Kútba eshet a Class One terv?

shadow

Érdekes hír látott ma napvilágot a Német Túraautó Bajnoksággal kapcsolatban, amely akár az ideiglenesen világkupává visszaminősített Túraautó Világbajnokság jövőjét is befolyásolhatja. A Motorsport.com értesülése szerint egyáltalán nem biztos, hogy 2019-ben megvalósul a Class One terv.

Ezt a szabályrendszer a DTM és a japán Super GT dolgozta ki, abból a célból, hogy idővel közös versenyeket, sőt akár bajnokságot rendezzenek a német és a japán gyártók részvételével. A Super GT meglehetősen hamar életbe is léptette a Class One-t, a DTM gyártói viszont eleinte vonakodtak, mivel nem akarták vállalni a négyhengeres turbómotorok fejlesztési költségeit. Tavaly azonban a Mercedes bejelentette, 2018 végén kiszáll a német bajnokságból, és láss csodát, hirtelen a DTM számára is fontos lett a közeledés.

Az elmúlt év végén mindkét bajnokság autói meglátogatták a másik sorozat egyik versenyét, ahol közös bemutatóköröket futottak, a két bajnokság vezetője pedig lelkesen szorongatta egymás kezét, jelezve, hogy mennyire fontos nekik az együttműködés. Kétségtelenül felpörögtek az események, ám a Motorsport.com úgy tudja, a japán gyártóknak (Nissan, Honda, Lexus) egyelőre nincs nagy kedve átjönni Európába, és megmérkőzni a BMW-vel illetve az Audival.

Ha azonban a DTM 2018 végéig nem talál egy újabb gyártót, valószínűleg lehúzhatja a rolót, mivel a jelenlegi két márka egyértelműen jelezte, a nem támogatnának egy két résztvevős sorozatot.

A redőny lehúzás helyett viszont, úgy tűnik, létezik egy másik alternatíva is arra az esetre, ha az év végén nem lesz meg a Mercedes utódja. A Motorsport.com szerint elképzelhető, hogy ebben az esetben a DTM GT-bajnoksággá alakul át, és átveszi az Endurance Világbajnokságon használt GTE szabályrendszert. Ebben a kategóriában jó néhány gyártó érdekelt (BMW, Porsche, Ferrari, Ford, Aston Martin, Corvette), és a géposztály egyelőre nem rendelkezik sprintsorozattal.

Az egyetlen kérdés, és ezt a Porsche GT-főnöke, Frank-Steffen Walliser is felteszi, hogy érdekelné-e egy ilyen bajnokság a gyártókat? Az ő szavaiból egyébként úgy tűnik, a Porsche elgondolkodna rajta.

A WTCC újraélesztés szempontjából ennek az infónak komoly jelentősége lehet, hiszen meg nem erősített hírek szerint az Eurosport Events, két év világkupázás után, a Class One szabályrendszerrel szeretné visszahozni a világbajnokságot. Ám ha a DTM és a Super GT kihátrál a kategória mögül, akkor vagy marad a TCR és a Világkupa, vagy más megoldást kell találni.