Hyundai: még ne nyúljanak a BoP-hez

shadow

A Hyundai autóinak fölényét hozta a Túraautó Világkupa marrakeshi idénynyitója, mindkét időmérőn taroltak a koreai márka gépei, és háromból két futamot sikerült megnyerniük.

A szombati időmérőn három i30 végzett az első három helyen (Thed Björk, Michelisz Norbi, Gabriele Tarquini), majd a futamot az olasz nyerte a svéd előtt. A vasárnapi kvalin már Yvan Muller is csatlakozott a bulihoz, így az első négy helyre hyundaios került. Végül a harmadik versenyt is Tarquini nyerte, Mullert és Björköt megelőzve.

Mivel a TCR kiegyensúlyozottságának alapja a BoP, sokakban felmerült annak a lehetősége, hogy talán máris változtatni kéne az alig egy hete kiadott szabályokon, a koreai márka versenyzői viszont türelemre intenek.

"Csak kicsivel az első verseny előtt jött ki a BoP, és Marrakeshben valóban a Hyundai volt a mérce. De ez nem egy hagyományos pálya, úgyhogy szerintem várjunk a Hungaroringig. Meglátjuk, ott is mi leszünk-e a legjobbak. Nem vagyok biztos benne. Itt kétségtelenül nagyon-nagyon jól muzsikált az i30" - idézi Tarquinit a TouringCarTimes

Az Yvan Muller Racingnél versenyző Björk szintén arra hívta fel a figyelmet, hogy Marokkóban nem ritkák a kirívó eredmények.

"Ha megnézik a tavalyi évet, a Volvo elég jól ment itt, de a Honda is rendkívül erősnek bizonyult, akárcsak Vila Realban. Egyetértek Gabrielével, nézzük meg, mit hoz a következő forduló. Én is jól éreztem magam az autóban, és kíváncsi vagyok a folytatásra" - tette hozzá a svéd.

Vernay_arc_marr_box_18.jpg

A marrakeshi hétvége egyelten nem-hyundaios győztese már egy picit másképp látja a szitut.

"A Hyundaiok nagyon gyorsak voltak. Mindkét csapatuk profi, csodálatos versenyzőik vannak, aki számtalan bajnokságot nyertek már, úgyhogy nehéz lesz ellenük. A Hyundai most egyértelműen gyorsabb, mint a többi márka. Remélem, nem kell a Hungaroring utánig várni, hogy valamilyen változás legyen, mert szerintem túl nagy a különbség a márkák között. De van egy főnököm, Chris Reinkének hívják, ő majd foglalkozik az üggyel. Én egy versenyző vagyok, nekem az a dolgom, hogy az autót vezessem" - mondta a második futamot megnyerő audis Jean-Karl Vernay.

Egy dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni: a WTCR-ben kétszintes lesz a teljesítmény kiegyenlítés, és egyelőre csak az első szint aktív. A Hungaroring után életbe lép a WTCC-ben már megismert kompenzációs súlyrendszer, ami tovább finomíthatja az erőviszonyokat. Az első két hétvégén még mindenki 60 kilós pluszsúlyt kapott, ám a magyar forduló után márkánként eltérő lesz a ballaszt, a megelőző hétvégék eredményének megfelelően.

"Simán lehet, hogy a BoP teljesen rendben van, de akkor tényleg változtatni kell a pluszsúlyokkal. Ha kivesznek 60 kilót az autómból, biztosan képes leszek versenyre kelni a Hyundaiokkal" - mondta Vernay csapattársa, Gordon Shedden a TCT-nek.

VÉLEMÉNY: szerintem első körben nincs semmi baj a BoP-vel. Érdemes megnézni az időmérő edzések végeredményét. Rendben, valóban a Hyundai volt a leggyorsabb, de mennyivel? A szombati kvalin Vernay kevesebb mint kettő, a vasárnapin pedig Yann Ehrlacher picit több mint egy tizedet kapott. Ráadásul szombaton 10, vasárnap pedig 18-an voltak egy másodpercen belül. Ha erre rájön még a súlykompenzáció, szerintem zseniálisan szoros bajnokságot kapunk. Abban viszont egyetértek, hogy Marrakesh nem a legjobb mérce, úgyhogy a Hungaroringen okosabbak leszünk.

A szabályok értelmében az FIA Túraautó Bizottságnak rendkívüli esetben joga van változtatni a WTCR BoP-n, ám Marrakesh után kizárt, hogy erre sor kerülne. Erre a lépésre csak akkor kerülhet sor, ha valamelyik márka olyan nyomasztó fölénybe kerülne, mint amilyenben az elmúlt években a Citroën volt.


Szerinted hogy vizsgázott a BoP Marrakeshben?

Ez így rendben van, egyelőre ne változtassanak!
 
0% (0 szavazat)
Túl nagy a Hyundai előnye, azonnali módosítás kell!
 
0% (0 szavazat)
Azt sem tudom, mi az a BoP
 
0% (0 szavazat)
Összes szavazat: 0