Comtoyou: egész nyáron ezért dolgoztunk az autón

shadow

Az elmúlt két hétvége jelentős fordulatot hozott az audis csapatok közti erőviszonyokban, korábban a WRT, művésznevén Audi Sport Leopard Lukoil Team, számított egyértelműen kiemelkedőnek, a nyári szünet óta azonban a Comtoyou felzárkózott hozzájuk.

A mezőny egyetlen négyautós csapata számára borzasztóan indult a szezon, az első két hétvégén egyetlen pontot sem szereztek. A Nordschleifén aztán Fred Vervisch beindult, második lett az időmérőn, és mindkét vasárnapi futamon dobogóra állt. 

A többieknek kellett még egy kis idő a feltámadáshoz, de a legutóbbi két kínai hétvégén már Nathanael Berthon és Denis Dupont is villantott, előbbi egyszer, utóbbi kétszer lett harmadik. A negyedik comtoyou-s, Aurelien Panis a top3-at egyelőre még nem érte el, de az utóbbi hétvégéken stabil pontszerzővé vált. 

Közben Vervisch összehozott további három harmadik helyet, Wuhanban pedig ismét közel járt a győzelemhez, ám Gordon Sheddent nem tudta megelőzni a harmadik futamon. A belga jelenleg nyolcadik a bajnokságban, három pont hátránnyal áll Michelisz Norbi mögött, azaz elméletileg még a bajnoki cím egyik várományosa is lehet belőle. Úgy, hogy az év első hat versenyén nullázott.

A Comtoyou csapatvezetője szerint a fordulat nem csak úgy lepottyant az égből, rengeteget dolgoztak azért, hogy megmutassák, helyük van a WTCR-ben.

"Mostanra játékba hoztuk magunkat; Fred az elmúlt két hétvégén több pontot gyűjtött, mint bárki más a mezőnyben. Egész nyáron dolgoztunk az autókon, hogy még jobbak legyünk, és végre elkezdtek jönni az eredmények" - mondta Jean-Michel Baert a TouringCarTimes-nak. 

A wuhani eredmények részben az Audi számára kedvező kompenzációs súlyoknak is köszönhetők, a belga csapatvezető pedig arra számít, Suzukában már nehezebb dolguk lesz.

"Japánra valószínűleg több súlyt kapunk majd, ami okozhat némi nehézséget számunkra, de nem adjuk fel" - zárta.