Íme a WTCR futamok teljes pontozási rendszere

Fotó: tcr-series.com
shadow

A Motorsport Világtanács tegnapi ülése után hivatalossá vált, hogy a Túraautó Világbajnokság 2018-ban átveszi a TCR szabályrendszert, és ezzel párhuzamosan – WTCR név alatt – át is alakul FIA Világkupává.

Az új érában a korábbi kettő helyett már három futamot rendeznek egy hétvégén, és ezt két időmérő edzéssel spékelik meg. Ha további részleteket szeretnél a WTCR-ről, itt mindent megtalálsz, amit jelen pillanatban tudni lehet.

Némi késéssel ugyan, de kiadták hivatalos pontrendszert is, ami az átlag néző számára első körben kicsit nehezen követhető lehet, hiszen mindhárom versenyen más szisztéma szerint értékelik majd a pilótákat. A szombati első futamon 27 pontot kap a győztes, a vasárnapi másodikon a WTCC-ben eddig használt fordított rajtrácsos rendszer lesz életben, míg a harmadik verseny az eddigi főfutamot viszi tovább, azaz a győztes 30 pontot kap.

1. futam:
27-20-17-14-12-10-8-6-4-2

2. futam:
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

3. futam:
30-23-19-16-13-10-7-4-2-1

A második és a harmadik verseny közti pontkülönbség érthető, a bajnokság ezzel értékeli azokat a versenyzőket, akik az időmérő edzésen a leggyorsabbnak bizonyultak. Egyszerűbben fogalmazva: nehogymá’ ugyanannyit érjen egy fordított rajtrácsos győzelem, mint ha valaki megszerzi a pole-t, és onnan nyer. Ami számomra sem teljesen világos, hogy miért kellett az első futamnak más pontozási rendszert kitalálni, mint a harmadiknak.

Ahogy azt már tegnap megírtam, a szombati versenyhez egy külön, kicsit más rendszerű (Q1 + superpole) időmérő tartozik majd, tehát meglátásom szerint ez ugyanúgy egy “teljes értékű” futam, mint a harmadik, ezért szerintem a közönség és a sport szempontjából is okosabb lett volna ott is a 30-23-19 szerint osztani a pontokat.

A WTCR-ben egyszersmind eltörlik az időmérőn szerezhető pontokat. Mostanáig a WTCC-ben a Q3-ba jutók 5-4-3-2-1 pontot kaptak a helyezésük szerint.

Related Posts

  • Jack_Package

    màr bocsànat de mi a F@sznak???? Igen, legyen kétféle, sima meg forditott, de a harmadik baromsàg.
    Amugy nekem az is furcsa volt mindig is, hogy miért a màsodik futam a sima rajtràcsos, értem én, hogy az a nagy finàlé, de mi van, ha a forditott rajtràcsnàl valaki, aki szerencsésen kerül oda tönkreteszi az élmenök versenyét? Aztàn szervizidö miatt esetleg a fö futamon nem tud elindulni? Persze ez elintézhetö az “ilyen az autosport” közhellyel, de szerintem akkor sem logikus.

    • snookerista

      Idén Monza pl. De igy hogy két normál 1 fordított futam van elkerülhető hogy Bennanik meg a Chiltonok öszetettbe ne legyenek olyan élen mint idén

      • Jack_Package

        Na mondjuk arra nagyon kivàncsi leszek, ha a marokkoi szépfiut befizetik a WTCR-be (Màrpedig be fogjàk), akkor egy kiegyenlitettebb bajnoksàgban mit fog tudni kezdeni 25 rendes versenyzö ellen.
        Nem sok öröm volt a katari futamban, de azon ahogy Chilton meghintàztatta a kis köcsögöt tapsikoltam örömömben 😀

        • snookerista

          Be lesz fizetve ez biztos, de ha a túrautózás krémje lesz a sorozatba akkor középmezőny közepénél jobbra nem számíthat. Remélem Tarquini, Menü és Thompson is visszatérnek

          • Jack_Package

            Birom a két öreget én is, de szerintem azért lassan ideje lenne àtadniuk a helyet a fiataloknak. Ha màr vérfrissités, legyen teljes, vannak nélkülük is vilagszinvonalu versenyzök a mezönyben, Remélhetöleg Monteiro felépül, ugy azért egy Tiago-Huffy-Norbi triumviràtus a cimért elég szép csatàkat tudna produkàlni. Tom kapitànynak jöjjön még össze egy ülés, annak szurkolok, aztàn hadd szàlljon be a versenybe ö is :) Plusz még a Zengös magyar legények reméljük.

  • Tarzi

    Ennél bonyolultabban ha akartak volna sem tudtak volna csinálni.

    Az egy dolog, hogy a a fordított rajtrácsos futamon kevesebb pontot adnak, de a harmadik futamra miért kellett még egy külön pontozás?