Lassan cipőkanál kell az ETCC-hez

shadow

Rendkívül szorossá vált a Túraautó Európa-bajnokság összetettje az utolsó, mosti hétvége előtt, az összetett első négy helyezettjét mindössze nyolc pont választja el egymástól a kaotikus zolderi fordulót követően.

A belga pályán Nagy Norbi bizonyult a legponterősebbnek a bajnokaspiránsok közül, a Zengő Motorsport pilótája egy pole-al, majd egy harmadik illetve egy negyedik helyezéssel összesen 14 pontot gyűjtött. Igor Stefanovski és Christjohannes Schreiber 13-ig jutott, míg a váltóval küszködő listavezető, Petr Fulín mindössze hatot kapart össze. Egyetlen pilóta gyűjtött csak több pontot Norbinál, Peter Rikli 16-tal zárt, ám 21.5 pont lemaradással neki már csak alig látható esélyei vannak az EB-címre.

Az első futam nem hozott eszelősen nagy izgalmakat. Nagy Norbinak sajnos megint nem sikerült jól a rajt, az ötödik helyig csúszott vissza. A magyar pilóta továbbra sem használja a SEAT rajtprogramját, és a parádi hegyiversenyen ez jó döntésnek is bizonyult. Most azonban – Zengő Zoli csapatfőnök szerint – annyira izgult, hogy kicsit túlpörgette a motort, és a szekvenciális váltós Leónnal így nem lehet jót rajtolni.

A verseny során Fabio Mota kiesett előle, Igor Stefanovskit pedig sikerült megelőzni, úgyhogy végül felállhatott a dobogó harmadik fokára.

A második futam ellenben totális káoszt eredményezett, főleg a két audis pilóta jóvoltából. Az elején Rudolf Pesovic csinálta a balhét, majd kitört futóművel nagy erővel a szalagkorlátnak csapódott, és jöhetett a biztonsági autó. Nem sokkal az újraindítás után Plamen Kralev kezdett ámokfutásba: először Motát takarította el az útból egy eszelős manőverrel, majd kicsivel később Andreas Pfistert előzte meg egy olyan féktávval, amelyről messziről bűzlött, utána nem fog tudni elfordulni a sikánban. Nem is fordult, ám a legnagyobb megdöbbenésünkre mindkét esetet megúszta büntetés nélkül. Szégyen!

Az első három helyezett (Stefanovski, Rikli, Fulín) nyugodtan autókázott az élen, mögöttük viszont Schreiber csinálta a show-t. Az elején Pesovic az ő autójának ütközve törte el a futóművét, ám a Hondát valahogy visszatolták a sportbírók a sóderágyból. A megsérült Civic úgy mozgott a pályán, mint aki éppen hazafelé tart a 87-es számú italboltból, de a svájci igyekezett haladni vele. Meg is előzte Nagy Norbit, ám a végtelenségig nem lehetett bírni ezt az oldalazást, és a magyar pilóta újra elé került. Norbi a végén még Kralevet is megelőzte, így lett negyedik.

A másik zengős versenyző, György Anett a második futam után lehetett inkább elégedett magával, miután végig tudta tartani a tempót Andreas Pfisterrel. A mezőn egyetlen hölgy pilótája ezúttal mindkét futamon pontot szerzett.

Az idényzárót Mostban rendezik október 8-án, és az összetett annyira szoros, hogy cipőkanállal sem nagyon lehetne bárki mást bepasszírozni az elejébe. Fulín vezeti az összetettet 63 ponttal, őt 6 pont lemaradással követi Schreiber és Nagy Norbi, a negyedik Stefanovski hátránya pedig 8 pont. Nagy buli lesz Csehországban.

Az első futam végeredménye:

ETCC_r1_17_zold

A második futam végeredménye:

ETCC_r2_17_zold

Related Posts