Audi fölényt hozott a második wuhani edzés is, Norbi távol a top10-től

shadow

Az FP1-hez képest nagyjából az a különbség, hogy ezúttal a legjobb időt is egy RS3 futotta, a Ningbóban is remeklő Fred Vervisch zárt az élen a Comtoyou Racing Audijával. 

A mezőny átlag több mint egy másodpercet gyorsult az FP1-hez képest, ami egyrészt betudható a pálya drasztikus javulásának, másrészt annak, hogy ilyenkor mindenkinél felkerülnek az új gumik, hiszen ki kell próbálni az autót a szombati időmérő előtt.

A legjobb idő végül 1:22.795-nél állt meg, ami 1.3 másodperccel jobb az FP1-nél. Akadtak azonban olyanok is, akik két másodpercet gyorsultak, például az ötödik helyen záró Aurelien Panis, a hatodik Rob Huff, vagy a nyolcadik Kevin Ceccon. 

Akárcsak reggel, ezúttal is öt Audi fért be az első hétbe, és megint csatlakozott hozzájuk Pepe Oriola a Cuprával. A német márka fölényén senki sem lepődik meg, egyrészt pluszsúly nélkül mehetnek, másrészt a 600 méter hosszú balosban rengeteget segít az autó jó stabilitása. 

Azt egy kicsit sajnálom, hogy bár Oriola tempója alapján a Cupra nagyon versenyképesnek tűnik, a Zengő Motorsport egyelőre a mezőny végén jár. Nyilván más a két csapat költségvetése, és ez egy veszélyes utcai pálya, de olyan jó volt látni Ningbóban, hogy a két cuprás alakulat között nincs különbség. 

03718009_1MDM2914.jpg

Örömteli, hogy a háromszoros brit bajnok Gordon Shedden végre elemében van. A skót pilóta az utolsó négy hétvégére megkapta az az autót, amivel Jean-Karl Vernay a TCR Európa-kupában ment, és íme az eredmény. Shedden ezúttal csapattársa előtt végzett, ami biztosan jót tesz az önbizalmának. 

Peugeot ellenben nem tudott annyit gyorsulni, mint a rivális csapatok, így mindkét versenyzőjük visszaesett, Aurélien Comte a 14., Mato Homola a 18. helyen zárt. 

És akkor a Hyundai-ok. Akár csak az FP1-en, szabad szemmel is jól látható különbség van az YMR és a BRC között, ami nagyjából konstans módon 4-5 tized. Thed Björk 11., Yvan Muller pedig 13. lett, miközben Michelisz Norbi a 17., Gabriele Tarquini pedig a 21. helyen végzett.

A magyar pilóta 1.7 másodpercet javult az F1-hez képest, ám igen sűrűn látogatta a boxutcát, úgyhogy valószínűleg nem volt elégedett az autó viselkedésével. 

A Hyundai-okkal kapcsolatban még két téma. Sok nézőben felmerült, hogy a koreai márka valójában odadobja ezt a hétvégét, hogy a következő kettőn kisebb súlykülönbséggel mehessen. Vannak, akik szerint Zandvoortban is ezt csinálták. Hogy így van-e, csak ők tudják, és sosem fogják bevallani. Az időmérő után okosabbak leszünk, mivel az az első menet, ami beleszámít a súlykompenzációs számításba. 

03718009__MDM2909.jpg

Ám a jelenlegi felállás nem ezt támasztja alá, hiszen az YMR ott van a középmezőny elejében, így a BRC hiába kullog a mezőny végén. Ha ezt a játékot szeretnék játszani, akkor mind a négy Hyundai-t vissza kell fogni. De vajon érdemes-e meghúzni ezt, amikor a két YMR autó nincs messze a top10-től, amiből akár egy fordított rajtrácsos dobogó is kisülhet? Melyikkel nyernek vajon többet? 

A másik a két csapat közti különbség. Az első ningbói futam közvetítése során Nagy Dani az M4Sporton arról beszélt, hogy két Hyundai-os csapat nem ugyanolyan gátlóval megy. Azóta utánajártam a dolognak, és a következő a szitu. A Hyundai Motorsport három különböző típusú gátlóval árulja az i30 N TCR-t: lehet hozzá EXT Racing Shox, EXT Racing Shox Plus, vagy Öhlins szettet venni. A hírek szerint a két csapat valóban nem ugyanazt használja, de ez a saját döntésük volt. Tehát szó sincs arról, hogy az YMR beokosított valamit, ahogy arról sem, hogy a Volvo S60 TC1 futóművével mennek. 

Utolsó gondolat. Fabrizio Giovanardi az FP2-ben három másodpercet kapott, amiből jól látszik, milyen ütemben építik fel a pilóták a tempójukat. Az olasz egy baleset miatt kihagyta az első edzést, így csak a másodikban jutott el ahhoz a köridőhöz, ahol az első végén kellett volna lennie. És ezt a hátrányt, főleg egy ilyen ismeretlen utcai pályán, viszi magával az egész hétvégén.

A wuhani FP2 végeredménye:

Wuhan_fp2.jpg

Folytatás szombat hajnalban, magyar idő szerint 4:30-kor az első időmérővel. És ne feledjétek, 9:45-től már a szombati versenyt is élőben nézhetitek az Eurosport 1-en. 

A wuhani FP2 közvetítése: