Huff szerint újra kell gondolni az Audi-Volkswagen erőegyensúlyt

shadow

A 2012-es világbajnok Rob Huff szerint itt az ideje, hogy a Marcello Lotti vezette WSC változtasson valamit a BoP-előírásokon, mert az év elején még küszködő audis csapatok egyre többet tudnak kihozni az RS3-ból, és emiatt a korábban meghatározott teljesítmény kiegyenlítés kezd igazságtalanná válni.

Tavaly a TCR International-ben az Audikat jelentősen visszafogták a Golfokhoz képest, a szezonnyitó BoP táblázatban az RS3 35 kilóval volt nehezebb, és VW-k 10 milliméterrel alacsonyabb hasmagassággal mehettek. Ezek a különbségek a szezon során hol nőttek, hogy kis mértékben csökkentek, de végig megmaradtak.

Ehhez képest idén teljesen kiegyenlítettek az előírások a két márka között, mindketten -10 kilót kaptak a gyári alapsúlyból, és a legtöbb riválisra jellemző 70 mm-es hasmagassággal futhatnak. Huff szerint ez a szezon elején talán még igazságos volt, ám a WRT és a Comtoyou Racing egyre közelebb jut ahhoz, hogy kihozza az RS3 reális teljesítményét, ami szerinte újabb BoP változtatást tesz indokolttá. 

"Ha megnézitek, tavaly a mi autóink 40 kilóval könnyebbek voltak az Audiknál, és 20 mm-el lejjebb vihettük a hasmagasságot, mégis alig tudtuk legyőzni őket. Most pedig (Wuhanban) 20 kilóval nehezebbek voltunk náluk, ugyanazzal a hasmagassággal. Szerintem ez is azt bizonyítja, hogy erőn felül teljesítünk" - mondta Huff a TouringCarTimes-nak.
"Ahogy haladunk a szezon vége felé, az emberek egyre több dolgot megtanulnak az autójukról, és ez kezd nehéz helyzetbe hozni bennünket."

Huff természetesen nem arra gondol, hogy mihelyst valaki jobb teljesítményt nyújt náluk, azt azonnal vissza kell fogni. A korábbi világbajnok inkább úgy érzi, ők eddig is a maximum közelében jártak a Golffal, és csak a többiek tapasztalatlansága miatt hozott egyensúlyt a jelenlegi BoP. Ám ahogy a riválisok is egyre többet hoznak ki az autójukból, szerinte itt az ideje átgondolni, valóban igazságos-e ez a helyzet?

Ezzel egyébként el is jutottunk a kézi vezérelt teljesítmény kiegyenlítés egyik legnagyobb problémájához, amit Michelisz Norbi is sokat feszegetett már. Hogyan tudod szétválasztani az autó képességeit a versenyző és a csapat tudásától? Honnan tudod, hogy például a Peugeot azért van hátrányban, mert kicsivel gyengébb képességű autó, vagy azért, mert a csapat és a pilóták nem tudják kihozni belőle a maximumot? Hogyan tudod belekalkulálni a BoP-be a csapat és a pilóták fejlődését?

Mert nagyon nem mindegy, hogy a BoP tisztán az autókat egyensúlyozza ki, vagy a pilóták és a csapatok közti különbségeket is. Utóbbi szerintem már nem igazi sport, de kérdés, hogyan lehet a kettőt elválasztani egymástól?