Toto Wolff megváltoztatná a "szörnyű" glóriák formáját

shadow

Toto Wolff, a Mercedes Forma-1-es csapatának főnöke úgy véli, a glória nevű fejvédő borzalmasan néz ki, de mindent megtesznek annak érdekében, hogy illeszkedjen a 2018-as autó dizájnjába.

Az FIA - mintegy nyolc évig tartó vizsgálatot követően - idén nyáron jelentette be, hogy a 2018-as szezontól kezdődően kötelező lesz a glória nevű védőkeret alkalmazása. Az eszköz célja, hogy a F1-es pilóták feje védve legyen a felpattanó tárgyakkal, például a kerekekkel szemben.

A glóriát összesen 17 különböző szituációban tesztelték, ezek közül 15 esetében egyértelműen előnyösnek bizonyult, a maradék kettőben pedig sem negatív, sem pozitív hatást nem hozott. Wolff egyetért abban, hogy szükség van a pilóták védelmére, de szerinte elegánsabb megoldásra lett volna szükség.

2018-tól megint drasztikusan változik az F1-es autók külseje | Hosszabbítás

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megerősítette, hogy 2018-tól bevezetik a glória névre keresztelt (angolul: halo) fejvédőt. A technológiától a súlyos fejsérülések kockázatának csökkenését várják. Az FIA eredetileg már az idei szezonban szerette volna bevezetni az eszközt, de 2016 júliusában a Stratégiai Csoport végül a halasztás mellett döntött, mivel úgy vélték, további tesztekre lesz szükség az alkalmazást megelőzően.

"Ez egy szörnyű alkatrész!" - mondta az ESPN-nek. "A stábértekezleten már láthattuk. Ez egy nagy darab fém, ami túlságosan nehéz, teljesen ufószerű, és szívem szerint lefűrészeltem volna."

"Természetesen a versenyzők biztonságát is szem előtt kell tartanunk, és amennyiben ez az eszköz életeket ment, akkor az autókra kell tennünk. Talán a jövőben találunk a glóriánál valamivel esztétikusabb megoldást is. Aerodinamika szempontjából nincs sok jelentősége, és mindenki előtt ugyanaz a probléma áll."

Az autók súlyát öt kilogrammal növelték az előző idényhez képest, de Wolff szerint a glória nagyjából 10 kilóval fogja megterhelni az autókat. A Mercedesnek már tavaly is nehézséget jelentett, hogy az előírt súlyhatárt be tudják tartani, ezért idén is lehetnek hasonló gondjaik.

via espn