Pillekönnyű lesz a Citroën Makaón

shadow

Az elmúlt két versenyhétvégén mutatott erősen hullámzó teljesítményének köszönhető történelmi forduló előtt áll a Citroën, ez lesz az első alkalom, hogy a francia márka pluszsúly nélkül, azaz 1100 kilón futhat a Túraautó Világbajnokságon.

A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Termas, Ningbo, Motegi) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb időt veszik az időmérőről, valamint a legjobb pilóta két legjobb idejét a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, melyik típus mennyi ballasztot kap.

A Citroënek a motegi nyitó futamon ugyan csak kis mértékben maradtak el a Hondától és a Volvótól, a főversenyen több mint két másodperc lemaradást szedtek össze a leggyorsabb körök tekintetében, így az átlagidőben éppen elérték azt a hátrányt, ami már az összes ballaszttól megszabadítja őket. Csak finoman jeleznénk, hogy Makaó Rob Huff kedvenc versenypályája, ahol már nyolcszor győzött, úgyhogy számára a legjobbkor jön a könnyítés.

Hasonló volt a forgatókönyv a japánoknál is, Michelisz Norbiék a második futamon annyival lassabbak voltak, mint a svéd rivális, hogy az átlagidőben is mögéjük kerültek egy tizeddel, ami 10 kiló lefaragását teszi lehetővé. Azaz Motegihez képest megfordul a szitu, ezúttal a Volvo viszi majd a 80 kg-t, a Honda pedig a 70-et.

A Chevrolet-re kiszabott pluszsúly nem változik, a Lada hátránya pedig Yann Ehrlacher remek esős teljesítménye ellenére is egy másodperc, úgyhogy az oroszok a Citroënhez hasonlóan gyári minimumon mennek majd Makaón.

A makaói fordulóra érvényes pluszsúly táblázat:

Típus
Különbség
Pluszsúly
MAK
Citroën C-Elysée
0,8 s
+ 0 kg
1100 kg
Honda Civic
0,1 s
+ 70 kg
1170 kg
Lada Vesta
1.0 s
+ 0 kg
1100 kg
Volvo S60
0,0 s
+ 80 kg
1180 kg
Chevrolet Cruze
0,7 s
+ 10 kg
1110 kg

A motegi hétvégéről hozott időeredmények:

Motegi_koridok_17

Related Posts