Brutális külsőt kaphatnak 2021-től az F1-es autók

shadow

Ross Brawn, a Forma-1 vezérigazgatója technikai bemutatót tartott Szingapúrban, amelyen bemutatta a 2021-es szezonra tervezett változtatásokat. Bár a bemutatóra zárt ajtók mögött került sor, néhány látványterv napvilágra került.

Az új koncepció elsődleges célja, hogy a sportágat izgalmasabbá, a szurkolók számára érdekesebbé tegyék. A versenyek színvonalát nyilvánvalóan nem az autók megjelenése határozza meg leginkább, de az utóbbi években akadtak olyan szörnyszülöttek, amelyeket nehéz volt megszokni.

Tulajdonképpen ilyen a biztonsági okokból bevezetett glória is. Azok után viszont, hogy Spában valószínűleg életet mentett - Charles Leclerc fejét megvédte Fernando Alonso kerekétől -, a hasznosságát aligha lehet vitatni. Az új terveken már a fejvédő-szerkezet is kifejezetten jól néz ki, de legalábbis passzol az autó koncepciójához.

2021-től szinte biztosan jönnek a 18 colos első kerekek - erre már ki is írták a pályázatot - így a látványterveken nagyobb gumikat kapott az autó. Az első szárnyak egyszerűbbek, kevésbé szélesek, a véglapok pedig sokkal magasabbra nyúlnak. Ez - amellett, hogy szintén futurisztikus látványt kölcsönöz - az előzést is segítheti.

Külön érdekesség még, hogy a terveken ráfutásgátlós hátsó szárnyak szerepelnek, amelynek elsősorban biztonsági okai vannak. Ezzel a kialakítással elkerülhető, hogy ütközés esetén a hátulról érkező autó a levegőbe repüljön. Az azonban nem világos, hogy a Brawn által többször is kritizált DRS-t megtartanák-e 2021-re.

Mindezek egyelőre csak tervek, de a Liberty Media a háttérben gőzerővel dolgozik azon, hogy a Forma-1-es istállókkal egyezségre jussanak az új szabályokat illetően. Az például már biztos, hogy 2021-ben is maradnak a jelentős költségek miatt sokat bírált hibrid V6-os motorok.

via autosport