Az Opel számára a túlélés a cél

shadow

Szép lassan megtelik a WTCR 2018-as nevezési listája, amelyre egyre több gyártó kerül fel. Jelen pillanatban van hivatalosan bejelentett audis, volkswagenes, hyundaios, hondás és alfa romeós csapat táblázaton, és a pletykák szerint lesz SEAT valamint Peugeot is a mezőnyben.

Egy fontos márka azonban, amely az első pillanattól kezdve jelen volt a TCR kategóriában, egyelőre hiányzik. Egyetlen csapat sem utalt rá, hogy Opellel tervezne versenyezni 2018-ban, és egy frissen napvilágot látott interjú alapján a közlejövőben nem is számíthatunk arra, hogy a hányattatott sorsú német gyártó támogatott alakulattal jelenik meg a Túraautó Világkupában.

Az Opel 2017 márciusa óta a Citroënt és a Peugeot-t is összegfogó konszern, a PSA Csoport tulajdonában van, miután a francia cég 2.2 milliárd dollárért megvásárolt a General Motorstól. Az amerikaiak már hosszú ideje meg akartak szabadulni ettől a problémás vállalattól, amelyre úgy tűnik, ráfér egy alapos takarítás. A PSA igazgatója pedig nemrég kijelentette, amíg nem válik rendezetté az Opel pénzügyi helyzete, szó sem lehet a motorsportról.

"Az Opel számára jelen pillanatban túlélés a legfontosabb cél, és nem szeretnénk, ha bármi elvonná a figyelmet erről. Attól tartok, a génjeimben van, hogy az igazat mondjam, és ne azt, amit az emberek hallani akarnak" - idézi Tavarest az Autosport.

"Ám akárcsak a PSA Csoport többi márkájának, az Opelnek is lesz lehetősége motorsport programot indítani, mihelyst sikerül rendezni a cég ügyeit. Ez teljesen világos. A vállalásaink szerint ez 2020-ra következhet be, és ha sikerül rendet tennünk, újra beszélhetünk erről, sőt, kifejezetten szeretném, ha a francia, spanyol és angol mérnökeink mellett a németek is dolgozhatnának a motorsportban. Minden lehetséges, mihelyst nem a túlélés a tét."

Az Opel a Kadett GSI WRC-s programja óta nem indított igazán komoly nemzetközi motorsportos projektet. Talán sokan emlékeznek még rá, hogy 2005-ig jelen voltak a DTM-ben is, ahol az Astrával ugyan nyertek futamokat, de a bajnokságban sosem sikerült legyőzniük az Audit és a Mercedest. 2013 óta ismét rendelkeznek raliautóval, ám Tavares elmondása szerint a Adam R2-es projektje egy rendkívül kicsi tétel a cég költségvetésében.

A Kissling Motorsport csapat 2015-ben az Opel Motorsport támogatásával megépítette az Astra TCR modelljét, ami az elmúlt két évben a TCR International-ban és a német ADAC TCR-ben is megjelent. Utóbbiban futamot is nyertek vele, előbbiben pedig több dobogós eredményt is szerzett. Az Astra valószínűleg marad a kisebb bajnokságokban, a WTCR anyagi követelményeihez viszont gyári támogatás kell, így az márka kedvelőinek (köztük, bevallom, nekem is), még várniuk kell a bemutatkozásra.