Íme a WTCR futamok teljes pontozási rendszere

shadow

A Motorsport Világtanács tegnapi ülése után hivatalossá vált, hogy a Túraautó Világbajnokság 2018-ban átveszi a TCR szabályrendszert, és ezzel párhuzamosan - WTCR név alatt - át is alakul FIA Világkupává.

Az új érában a korábbi kettő helyett már három futamot rendeznek egy hétvégén, és ezt két időmérő edzéssel spékelik meg. Ha további részleteket szeretnél a WTCR-ről, itt mindent megtalálsz, amit jelen pillanatban tudni lehet.

Némi késéssel ugyan, de kiadták hivatalos pontrendszert is, ami az átlag néző számára első körben kicsit nehezen követhető lehet, hiszen mindhárom versenyen más szisztéma szerint értékelik majd a pilótákat. A szombati első futamon 27 pontot kap a győztes, a vasárnapi másodikon a WTCC-ben eddig használt fordított rajtrácsos rendszer lesz életben, míg a harmadik verseny az eddigi főfutamot viszi tovább, azaz a győztes 30 pontot kap.

1. futam: 27-20-17-14-12-10-8-6-4-2

2. futam: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

3. futam: 30-23-19-16-13-10-7-4-2-1

A második és a harmadik verseny közti pontkülönbség érthető, a bajnokság ezzel értékeli azokat a versenyzőket, akik az időmérő edzésen a leggyorsabbnak bizonyultak. Egyszerűbben fogalmazva: nehogymá' ugyanannyit érjen egy fordított rajtrácsos győzelem, mint ha valaki megszerzi a pole-t, és onnan nyer. Ami számomra sem teljesen világos, hogy miért kellett az első futamnak más pontozási rendszert kitalálni, mint a harmadiknak.

Ahogy azt már tegnap megírtam, a szombati versenyhez egy külön, kicsit más rendszerű (Q1 + superpole) időmérő tartozik majd, tehát meglátásom szerint ez ugyanúgy egy "teljes értékű" futam, mint a harmadik, ezért szerintem a közönség és a sport szempontjából is okosabb lett volna ott is a 30-23-19 szerint osztani a pontokat.

A WTCR-ben egyszersmind eltörlik az időmérőn szerezhető pontokat. Mostanáig a WTCC-ben a Q3-ba jutók 5-4-3-2-1 pontot kaptak a helyezésük szerint.