Újra támadnak Mekk Elekék a WTCC-ben?

shadow

Emlékeztek még, amikor a régi S2000-es érában rendre elárasztották a WTCC-t az ázsiai versenyzők? Volt köztük egy Mak Ka Lok nevű srác, róla neveztük el őket Mekk Elekéknek. Na meg azért is, mert általában óriási felfordulást okoztak a versenyeken.

A TC1 viszont elég gyorsan kiszűrte a helyi huszárokat, egyrészt, mivel a bekerülés költsége minimum megduplázódott, másrészt pedig az első időszakban egyszerűen nem is volt elérhet versenyautó. Mostanra azonban nagyon lesoványodott a mezőny, a bajnokságnak pedig minden egyes indulóra szüksége van, úgyhogy az anyagi követelményeket is lejjebb tuszkolták.

És lám, mint ahogy a fecskék megérzik a tavaszt, a WTCC-be is újra megérkezett az első ázsiai pilóta, ráadásul egy régi ismerős. A makaói Filipe de Souzával többször is találkozunk már a Világbajnokságon, 2011 és 2014 között összesen 20 futamon állt rajthoz. Szép fokozatosan emelte a csapásszámot, 11-ben még csak a makaói fordulón indult, 12-ben már elment Kínába is, 13-ban Japánt is hozzácsapta a programhoz, 14-ben pedig a második kínai versenyre is ellátogatott.

Az első három alkalommal szívó 2 literes Chevyvel indult (kétszer Lacetti, egyszer Cruze), utolsó nekifutásra pedig kibérelt egy 1.6 turbós BMW 320 TC-t az Engstler Motorsporttól. Pontot egyetlen hétvégén sem szerzett; legközelebb a legutolsó versenyén járt ehhez, amikor 13-ként intették le Makaón.

A 40 éves de Souza most visszatér, ezúttal két fordulóra, Ningbóban és Motegiben vezeti majd az RC Motorsport harmadik Lada Vestáját, Yann Ehrlacher és Kevin Gleason mellett. A hazai versenyét viszont kénytelen lesz kihagyni, a TouringCarTimes értesülése szerint ugyanis indul a Makaói Túraautó Bajnokságban is, a Makaó GP szabályzata pedig tiltja, hogy valaki két külön kategóriában álljon rajthoz.

Lada_gyoz_ehralcher_17

“Kemény feladat előtt állok, mivel sem a pályát sem az autót nem ismerem, de megpróbálom a legjobbamat nyújtani. Mint minden versenyző, én is az elérhető legkedvezőbb pozícióban szeretnék végezni” – mondta de Souza.

A makaói pilótának Francois Ribeiro sem jósol könnyű versenyeket, de örül, hogy érkezésével a mezőny létszáma eléri a 17-et.

“Örülünk, hogy Filipe visszatér a WTCC-be, és vele együtt az RC Motorsport harmadik autója is. A 2017-es szezon rendkívül kiélezett, úgyhogy nagy kihívások állnak előtte, de rendelkezik a megfelelő hozzáállással, hogy a legtöbbet hozza ki ebből a lehetőségből” – tette hozzá a WTCC általános igazgatója.

A gyári Lada csapat poraiból felélesztett RC Motorsport eddig egy alkalommal küldte csatasorba mindhárom Vestáját, Vila Realban Manuel Fernandes csatlakozott két állandó versenyzőjükhöz.

Related Posts