Kétszeres DTM bajnok ül James Thompson Hondájába

shadow

Ahogy arra számítani lehetett, a szlovákiai kimaradás után idén már nem tér vissza a WTCR-be James Thompson, legalábbis nem az All-Inkl.com Münnich Motorsport színeiben. A kétszeres brit bajnok autóját egy kétszeres német bajnok veszi át az év hátralévő részében. 

A 39 éves Timo Scheider igazi top pilótának számít a túraautók és a GT világában, 2003-ban megnyerte a Nürburgring 24 órást, 2011-ben pedig a Spa 24 órás győztes csapatának is tagja volt. A kettő között pedig, szintén az Audi színeiben, belapátolt még két DTM elsőséget. 

A német bajnokságban 2000 és 2016 között 180 versenyen indult, hetet megnyert, 24-szer állt a dobogón, 11-szer volt övé az első rajtkocka, és a két elsőség mellé begyűjtött még két összetett negyedik helyezést. 

Az utóbbi két évben viszont már a rivális BMW autóiban tűnt fel, tavaly velük indult a Nordschleifén, idén pedig az ADAC GT Mastersben, ahol eddig két dobogós helyet ért el az M6 GT3-mal. Közben a ralikrosszban is kipróbálta magát - innen a kapcsolat René Münnichel. A német internetmágnás csapatában a VB-n is az amerikai bajnokságban is indult futamokon.

Scheider szerződése az év hátralévő négy hétvégéjére, azaz a két kínai futamra, Suzukára és Makaóra szól, ám előtte még rajthoz áll a Ralikrossz VB rigai állomásán is (szeptember 14-16).

"Azért hozzuk be Timót a hátralévő négy fordulóra, mert hisszük, hogy nagy segítség lehet számunkra a Világkupa címért folyó küzdelemben. Elképesztő túraautós tapasztalatokkal rendelkezik. A legfontosabb cél a makaói idényzáró lesz számára, az azt megelőző három forduló leginkább a tanulásról szól majd. Nem lesz lehetőségünk külön tesztet tartani előtte, mivel az autók már úton vannak Ningbóba" - mondta a Münnich Motorsport csapatvezetője, Dominic Greiner. 

05_Timo_Scheider-jpeg.jpeg

Ezzel kapcsolatban egy apró kiegészítés. A 16 év német túraautós tapasztalat önmagában valóban jól hangzik, ám a DTM-es autóknak nagyon kevés köze van a TCR-hez, de még a TC1-hez is. A német bajnokságban futó gépek jó 150 LE-vel erősebbek, ugyanennyi kilóval könnyebbek, hátsókerék hajtásúak, és jelentősen több leszorítóerővel futnak. Ergo teljesen máshogy kell vezetni őket; gyakorlatilag kasztnival leöntött formaautók. 

Ettől függetlenül Scheider egy kiváló pilóta, és minden tapasztalat a hasznára lesz, viszont azt hozzá kell tenni, hogy nemzetközi szinten még sosem versenyzett fronthajtású túraautóval. A csapatot viszont legalább már ismeri.

"Remekül ment a közös munka a ralikrosszban, úgyhogy szinte magától értetődő volt a választás. Tökéletesen passzol a világkupa elsőségért harcoló túraautó csapatunkba is" - folytatta Greiner. 

A pályafutása elején négy F3-as futamot is megnyerő Scheider nem számít könnyű beugrásra.

"Komoly kihívást jelent majd év közben beszállni a bajnokságba, ráadásul tapasztalat nélkül. Én viszont szeretem a kihívásokat, úgyhogy mindent bele fogok adni. Egyáltalán nem ismerem a pályákat, de igyekszem támogatni a csapatom, jól érezni magam, és felkészülni a makaói bemutatkozásra" - fogalmazott Scheider. 

Az All-Ink.com Münnich Motorsport másik két pilótája továbbra is Yann Ehrlacher és Esteban Guerrieri lesz. Közülük a franciának vannak jobb esélyei az összetettben, ő 31 pont hátránnyal negyedik, míg az argentin 68 pont lemaradással a nyolcadik helyen áll.