A WTCR-ben is rajthoz áll a Michelisz-csapat

shadow

Bő egy évvel megalakulása után a nemzetközi túraautózás elitkategóriájában mérheti meg magát Michelisz Norbi versenycsapata; a M1RA ma hivatalos közleményben jelentette be, hogy megszerezte az egyik szabadkártyát a WTCR Túraautó Világkupa hungaroringi fordulójára (április 28-29).

A WTCC örökébe lépő bajnokság 26 főben maximálta az állandó indulók létszámát (ebből idén 25 hely betöltött), és ehhez jön még fordulónként két vendégversenyző, akik Francois Ribeiro elmondása szerint lehetőség szerint a rendező országból érkezhetnek. A WTCR első embere már Barcelonában bejelentette, a Hungaroringre két magyar pilótával között szerződést, közülük pedig az egyik most már biztosan a M1RA versenyzője, Nagy Dani lesz.

A 20 éves versenyző az elmúlt másfél évet a Túraautó Világbajnokságon töltötte a Zengő Motorsportnál, ám a fejlesztési lemaradással küzdő Honda Civic TC1-el legtöbbször a pontszerzés is lehetetlen küldetésnek tűnt a 15-16 fős mezőnyben.

Dani bő egy hónapja jelentette be, hogy bajnokságot, csapatot és márkát is vált, idén a M1RA-nál folytatja, ahol egy vadonatúj Hyundai i30 N TCR-el szeretne harcba szállni az új TCR Európa-kupa bajnoki címérét. Ez a sorozat viszont csak május hatodikán rajtol, így Dani és a csapat számára WTCR lesz ez első idei erőpróba.

„Sokat dolgoztunk azon, hogy mindössze egy évvel a M1RA megalakulása után eljussunk a világ első számú túraautó-sorozatába, ami a WTCC megszűnését követően egyértelműen a helyét átvevő WTCR lett idén. A magyar túraautózásban egyedülálló, hogy egy ilyen fiatal csapat szerepel a csúcsbajnokságban, úgyhogy nagyon lelkesek és büszkék vagyunk” - mondta Bári Dávid csapatvezető.

M1RA_bemutato_18.jpg

„Igazi mély vízbe ugrással kezdjük a szezont, hiszen a mezőny összetétele bombaerős, ráadásul rajtunk kívül Yvan Muller, Thed Björk, Gabriele Tarquini és Michelisz Norbert vezet majd Hyundait. Tehát közvetlenül három világbajnokkal és a világ legjobbjával mérhetjük össze magunkat. Ez Daninak is óriási megméretés és kiváló referencia lesz”

A M1RA számára egy jó erőfelmérő lehet a hungaroringi forduló az Európa-kupa rajtja előtt, ráadásul olyan hangulat fogadhatja őket két és fél hét múlva, amire minden magyar autóversenyző, sőt sportoló vágyik.

„Minden alkalmat örömmel ragadunk meg, amikor magyar csapatként, magyar pilótával, magyar közönség előtt bizonyíthatunk. A hazai autósport ünnepe következik a Hungaroringen, hiszen velünk együtt öt magyar is lehet a pályán ezen a hétvégén. Boldogok vagyunk, hogy részesei lehetünk ennek a fantasztikus találkozásnak az autósport-rajongókkal. Egyelőre erre az egy fordulóra és egy pilótával szól a WTCR-kalandunk, meglátjuk, hogy lesz-e még lehetőségünk hasonlóra” - folytatta Bári Dávid.

Dani tavaly kétszer is versenyezhetett a legendás magyar közönség előtt, először az április végi WTCC futamon, ahol egy 13. helyet szerzett a Hondával, majd a TCR International hétvégén is, ahol 15.-ként zárt egy SEAT Leónnal. Ezúttal ennél többre vágyik.

NagyDani_hyundai_teszt.jpg

„Az elmúlt másfél évben ugyan a WTCC-ben szerepeltem, de nem volt lehetőségem felzárkózni a középmezőnyhöz, ahol az igazi csaták, küzdelmek zajlottak. Most viszont tudom, hogy az utolsó csavarig azonos autót vezethetek, mint például Michelisz Norbert, így csak rajtam múlik, hogy meg tudom-e mutatni, mire vagyok képes. Én is kíváncsian várom, hogy lássam, hol a helyem ebben a túraautó-legendákkal teletűzdelt, elképesztő mezőnyben. Értékes visszajelzés lesz, és bízom benne, hogy egy héttel az Európa-kupás idénynyitó előtt gyűjtök egy kis önbizalmat a Hungaroringen” - fogalmazott Nagy Dani.

Helyzetét nehezíti némileg, hogy a szabályok értelmében a szabadkártyás versenyzők a BoP és kompenzációs súly tetejébe még kapnak egy 20 kilós csomagot, és mivel Dani alapból sem egy sáskasúlyú srác, azt látatlanban is kijelenthetjük, összességében az övé lesz a legnehezebb i30 a mezőnyben.

A csapat az elmúlt hetekben lehetőségeihez mérten szorgalmasan tesztelt és készült az idénynyitóra. Két alkalommal is volt lehetőségem élőben megfigyelni a munkájukat, és öröm volt látni, hogy ilyen rövid idő alatt egy ennyire profi struktúrát sikerült felépíteniük. Az ott látottak és a Hyundai eddigi teljesítmény alapján nem kérdés, a M1RA meghatározó erő lehet idén a TCR Európa-kupában.

A csapat egyébként két i30-cal rendelkezik, a második versenyzőt viszont csak később jelentik be. A pletykák sokáig Dusan Borkovic nevét emlegették, a szerb viszont nemrég megállapodott a Target csapattal, ahol egy Hyundai-t vezet majd az TCR EK-n.

wtcr2018_hung_plakat.jpg Fotó: Hungaroring.hu

A másik hungaroringi szabadkártyást később jelentik be, ám az utak mellett már látható plakátok árulkodóak, a rajta lévő fekete-piros, Hell logót magán viselő Honda Civic-ből könnyű kitalálni, hogy a JAS Motorsport támogatását élvező Tassi Attila is ott lesz a Hungaroringen.