Giovanardi arra utal, nem volt egyforma a két Alfa Romeo

shadow

Fabrizio Giovanardi végigszenvedte a szezon jelentős részét, majd kiszállt, pont akkor, amikor igazán nagyot dobhatott volna az Alfa Romeo Giuliettával. Kívülről kicsit így néz ki a dolog, az olasz veterán viszont másként látja.

A háromszoros Európa-bajnok, kétszeres BTCC győztes olasz nyolc hétvégét húzott le az Oscaro WTCR Túraautó Világkupában, ám egyedül a Szlovákiaringen volt versenyképes, ahol egy ötödik és egy hetedik helyet szerzett. 

Csapata, a Team Mulsanne nem sokkal a suzukai hétvége előtt jelentette be, elválnak útjaik Giovanardival, helyére pedig az olasz TCR bajnokságban idén második Luigi Ferrarát szerződtették. 

Japánban viszont egy csapásra minden megváltozott, a Giulietta kifejezetten versenyképesnek bizonyult a legendás F1-es pályán. Kevin Ceccon szerzett egy pole-t, megnyerte a szombati futamot, sőt, ha nincs az a buta büntetés (kilógott az autója a rajtkockából), valószínűleg a harmadikat is elvitte volna. 

Első ránézésre úgy tűnhet, Giovanardi meglehetősen rossz pillanatban szakított csapatával, ám Piedone szerint nem biztos, hogy Suzukában képes lett volna a győzelemért harcolni. 

"A Giulietta nyert, és csak gratulálni tudok a csapatnak valamint a pilótának. Nagyon örülök, hogy az a versenygép, amelynek fejlesztésén annyit dolgoztam, jó eredményt ért el. Viszont nagyon dühít, hogy a másik autó messze nem volt ennyire erős" - fogalmazott Giovanardi. 
"Gigi Ferrara egy kifejezetten jó pilóta, de úgy tűnik, a helyzet nem sokat változott. Ebből arra következtetek, hogy hasonló problémákkal találta magát szembe, mint én."

Hogy a "hasonló problémák" alatt pontosan mit értett, azt nem fejtette ki, de van egy erős tippünk. Giovanardi valószínűleg úgy érezte, nem egyforma a két Alfa Romeo Giulietta. 

Vitathatatlan tény, Ferrara sokkal jobban ismeri az autót, mint Ceccon, hiszen azzal versenyzett egész évben az olasz bajnokságban, miközben futamgyőztes csapattársa mindössze negyedik túraautós hétvégéjét teljesítette. Ebből persze nem következik egyértelműen, hogy az autóval van baj, de Giovanardi szavai erre engednek következtetni.

A dolog amúgy nem lenne teljesen meglepő, hiszen a kisebb darabszámban, privát keretek között megépített versenyautóknál előfordulhat egy-egy kakukktojás. Persze ember legyen a talpán, aki megmondja, tényleg erről van-e szó, vagy csak a pilóta vesztette el bizalmát az autóban. 

Akárhogy is, Giovanardit idén megcsípte a versenyző-feeling, és jövőre már futamgyőzelmekért harcolva szeretne visszatérni. 

"Bár ellenfelek voltak, és néha keményen bántak velem, két sztratoszférikus nagy bajnok vezeti most a bajnokságot. Nem tagadom, az év elején az volt a célom, hogy velük harcoljak, különben nem tértem volna vissza."
"A most érzett düh csak még jobban megerősíti bennem a győzelem iránti vágyat. Már 2019-en dolgozom, és biztos vagyok benne, hogy megérdemlek még egy lehetőséget. Visszavágásra készülök."

Az eddig hallott pletykák alapján jövőre bővül a WTCR mezőnye, így ha lesz olyan csapat, amely lát fantáziát Giovanardiban, találhat magának helyet. Főleg, hogy úgy tűnik, a Világkupán +40-es korosztály a menő.