Még nem biztos a Class One!

shadow

Az Autosport magazin néhány nappal ezelőtt kiadott egyik DTM-es cikkének végén olyan sorok olvashatók, melyek megvidámítják a hozzám hasonló ortodox túraautó hívőket, azokat, akik szerint ennek a kategóriának a lényege, hogy valódi autókkal versenyezzenek a pilóták.

A WTCC hosszú időn keresztül ragaszkodott is ehhez a koncepcióhoz, a bajnokság jelmondata továbbra is így hangzik: “Real cars, real racing”, azaz “Valódi autók, valódi versenyzés”. Ám az ősz folyamán megfogalmazott középtávú tervek ebből a szempontból elég ijesztőnek hangzanak.

A 2014-ben bevezetett TC1-es szabályrendszer eddig nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, kevés gyártót vonzott be, és annál több független csapatot lehetetlenített el. A Citroen és a Lada kiszállásával aztán 2017-re a minimális 16 fős nevezési lista is veszélybe került. Az bajnokságot promótáló Eurosport Events ennek fényében nagyratörő, ám az alap koncepciótól igen messze eső terveket harangozott be: a Class One bevezetését.

A DTM, a japán Super GT és egy jövőbeni amerikai sorozat számára létrehozott szabályrendszerrel viszont egyetlen probléma van: sziluettautók jelentik az alapját, aminek az ég világon semmi köze a valódi utcai gépekhez (ez valójában kocsialakú kasztniba csomagolt formaautókat jelent). A Class One bevezetése sokunk számára a túraautózás hidegvérű lemészárlását jelentené a WTCC-ben.

Az utóbbi hónapok híreiben a Class One szinte már biztos jövőképként szerepelt, és eddig úgy tűnt, 2019-ben érkezik az új szabályrendszer. Az Autosport pénteki cikkéből viszont arra lehet következtetni, hogy ez egyelőre még lefutott játék, és nem eldöntött tény. Áldassék a magasságos Autosport magazin neve ezért a remek hírért! :)

A cikk témája alapvetően a DTM vezetőségének átalakulása, a korábbi irányítók távozása, és Gerhard Berger esetleges szerepvállalása. A szerző az utolsó bekezdésekben a német bajnokságot évtizedek óta irányító Hans Werner Aufrecht jövőjéről is szót ejt, megemlítve, hogy a nemét szakember a jövőben a Túraautó Világbajnokság jövőjének megszervezésében kaphat szerepet. Ez eddig nem nagy újdonság, korábban is volt már erről szó.

Az Autosport értesülése szerint azonban Aufrecht egyelőre még nem a Class One Világbajnokság felépítésén dolgozik, hanem csak a végső döntés meghozatalában segít.

“Úgy tudjuk, a Class One tervezet szakértőjeként Aufrecht az FIA-nak segíthet annak eldöntésében, hogy (ez a szabályrendszer) vegye-e át a TC1 helyét a WTCC-ben” – írja az Autosport.

Ebből a mondatból egyértelműen az következik, hogy a brit lap információi szerint ez a döntés még nem született meg. Arról nem is beszélve, hogy a hírek szerint sem a BMW, sem a Honda nem rajong a Class One VB-ért, sőt, őszintén szólva én még nem hallottam olyan szakemberről, aki támogatását fejezte volna ki. Reménykedhetünk, elvtársak!

Hogy mi jöhetne esetleg a Class One helyett? Erről pár nap múlva tervezek egy hosszabb gondolatsort írni.

Related Posts

  • Sakee

    ” Az Autosport pénteki cikkéből viszont arra lehet következtetni, hogy ez egyelőre még lefutott játék, és nem eldöntött tény”
    egy ‘nem” hiányzik a mondatból szerintem.A lefutott játék elé.

  • Tarzi

    Hát ugye ha a gyártóknak ez sem tetszik, akkor ez egy csöbörből vödörbe helyzet lenne.

    “Hogy mi jöhetne esetleg a Class One helyett?”

    Nem jönni kéne, hanem menni. A dilettáns menedzsmentnek.

  • barna

    hálaisten

  • Dono

    A Class One-al megvalósulhatna egy nemzetközileg talán sikeres kategória, de a WTCC eredeti koncepcióját immáron végleg száműznék, a névből törölni is lehetne a T betűt.