Így oldják meg a joker kört Vila Realban

shadow

Bő két hét múlva a portugáliai Vila Realban folytatódik a Túraautó Világbajnokság 2017-es évadja, egy festői szépségű utcai pályán, ahol azonban az utóbbi évek nem a futamok izgalmaitól voltak hangosak. Ez idén változhat, hiszen bemutatkozik a ralikrosszból átvett joker kör.

Az újítás lényege, hogy a vila reali pályán kialakítottak egy alternatív, picivel hosszabb vonalvezetést, amelyet minden pilótának egyszer teljesíteni kell a futamok során. Ez egyrészt megtörheti az előzés nélküli vonatozás egyhangúságát, másrészt extra stratégiával fűszerezheti meg a versenyeket.

A WTCC tegnap nyilvánosságra hozta a portugáliai joker kör kialakítását, és a várakozásoknak megfelelően az alternatív vonalvezetést az utolsó kanyarnál alakították ki, ami gyakorlatilag egy körforgalom. A normál nyomvonal jobbról kerüli majd a körforgalmat, a joker körben viszont egy élesebb sikán után a pilóták balról teszik meg ugyanezt. A promóter számítása szerint a joker kör két másodperc veszteséget jelent majd.

A joker körre legkorábban mindkét futam harmadik körében lehet majd kijönni, korábban nem, a gyakorlásra pedig a két szabadedzés során nyílik lehetőség. Az alternatív vonalvezetést jól látható módon jelölni fogják, és az TV-s közvetítés során külön felirat jelzi majd, ha valaki letöltötte a joker körét.

“A joker kör intézménye nagyszerűen működik a ralikrosszban, és biztos vagyok benne, hogy WTCC-s utcai versenyeket is gazdagítja majd. Új stratégiai lehetőséget nyit meg a pilóták számára, és a versenyek alakulását is befolyásolhatja. Természetesen a biztonság csökkenése sosem volt elfogadható alternatíva, úgyhogy szorosan együttműködtünk az FIA-val és Vila Real hatóságaival, hogy egy olyan megoldás szülessen, ami minden előírásnak megfelel” – mondta Francois Ribeiro, a WTCC általános igazgatója.

“Nagyszerű dolog új ötleteket kipróbálni, amik feldobhatják kicsit a versenyeket. Ha a pole pozícióban vagy, nagyon nem vágysz majd a joker körre, mert azzal elveszíted a vezetést, de ha nem te állsz az élen, akkor ez egy kiváló előzési lehetőség” – tette hozzá Tiago Monteiro.

“Ez kicsit olyan, mint a MAC3. Mindenki azt mondta rá, őrültség, pedig valójában csak valami új, valami mást hoz, ami mindig jó. Szükség van új dolgok kipróbálására, hogy pozitív és látványos elemeket hozzanak be” – véli a négyszeres világbajnok, már visszavonult Yvan Muller.

A WTCC promótere kérdésünkre korábban kifejtette, a joker kört csak olyan utcai pályákon kívánják alkalmazni, ahol rendkívül nehéz előzni. Idén Marokkóban és Portugáliában volt tervbe véve, ám az afrikai országban a kormányválság miatt végül nem volt rá lehetőség.

A vila reali joker kör kialakítása:

VilaReal_joker

Related Posts

  • BiP

    Csak 2 mp? Én valamiért azt hittem, hogy komolyabb eltérés lesz a vonatlvezetésben, így nagyobb differencia lesz. pl. min. 10mp.