Froome: Eddigi pályafutásom legszebb pillantana volt a Finestrés támadás (1. rész)

shadow

Chris Froome  a Gazzetta szerkesztőségének vendége volt. Így mi mással is kezdődhetett volna a beszélgetés. mint a legendás, 83 kilométeres Finestrés támadásával. Ahol megfordította a Girót, és megnyerte pályafutása első rózsaszín trikóját. Aztán a jövő évi versenyprogramtól kezdve, a wattmérő esetleges betiltásig, szépen minden sorra került.


Chris, nem lehet mással kezdeni, mint az emlékezetes Finestrés támadásoddal
Ott és akkor kockáztatni kellet. Teljesen mindegy lett volna, hogy 11. vagy 4. leszek összetettben. A szakasz reggelén éreztem magamon, hogy fejben rendben vagyok, és képes leszek egy korai akcióra. Én egyébként sem csak az utolsó egy-két kilométeren szoktam támadni. Persze, az ellenfelek hibája is kellett a sikeres szökéshez, de ettől még azt mondom: az eddigi sportpályafutásom legkeményebb és legszebb napja volt a Finestrés szakasz.

Akkor ez lesz a pályafutásod nagy pillanata?
Nem kérdés. És nem felejtem el azt sem, milyen csodálatosan fogadtak az olasz szurkolók.

Előtte csak nyertél egy Zoncolant
Mindig azon gondolkozom, miben és hol lehetne javulni. Aki nem így tesz, szerintem fejezze is be. A Finestrés korai akció, egy teljesen megtervezett nap volt részünkről. Öt kilométerenként segítők álltak a frissítés miatt. Amikor másztuk a heget, nem is volt nálam kulacs. Csak pluszsúly lett volna. Miután felértem, megkaptam a frissítőt.

Visszanézted már azt a szakaszt?
Nem, de nem is szeretném. Talán majd ha jóval idősebb leszek. Most a jövő érdekel, a múlttal nem igazán szoktam foglalkozni.

000_1AK6LU.jpg Fotó: Europress/AFP

Meddig tervezel tekerni?
Szerintem öt jó év még lehet bennem. Szóval olyan 38 éves koromig. De csak akkor, ha top formában tudok maradni.

Egy kérdés, ami sokakat foglalkoztat: mi lesz veled jövőre? Giro vagy Tour?
Még nem döntöttem, majd le kell ülnünk a csapattal egy nagy beszélgetésre. A Giro egy csodálatos verseny, de mindenki tudja rólam, hogy nagyon szeretném megszerezni az ötödik sárga trikómat. Jó lenne Anquetil, Hinault, Indurain és Merckx mellé kerülni.

A másik állandóan felvetődő kérdés: hogyan korlátozzuk egy picit a Sky fölényét? Te mit gondolsz a wattmérő esetleges betiltásáról?
Akár van wattmérő, akár nincs, szerintem sok dolog nem változna. Mi a lábainknak és az alapos felkészülésnek köszönhetően nyerjük a versenyeket. Amin el lehetne gondolkozni, az a rádiózás. Talán az autóval való kommunikációt lehetne valamilyen szinten csökkenteni, de szerintem a biztonság miatt azért ennek is fontos szerepe van.


(folyt.köv)