López LMP1-es Toyotát tesztelt?

shadow

Mi lesz José Maria Lópezzel 2016 után, ez a kérdés már többször is fölmerült a WTCC rajongók gondolataiban, és egyre gyakrabban kerül majd elő, ahogy közeledünk az esztendő végéhez.

Az argentin pilóta szerződése az év zárultával lejár a Citroënnél, a francia márka pedig ki is száll a túraautó világbajnokságról, így Pechito focis hasonlattal élve szabadon igazolhatóvá válik.

Az elmúlt hónapokban többen is faggatták már a jövőről, de érdemi infóval nem tudott előállni: szívesen maradna a bajnokságban, ha kapna egy jó ajánlatot, de más sorozatok is szóba jöhetnek, és számára az a legfontosabb, hogy Európában folytathassa pályafutását.

Tudjuk, hogy López korábban szép sikereket ért el a formaautózás világában, és annak lehetősége is felmerült, hogy a PSA csoporthoz tartozó DS-Virgin csapathoz igazolhat a Formula-E-be, a francia sajtó azonban egy másik, nagyon érdekes értesülést is bedobott a köztudatba.

Az Endurance-Info úgy tudja, a 32 éves pilóta már vezette is a Toyota LMP1-es versenyautóját, és elképzelhető, hogy 2017-ben az Endurance Világbajnokságba szerződik, ahol többek között a Le Mans 24 óráson is rajhoz állhat. A francia lap nem is volt rest megkérdezni magát Pechitót, még a paul ricardi hétvége során.

"A szerződésem nem engedi, hogy júniusig bármit is mondjak Júniusban aztán elkezdhetek más csapatokkal is tárgyalni. A menedzserem, Nicolas Todt azon dolgozik, hogy számomra megfelelő lehetőséget találjon, és Európában maradhassak. Nekem messze nincs annyi kapcsolatom itt, mint neki" - mondta López az Endurance-Info-nak.

Ha már a szerződés szóba került, a kétszeres túraautó világbajnok elméletileg már idén is rajthoz állhatna Le Mans-ban, ám elég szűkösek a lehetőségek.

"A szerződésem megengedi, hogy lehetőség esetén elinduljak a Le Mans 24 óráson, de egyelőre nem kaptam konkrét ajánlatot. Nem könnyű erre a versenyre ülést találni, főleg túraautósként, de egy nap remélem, megadatik ez a lehetőség, hiszen a Le Mans mindig is a céljaim között szerepelt."

Időközben viszont olyan, egyelőre csak nagyon kósza pletykák is elterjedtek, hogy talán a Peugeot venné át a Citroën helyét a WTCC-ben (Francois Ribeiro beszélt egy jövőre érkező gyártóról), amely egy másik kasztniban vihetné tovább a testvérmárka által fejlesztett világverő technológiát. De mondom még egyszer, ez csak egy nagyon pille kis pletyi, senki érintett még csak nem is foglalkozott vele, viszont lenne benne logika. Feltételezésem szerint a Peugeot nem egy szál Dakar-programra akarja építeni a motorsport tevékenységét.