BoP: némi kedvezményt kaptak a Hyundai-ok

shadow

Ismét változtatott a TCR Technikai Bizottság a túraautó kategória egészét érintő teljesítmény kiegyenlítő szabályokon, a botrányos zandvoorti WTCR-forduló után természetesen a Hyundai-ok terhein csökkentettek.

A hétvégén Spa-Francorchamps-ban találkozik a TCR Európa-kupa-mezőnye, ehhez időzítették a legfrissebb változtatást, ám egyáltalán nem kizárt, hogy a Belgiumban tapasztaltak után további módosításokra kerülhet sor a Túraautó Világkupa vila reali állomása előtt.

És akkor a változtatás: Spában a hyundaios csapatok 10 mm-el lejjebb vihetik az i30 hasmagasságát, ami a zandvoorti 100mm helyett ezúttal minimum 90 mm lehet. A többi autóra vonatkozó előírások nem változtak. 

A hasmagasság egyébként egy meglehetősen kényes terület - erről hamarosan bővebben is tervezek írni -, hiszen a motorerő csökkentéssel és a súly változtatásával ellentétben az egész autó viselkedésére hatással van, így egyelőre nagyon nehéz megjósolni, mekkora könnyítést jelent ez a Hyundai-jal versenyzők számára.

Spában ismét három magyarnak szurkolhatunk, Nagy Dani a M1RA Hyundai-jal, Tassi Attila pedig a KCMG/JAS Hondával folytatja a harcot a bajnoki címért, míg a Zengő Motorsport Cupra-ját ezúttal is Jedlóczky Márk vezeti. A M1RA másik i30-a is csatasorba áll, ezúttal is a portugál Francisco Morával a volán mögött.