A Hyundai vezetője szerint jövőre sem gyengül a márka pilótafelállása

shadow

Négy autóval, három korábbi világbajnokkal, egy VB-ezüstérmessel és egy "álnéven" nevezett világbajnok csapattal vágott neki a Hyundai a 2018-as WTCR szezonnak, így aztán nem is annyira meglepő, hogy az egyéni és a gyártók világkupa elsőségét is hazavitték. 

Jövőre viszont változik a helyzet, Yvan Muller és Thed Björk az újonnan érkező Lynk & Co-nál folytatja, a márka ügyfélversenyzésért felelős vezetője viszont azt ígérte, így sem gyengül majd a Hyundai pilótafelállása. 

"Szeretnék minden jót kívánni Yvannak és a csapatának, hiszen nagyszerűek voltak idén. Végig keményen küzdöttek, és nagyon tetszett, amilyen egységesen végezték a munkájukat - mondta Andrea Adamo a TouringCarTimes-nak."
"Ezt megelőzően utoljára 2001-ben dolgoztam együtt Yvannal, még az Alfa Romeónál a SuperTouring Európa-bajnokságon. Az utolsó pillanatban indítottunk neki egy autót, ő pedig megszerezte a pole pozíciót és megnyerte az első futamot. Ez hatalmas segítség volt, hogy elvigyük a gyártók bajnokságát, Giovanardival pedig az egyénit is."
"Később többször is meglátogattam Yvant az Andros Trophy-ban, hiszen amikor Torinóban laktam, épp csak a határ másik oldalán rendeztek versenyt. Nagy megtiszteltetés volt ilyen szorosan együttműködni vele idén. Ahogy a franciák mondják: chapeau!" 
"Ami a jövő évet illeti, azt remélem, ugyanolyan minőségű versenyzőállománnyal rendelkezünk majd, mint idén."

27917409078_bdba2c6373_o.jpg

A pletykák szerint Nicky Catsburg és Augusto Farfus csatlakozhat jövőre a Hyundaihoz, és arról is hallani, hogy mind a négy autót az BRC Racing szervizelheti. Farfus egyébként nemrég elismerte, valóban folynak tárgyalások közte és a koreai gyártó között. 

Adamo emellett a WTCR-t is méltatta, és kifejtette, a SuperTouring időszak óta nem volt olyan erős túraautó bajnokság, mint a 2018-as világkupa.

"Véleményem szerint a WTCR idén egy csodálatos sorozat volt. A 90-es évek BTCC-jéhez kell visszamennünk, hogy egy sorozatban ennyi gyártót és top versenyzőt találjunk. Idén hét gyártó volt a bajnokságban, és mind nyert futamot."
"Nagy köszönet illeti Francois Ribeirót és Marcello Lottit ezért. Képesek voltak újra együtt dolgozni, félretenni a múltbéli súrlódásokat, és valami nagyszerűt hoztak létre. Ha ezután így együtt haladunk a megfelelő úton, még hosszú ideig fenntarthatjuk ezt a bajnokságot."

Egyelőre nehéz megmondani, milyen jövő állhat a WTCR előtt. Az Eurosport Events korábban rendre azt hangsúlyozta, a világkupa csak egy átmeneti megoldás, és 2020-ban még erősebb és gyorsabb autókkal szeretnék újjáéleszteni a WTCC-t. Erről viszont azóta egy pisszenést sem hallott a közvélemény. 

Forrás: TouringCarTimes.com