Michelisz: ezért nem tudott Huff megelőzni

shadow

Michelisz Norbi számára nagyszerűen alakult a németországi WTCC-hétvége, a magyar pilóta megnyerte az időmérőt, hetedik lett a nyitó futamon, majd a fő versenyen a második helyen intették le. Az ötös rajtszámú Honda Civic kuplunggondokkal küszködött második futam során, így Norbinak nem úgy sikerült a rajtja, mint tervezte, és a Volvo S60-at vezető Nicky Catsburg elé tudott férkőzni az első kanyarban.

A magyar versenyző egy körön keresztül szépen tapadt a hollandra, a másodikban viszont Catsburg futott egy sistergős negyedik szektort, és három másodperces előnyre tett szert, amivel tulajdonképpen eldöntötte a versenyt.

Norbinak viszont szinte az egész futam során ádáz csatát kellett vívnia a 2012-es világbajnok Rob Huffal, aki vészjósló ellenfélnek tűnt a Citroen C-Elysée-ben. Az emberben automatikusan felöltöttek a 2015-ös képek, amikor ezzel az autóval José Maria López két Hondát is megelőzött a Döttingerhöhében, és reszketeg térddel vártunk minden alkalommal, amikor teljesítették az utolsó kanyart, a Galgenkopfot.

Jött az első kör vége, és Huff hiába erősködött, nem tudott közelebb kerülni az egyenesben. Ahh, biztos csak tartalékol későbbre – gondoltuk. Aztán jött a második kör, Catsburg elhúzott Norbitól, a Honda már alig kapott szélárnyékot… de a Citroen most sem tudott pozícióba kerülni. Biztos az utolsó körre tartalékol – aggódtunk. De jött az utolsó kör, az utolsó két kilométer a Döttingerhöhében, és láss csodát, Norbi ezúttal is Huff előtt tudott maradni. Hogyan? Erről kérdeztem nemrég magát Norbit.

“Ez többtényezős dolog. Egyrészt az autó rengeteget fejlődött mind az aerodinamikai hatékonyság, mind a motorerő terén. És ehhez jön még hozzá, hogy a versenymérnökömmel, Bári Gergővel egy nagyon merész beállítást választottunk a második futamra. Erre azért volt szükség, mert Catsburg már az első versenyen is gyorsabb volt nálam. Tudtam, csak úgy lesz esélyem a győzelemre, ha előtte tudok maradni, és csökkenteni tudom a hátrányom az egyenesben” mondta Norbi a WTCC Blognak.

“Szóval annyira laposra állítottuk a hátsó szárnyat, hogy a pálya gyors kanyarjaiban szinte semmi terhelést nem kapott a hátsó tengely. Kicsit ijesztő volt így vezetni, Huff azokon a részeken valósággal rám esett, de tudtam, ott nem fog megelőzni. Az egyenesben viszont ennek köszönhetően nagyon jó volt a végsebességem, és Huff ezért nem tudott hozzám közelíteni.”

Michelisz_dobogo_nord17

Monza után tehát egy újabb kifejezett erőpályán derült ki, a Honda nagyot lépett előre 2017-ben, és ráadásul mindezt jelentős részben a magyar pilóta téli munkájának köszönhetően.

“A monzai és a nürburgringi eredmények után úgy érzem, nem lehet rosszat mondani a Hondára. Olyan pályákról van szó, amelyektől tavaly kifejezetten tartottunk, most meg Olaszországban a győzelemért harcolhattam, a Nordschleifén pedig megszereztem a pole-t, és második lettem. Nagyon jó érzés, hogy ezt az előrelépést egy olyan tél után értük el, amikor én végezhettem a fejlesztőmunka jelentős részét, gyakorlatilag 80%-ban én vezettem az autót a teszteken.”

Visszatérve még a Nordschleiféhez, Norbi számára ijesztően indult a hétvége, a csütörtöki első szabadedzésen kis híján óriásit esett egy defekt miatt. A gumiproblémák az egész németországi hétvégére rányomták a bélyegüket, a versenyzők a Yokohamát hibáztatták, a gumigyártó pedig arra panaszkodott, hogy a csapatok nem tartják be az általuk megszabott, guminyomásra és dőlésre vonatkozó biztonsági előírásokat. Az első futamon is történt két defekt, így kíváncsi voltam, a magyar pilóta milyen lelkiállapotban versenyzett.

“Borzasztó érzés úgy menni, hogy tudod, bármelyik pillanatban defektet kaphatsz. Hiába próbálod, ezen a pályán nem tudod kiverni a fejedből a gondolatot. És tudod miért? Mert ha végiggondolsz egy hagyományos versenypályát, ott minden kanyarban tudod, nagyjából milyen végkimenetele lehet egy defektnek. Itt nem. A Nordschleifén rengeteg olyan rész van, ahol kétszáz felett mész, miközben az aszfalt mellett egy keskeny fűsáv fut, és mögötte már ott a szalagkorlát. Akaratlanul is ott van a fejedben, ha egy ilyen ponton kapsz defektet, ki tudj, mi történik veled. De ettől még nem megyünk lassabban, csak rossz érzés ez a bizonytalanság a gumikkal” – zárta Norbi.

A gyári hondás magyar pilóta végül remekül jött ki a németországi eseményekből, 61-ről ugyanis 31 pontra csökkentette a lemaradását, és egy már-már kilátástalannak tűnő helyzetből egy pillanat alatt ismét versenybe került a világbajnoki címért.

Related Posts