Könnyebb lehet Michelisz Norbiék autója Makaón

shadow

Az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa idényzáró hétvégéjére bő másfél hét múlva kerül sor, így a hivatalos súlykompenzációs táblázatot még nem hozták nyilvánosságra, ám a számítási mechanizmus nyilvános, így azt felhasználva megpróbáljuk megjósolni, hogyan alakulhat a ballasztkiosztás Makaóra. 

A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Ningbo, Wuhan, Suzuka) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb időt veszik a két időmérőről, valamint a legjobb pilóta két legjobb idejét a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, melyik típus mennyi ballasztot kap.

Számításaink szerint Makaón is az Audi lesz a referenciaautó, azaz ők kaphatják a +60 kilót. Nekik átlagosan erős volt Suzuka, viszont a kifutó szlovákiai hétvége sem volt kiugró. 

Súlyban a Hondák lehetnek majd a legközelebb a németekhez; úgy számolunk, a japán gyártó hátránya egy tizeddel csökken a suzukaihoz képest, ami 50 kilós pluszsúlyt eredményezne.

Jó hír a magyar szurkolók számára, hogy ha minden úgy alakul, Vila Real óta először elmozdulhat a +60 kilóról a Hyundai. Bár a koreai márka nem ment rosszul Suzukában, mégis segíti őket, hogy a számukra kifejezetten erős szlovákiai hétvége kikerül a számításból, így ők elvileg +40 kilót kaphatnak Makaóra. 

20 kilót hízhatnak a Volkswagen Golfok. Nekik is közepesen erős volt Suzuka, a Szlovákiaringen (közvetlenül az óriási portugáliai baleset után) viszont pocsék teljesítményt nyújtottak. Mivel azok a számok most kikerülnek az egyenletből, a Golfokat +30 kilóra súlyozzák fel a legutóbbi +10 helyett. 

Sokakat érdekel, hogy a suzukai remeklés után mennyit kapnak az Alfa Romeók és a Peugeot-k; nos, nem sokat. Az olasz márka +20, a francia pedig csak +10 kilóig juthat. Ennek két oka van: az egyik, hogy egy kiugró hétvége még ritkán hoz nagy fordulatot a rendszerben, a másik pedig, hogy mindkét márkánál csak az egyik versenyző nyújtott kimagaslót. Az Alfánál az újonc Luigi Ferrara, a Peugeot-nál pedig Mat'o Homola teljesítménye húzza kicsit vissza a számokat. Ja, és mindkét márka jól ment a Szlovákiaringen, ami ebből a számításból már kimarad.

Makaó lehet az első olyan forduló, ahol egyik márka sem mehet gyári minimumom. A Peugeot-hoz hasonlóan a Cupránál is +10 kilót számoltunk, ami 20 kilós csökkenés Suzukához képest. Itt is hasonlóak az okok, mint a két "kis" márkánál: igazából csak Pepe Oriola ment jó Japánban, ráadásul Szlovákiával nekik is egy elég erős hétvége esik ki az egyenletből.

Ezek egyelőre a mi számításaink, a végleges és hivatalos táblázatot majd az FIA fogja közzétenni, várhatóan néhány nap múlva.