és egy sikeres csapatban… Tuti receptnek tűnik a sikerhez.

Ehhez képest itt állunk a nyár vége felé, lement hat forduló, és a 2012-es világbajnok még nem nyert versenyt, sőt, második is csak egyszer volt (igaz, négyszer végzett a harmadik helyen), és 65 pont lemaradással a hetedik helyen áll. Ám ami a Túraautó Világbajnokságon sehogy sem akart eddig összejönni, az azonnal sikerült Kínában.

A Kínai Túraautó Bajnokság szabályai szerint a csapatok a nyolc hétvégéből négyen nemzetközi sztárokat is csatasorba állíthatnak; Huff így került kapcsolatba a Volkswagennel versenyző Shanghai VW 333 Racinggel, ahol az év hátralévő négy versenyén indul majd.

A bemutatkozás pedig kiválóra sikerült, a brit versenyző három tizedes előnnyel megnyerte az időmérőt a Sanghaji Nemzetközi Versenypályán, majd igen magabiztos győzelmet aratott az első futamon. Egy remek rajt után gyorsan meglépett a mezőnytől, és végül közel hét másodperces előny birtokában ért célba a 2 literes turbómotorral szerelt Volkswagen Lamando GTS-el, ami a szedán Golf kínai megfelelője. Másodikként a KIA-s Jason Zhangot, harmadikként pedig a kínai BAIC Senovát vezető David Zhu-t intették le.

Csak érdekességképp, így fest a kínai BAIC Senova.

Csak érdekességképp, így fest a kínai BAIC Senova.

A második verseny már izgalmasabbra sikerült, hiszen a szabályok értelmében Huffy a 12. helyről indult. A rajtnál fogott is vagy négy pozíciót, ám hamarosan jött a piros zászló. Az autók egy része – köztük Huffé is – pedig nem viselte jól a 40 fokban való várakozást. Az új bemelegítő körön a brit Volkswagenjében egyszer csak megadta magát a szervó. Huff négyszer is újraindította a rendszert, de semmi. Beszólt a rádión, hogy jön a boxba, ám – tipikus módon – ahogy befordult a boxutcába, a rásegítő megrémült a szerelők haragjától, és életre kelt.

Jöhetett tehát a rajt a boxból, majd a felzárkózás. Huff végül a 19-ről az ötödik helyig tudott előrejönni, míg a futamot a KIA-s Jim Ka To nyerte.

A CTCC-ben tehát már megvan az első győzelem, most már csak a VB-n kéne összehozni. Erre legközelebb október 15-én lesz lehetősége, éppen Kínában, Ningbóban. A jó impulzusokra nem lehet majd panasz.

Related Posts