A szingapúri éjszakában folytatódik a harc a világbajnokságért

shadow

A hétvégén a Szingapúri Nagydíjjal folytatódik a Formula 1-es világbajnokság. Lewis Hamilton 30 pontos előnnyel érkezik a szingapúri éjszakába, ahol Sebastian Vettelnek már nem fér bele több hiba. Az idei szezon egyik legizgalmasabb, monzai hétvégéjét nehéz lesz felülmúlni, ehhez talán az időjárás segítségére is szüksége lesz a mezőnynek.

A monzai hétvége óriási érvágás volt a Ferrari számára rövid- és hosszútávon egyaránt. Egyértelmű, hogy idén az olaszoké a legjobb autó, ám sem a két versenyző, sem a csapat nem képes kihozni a maximumot a csomagból. Sebastian Vettel idén sokadik olyan hibáját mutatta be az első körben, amellyel világbajnoki címeket szoktak veszíteni, és még a vb-favoritok csapattársai közül is a Mercedes pilótája kerekedett felül. 

Az olasz sajtó kiteregette a szennyest, és ha nem nyerik meg sem az egyéni, sem a csapat-vb-t, a média bűnbakot fog keresni. Ám amíg ez könnyű volt Fernando Alonso éveiben, amikor az autó még a második legjobb sem volt a mezőnyben, körönkénti hátránya pedig óriási volt a Red Bullal szemben, most már nem lehet kifogásolni az autót.

Rӓikkönennek már mennie kellett  

Bűnbak-jelölteknek maradt Vettel és Rӓikkönen, valamint a csapat stratégiai részlege, amely a versenytaktikákat állítja össze. Ez Jean Todt távozása óta kardinális probléma a Ferrarinál, elég csak a 2010-es vb hajrájára gondolni, amikor Alonso egy taktikai hiba miatt veszítette el a vb-címet Abu Dhabiban. A Mercedesnél tudják, mit kell csinálni, Hamilton jobban teljesít, mint Vettel, Bottas Rӓikkönent veri, taktikailag pedig nem először múlták felül a Ferrarit idén (Hamilton elhalasztott kiállásával).

Hivatalos: Räikkönent lecseréli a Ferrari | Hosszabbítás

Az idény végén távozik a Forma-1-es Ferrari istállótól a 2007-ben világbajnok Kimi Räikkönen, akinek a helyére a maranellói csapat saját nevelésű pilótája, a monacói Charles Leclerc érkezik. A finn versenyző kétéves szerződést kötött a Sauberrel, amelynek színeiben 2001-ben debütált az F1-ben.

Rӓikkönennek már biztosan távoznia kell, a következő idényben helyet cserél Charles Leclerckel, a Sauber pilótájával. Rӓikkönen az utóbbi években egyáltalán nem volt meggyőző, versenyt sem nyert, leginkább Vettel lobbiereje tartotta a csapatnál. Vettellel azonban elégedetlen a vezetőség, látják, hogy hibái a vb-címbe kerülhetnek, részben ezért is döntött a csapat Leclerc mellett. 

Egyes információk szerint pedig, ha 2019-ben sem nyer semmit a Ferrari úgy, hogy az övék a legjobb autó, Vettel ülése is komoly veszélybe fog kerülni. Olyanok is vannak a Ferrarinál, akik szerint Alonsóval már a tavalyi vb-t is megnyerték volna, idén pedig könnyedén vezetnének Szingapúr előtt. Ez nem azt jelenti, hogy Alonso fogja az autót vezetni 2020-ban (lehet az Max Verstappen is), de a késdobálás elkezdődött Maranellóban.

Az időjárás hozhat izgalmakat 

Szingapúr teljesen más pálya Monzához képest. Az utcai pályákon sokkal kisebbek a különbségek, ezért a részletek dönthetnek ezen a hétvégén. Tavaly a Ferrari és a Red Bull is Hamilton elé kvalifikálta magát, de egy rajtbaleset miatt Hamilton meg tudta nyerni a versenyt. Ezen a pályán is szinte lehetetlen előzni, csakúgy, mint Monacóban, tehát az időmérőnek óriási jelentősége lesz. A hétvégét izgalmassá teheti az időjárás, az előrejelzések szerint van némi esély csapadékra.

kép.jpg Fotó: Europress/AFP

Visszaemlékezés

Szingapúr többször is befolyásolta a világbajnokság végkimenetelét. 2008-ban debütált a helyszín a versenynaptárban, amikor Massa és Hamilton harcoltak a vb-címért. Az időmérő edzést Massa nyerte, az elsőséget pedig meg is őrizte addig, amíg Nelsinho Piquet - mint később kiderült, szándékosan okozott - balesete miatt be nem küldték a Safety Cart. 

A mezőny kijött a boxba, kivéve Piquet csapattársát, Alonsót, aki így az élre tudott állni. Massa tankolását azonban elrontották, a versenye pedig tönkrement. Hamilton a harmadik helyen ért célba, és hat pontot hozott a baleset miatt nullázó Massán. A Renault-t később megbüntették a szándékos baleset miatt, ám Alonsóról kiderült, hogy nem tudott a dologról.  

 

Tavaly Vettel indult az élről, mellőle Verstappen indult. A rajtnál a holland és Rӓikkönen összeütközött, Vettel és Alonso is belekerült a tömegbalesetbe, amely Alonso legjobb esélyét jelentette volna egy jó helyezésre, amióta McLarenre váltott. A verseny a sok kiesés miatt nem tudott végigmenni a két órás limitidőn belül, végül Hamilton, Ricciardo és Bottas állhatott fel a dobogóra.

Pilótapiac

Stoffel Vandoorne is távozik a McLarentől, helyét a brit Lando Norris veszi át, vagyis a McLaren egy Sainz-Norris felállással vághat neki 2019-nek. Utoljára spanyol-brit felállás Fernando Alonso és Lewis Hamilton idejében volt a csapatnál. Sainznak ez nem annyira jó hír, hiszen semmilyen elismerést nem fog kapni, ha gyorsabb lesz az újoncnál, de ha Norris jobbnak bizonyul nála, komoly kritika fogja érni.

Fernando Alonso Alabamában tesztelt egy Andretti-féle IndyCar-kocsit, amely csapat színeiben részt vett az Indy 500-on tavaly. Szerencséjére napos és esős idő is volt azon a napon, így mindhárom gumival megismerkedhetett az ausztúriai. Egyre nyilvánvalóbbnak tűnik, hogy jövőre a WEC mellett a teljes IndyCar évadot is végig fogja versenyezni, mivel nem oválpályán tesztelt.

A Force Indiánál továbbra sem tisztul a kép, így egyedül a Mercedesnek, a Ferrarinak, a Red Bullnak, a Renault-nak és a McLarennek van biztos pilóta párosa 2019-re.