Comini: a WTCR-ben már a gyártók szava számít

shadow

Szűk másfél hónap múlva rajtol a 2018-as Túraautó Világkupa szezon, és a kétszeres TCR bajnok Stefano Comini neve még mindig nem olvasható az egyre sűrűbben teleírt nevezési listán. A svájci pilótát sokáig biztos befutónak tartották a Comtoyou Racingnél, ám a belga csapatnál végül mások kaptak szerződést.

Comini egy korábbi interjúban jelezte is, más csapatokkal áll tárgyalásban, ám mostanáig egyikkel sem sikerült megállapodnia. A hivatalosan bejelentett autók / pilóták száma már eléri a 17-et, azaz összesen kilenc szabad hely maradt, ám ha ehhez hozzávesszük az erősen biztosnak tűnő pletykákat... nincs sok opció.

A svájci pilóta az elmúlt években kirívó viselkedésével tett szert nagy népszerűségre a nézők körében, extravagáns megjelenése és kicsapongó életmódja (gyakran előfordult, hogy az autóból kiszállva kis idő múlva már egy dekk lógott a szájából, és egy pohár sör volt a kezében) viszont nem feltétlenül hozott neki osztatlan sikereket a döntéshozók körében.

Néhány nappal ezelőtt a tekintélyes belga Dernier Heure napilap közölt cikket a WTCR alakuló nevezési listájáról, és az író feltételes módban megjegyezte: elképzelhető, hogy Comini végül azért nem kapott szerződést a Comtoyou-tól, mert viselkedése nem volt összeegyeztethető az Audi elvárásaival (a WRT mellett a belga alakulat is élvezi a négykarikás márka támogatását)? Talán nem véletlen, hogy a svájci az utóbbi időben többször is utalt rá, szeretne változtatni megítélésén, ám kérdés, lehetséges-e ez ilyen rövid idő alatt...

"Ma már rendkívül sokat számít, milyen kép alakult ki az emberről, és a sajtó eddig sokat segített nekem abban, hogy hallassam a hangom. Sosem akartam visszaélni ezzel, de szükségem volt a támogatásukra és a megjelenésre, hogy folytatni tudjam ezen a szinten. Ma már kicsit más a helyzet. 2017-ben elveszítettem a bajnokságot, harmadik lettem, és nem érzem, hogy nagyon szerepelni akarnék, pedig változtatnom kellene a hírnevemen" - mondta Comini a Motorsport.com-nak.

"Őszintén elismerem, hibáztam, és próbáltam változni, de ha újra meg kell tennem, és mégis ülés nélkül maradok, akkor számomra nem éri meg. Sokat gondolkodom a módján. Tudom, vannak más utaki is, hogy hallassam a hangom. Ott van például a közösségi média, amit az elmúlt időben nem használtam valami gyakran. Sok versenyző nagyon elkötelezett ilyen téren, és ezzel ad valamit annak a bajnokságnak, amelyben versenyez. Ez egy jó iránynak tűnik, és dolgozom is rajta."

Comini_chn_17_bolond

Vannak azonban területek, amiken az ember nem, vagy csak nagyon nehezen tud megváltoztatni. Ilyen az alap személyiség, amely majdnem olyan erősen hozzánk tartozik, mint a szemünk vagy a hajunk színe.

"Különleges személyiségem van a mai világhoz képest, és szerintem ez nem mindig passzolt a paddock hangulatához. Nyitott vagyok, és szeretem a játékot. Megvan bennem a szabad ember küzdőszelleme, és ez sokak számára nem tűnik elég profinak. Mások kezelhetetlennek éreznek. Mondjuk úgy, dolgozom ezen, de ilyen a személyiségem, és nem lehetek hirtelen valaki más. Viszont igyekszem, hogy a viselkedésem nem legyen rossz hatással a munkakapcsolatokra, ahogy ez a múltban sajnos megtörtént. Nekem nincs sok pénzem, tudásom, nincs erős ajánlólevél a zsebemben, és nem rendelkezem különleges kapcsolatokkal. Magam építettem fel a pályafutásom, de természetesen szeretnék fejlődni."

Comini szerint a hozzá hasonló pilóták helyzete rendkívül nehézzé vált a WTCR megszületése, és a TCR International bezárása óta, hiszen a Túraautó Világkupa jelentősen drágább, mint az IS, így csak azoknak jut lehetőség, akik erős szponzori háttérrel, vagy egy gyár támogatásával rendelkeznek. A svájci úgy érzi, talán hibázott, hogy nem alakított ki jobb kapcsolatot az éppen aktuális gyártójával.

"Általában nagyobb jelentőséget tulajdonítottam a csapatomnak, mint a márkának, amit képviseltem. A csapataimra mindig családként gondoltam, hiszen ez volt a TCR alap szellemisége. De attól tartok, változott a szélirány, és most már a gyártóké a döntő szó. Én sosem mondtam egyikre sem semmi rosszat, még akkor sem, amikor komoly nehézségekkel küzdöttünk. Mindig hálás voltam a csapatoknak, akiktől bizalmat kaptam, és remélem, sikerült viszonoznom ezt az eredményeimmel, amit a szívemmel és a lelkesedésemmel értem el. De igaz, általában több időt töltöttem a szerelőimmel, és azokkal, akikkel sok volt bennünk a közös."

Comini_dubai_vezet_17

Hozzátette, a motorsportban rengeteget számítanak a jó kapcsolatok, melyek által az ember olyan körökbe kerülhet be, amik máskülönben elérhetetlenek lennének számára. Ezzel senkit nem akar megbántani, ő viszont csak a saját útját járhatja.

"Aki engem szerződtet, annál mindent beleadok. Ugyanazzal a szívvel és elszántsággal, mint ami a pályafutásom során eddig is megkülönböztetett engem másoktól."

Az interjú során elismerte, továbbra is a WTCR az első számú cél számára, ám ha az nem jönne össze, a TCR Európa-kupát is vállalná. Sőt, szinte minden versenyképes lehetőség érdekli, hiszen mint elmondta, pályafutása során még egyszer sem kellett egy komplett szezont kihagynia, és ez a lehetőség nagyon megijeszti.

"Amikor versenyzel, szem előtt vagy, és az emberek látják az értékeidet. De ha nem, vagy nincs versenyképes autód, nagy a kockázata, hogy gyengének tartanak, és beleragadsz ebbe az állapotba" - zárta Comini.