Kitűzték a Hondás WTCR csapatok fellebbviteli tárgyalását

shadow

Szerdán közlemény adott ki a Nemzetközi Automobil Szövetség, amelyből kiderül, szeptember 17-ére, azaz jövő hét hétfőre tűzték ki a két Hondás WTCR csapat, a Boutsen-Ginion Racing és az All-Inkl.com Münnich Motorsport fellebbviteli tárgyalását.

A vitatott esetet nagyon nem kell bemutatni, csak felidézzük gyorsan. A szlovákiai első időmérő után az FIA ellenőrei szabálytalannak minősítették Michelisz Norbi, Thed Björk és Yvan Muller Hyundai-át, mert mindhárom túllépte az előírt maximális turbónyomást. A BRC és az YMR csapat elfogadta a döntés, és a három pilóta a sor végéről indult az első futamon.

A második időmérő után aztán három Hondás pilótát, Esteban Guerrierit, Tom Coronelt és Benjamin Lessennes-t is elmeszelték ugyanezért, ám ők nem törődtek bele az ítéletbe, fellebbezést nyújtottak be, így megtarthatták rajthelyüket.

A második futamon Lessennes ötödik, Guerrieri kilencedik lett, Coronel pedig kiesett. A harmadikon a holland a nyolcadik helyen ért célba, a másik két pilóta viszont belekeveredett a rajt utáni tömegbalesetbe, és kiesett.

A TouringCarTimes később részletes cikkben tárta fel probléma hátterét, és kiderült, valójában az FIA és a TCR jogtulajdonosa, a WSC közti kötélhúzásról van szó. A nemzetközi szövetség ugyanis Szlovákiára kiadott egy saját turbónyomás táblázatot, ám a Honda szerint a technikai szabályzat egyértelműen kimondja, hogy a WSC által meghatározott technikai paramétereket kell figyelembe venni.

A közlemény szerint az tárgyalás szeptember 17-én reggel 8:30-kor kezdődik az FIA párizsi központjában, a döntést pedig várhatóan még aznap nyilvánosságra hozzák.

Ha az FIA helyben hagyja a felügyelők szlovákiai döntését, a három pilótát kizárják utólag kizárják az időmérőből, és a versenyen elért helyezéseiket is elvehetik. Ebben az esetben Michelisz Norbi két ponttal lehet gazdagabb, hiszen a második futamon Lessennes előtte ért célba.