Szabadkártyával indulna a WTCR-ben az argentin bajnok

shadow

Kezdjük azzal, hogy a címben van egy ordas nagy pongyolaság, hiszen ha létezik olyan ország, ahol lehetetlen kiosztani a hivatalos “túraautó nemzeti bajnoki” címet, akkor az pont Argentína. Az ország, amelyben több a túraautó bajnokság, mint egy pályakezdő favágó kezén az ujj.

Szóval pontosítsunk, Argentína talán legrangosabb túraautó sorozatának (Super TC2000) friss bajnoka, Facundo Ardusso nyilatkozott nemrég úgy, nagyon boldog lenne, ha szabadkártyát kapna az augusztus elején esedékes termasi Túraautó Világkupa fordulóra.

Az idén induló WTCR-ben a promóter 26 autónál húzta meg a mezőny létszámának felső határát, ám ezt minden egyes forduló során két helyi szabadkártyás pilóta egészítheti ki. Argentínában pedig ki lehetne méltóbb személy erre, mint a 2017-es Super TC2000 bajnok.

Ardusso idén a Renault csapat színeiben egy Fluence volánja mögött nyerte meg hazája első számú túraautós bajnokságát (pályafutása során először), miközben a Turismo Carretera sorozatban is rajthoz állt egy Torino Cherokee-val. Utóbbi bajnokságban ő szerezte a legtöbb pontot az alapszakaszban, a rájátszásban viszont végül alulmaradt Agustín Canapinoval szemben, és a második helyen zárt. 2018-ban is rendkívül sűrű szezon vár rá, jelen állás szerint már 28 hétvégéje foglalt, úgyhogy bármennyire is vonzza a nemzetközi porond, idén csak a szabadkártyás indulás elképzelhető.

“Nagyon szeretnék kipróbálni egy WTCR autót. A tűzállóm tiszta, úgyhogy készen állok, ha jön egy lehetőség. A WTCR komoly fejlődésen megy keresztül, én viszont csak hosszabb távon gondolkodhatok ebben a bajnokságban, mivel idén 28 versenyem lesz otthon. Viszont ha valaki meghívna egy egyszeri beugrásra Termasban, azon nagyon elgondolkodnék, hiszen szerencsére nem ütközik semmivel” – fogalmazott Ardusso.

A 29 éves pilóta 2009-ben érte el első komolyabb sikerét, amikor megnyerte hazája Formula Renault bajnokságát. Abban az évben már ki is próbálta magát a TC2000-ben, ahol az elmúlt nyolc szezon során versenyzett a Toyota, a Peugeot, a FIAT és a Renault színeiben. 2012-ben szerezte meg első futamgyőzelmét, majd 2013-ban és 2016-ban is harmadik lett az összetettben, idén pedig összejött pályafutása első túraautós bajnoki címe. Ezzel párhuzamosan folyamatosan indult a Turismo Carreterában is, ahol 2014 óta rendre az összetett dobogón zárta az évet.

Related Posts