Kútba eshet a Class One terv?

shadow

Érdekes hír látott ma napvilágot a Német Túraautó Bajnoksággal kapcsolatban, amely akár az ideiglenesen világkupává visszaminősített Túraautó Világbajnokság jövőjét is befolyásolhatja. A Motorsport.com értesülése szerint egyáltalán nem biztos, hogy 2019-ben megvalósul a Class One terv.

Ezt a szabályrendszer a DTM és a japán Super GT dolgozta ki, abból a célból, hogy idővel közös versenyeket, sőt akár bajnokságot rendezzenek a német és a japán gyártók részvételével. A Super GT meglehetősen hamar életbe is léptette a Class One-t, a DTM gyártói viszont eleinte vonakodtak, mivel nem akarták vállalni a négyhengeres turbómotorok fejlesztési költségeit. Tavaly azonban a Mercedes bejelentette, 2018 végén kiszáll a német bajnokságból, és láss csodát, hirtelen a DTM számára is fontos lett a közeledés.

Az elmúlt év végén mindkét bajnokság autói meglátogatták a másik sorozat egyik versenyét, ahol közös bemutatóköröket futottak, a két bajnokság vezetője pedig lelkesen szorongatta egymás kezét, jelezve, hogy mennyire fontos nekik az együttműködés. Kétségtelenül felpörögtek az események, ám a Motorsport.com úgy tudja, a japán gyártóknak (Nissan, Honda, Lexus) egyelőre nincs nagy kedve átjönni Európába, és megmérkőzni a BMW-vel illetve az Audival.

Ha azonban a DTM 2018 végéig nem talál egy újabb gyártót, valószínűleg lehúzhatja a rolót, mivel a jelenlegi két márka egyértelműen jelezte, a nem támogatnának egy két résztvevős sorozatot.

A redőny lehúzás helyett viszont, úgy tűnik, létezik egy másik alternatíva is arra az esetre, ha az év végén nem lesz meg a Mercedes utódja. A Motorsport.com szerint elképzelhető, hogy ebben az esetben a DTM GT-bajnoksággá alakul át, és átveszi az Endurance Világbajnokságon használt GTE szabályrendszert. Ebben a kategóriában jó néhány gyártó érdekelt (BMW, Porsche, Ferrari, Ford, Aston Martin, Corvette), és a géposztály egyelőre nem rendelkezik sprintsorozattal.

Az egyetlen kérdés, és ezt a Porsche GT-főnöke, Frank-Steffen Walliser is felteszi, hogy érdekelné-e egy ilyen bajnokság a gyártókat? Az ő szavaiból egyébként úgy tűnik, a Porsche elgondolkodna rajta.

A WTCC újraélesztés szempontjából ennek az infónak komoly jelentősége lehet, hiszen meg nem erősített hírek szerint az Eurosport Events, két év világkupázás után, a Class One szabályrendszerrel szeretné visszahozni a világbajnokságot. Ám ha a DTM és a Super GT kihátrál a kategória mögül, akkor vagy marad a TCR és a Világkupa, vagy más megoldást kell találni.

Related Posts

  • Kihozzaarumot

    Nohat, lassan az alakul ki, h a turaautozas elmult evtizedenek legjobb otlete a TCR- rendszer. Nem tudom mi lesz ebbol, de sztem kinez, h vhogy megis osszeall egy gyari program hivazalosan is a kocsik mogott – passz milyen megoldassal – es visszaszerik a vb cimet TCR autokra. Ha nem az sem nagy baj, csak meg kb 100 le-t beramolhatnanak a gepekbe.

  • Tarzi

    A GTE az ugye a korábbi GT2 ill. még korábbi GT3.

    Annyiból jó ötlet, hogy van több ilyen típus, és WEC, az IMSA bajnokság ill. Le Mans miatt “tartósan” vonzó, és lehet is velük versenyezni.

    Persze akkor a DTM vélhetően választhatna magának egy új nevet.