Michelisz Norbi főnöke szerint nem kell több agresszivitás

shadow

Az év első három WTCR hétvégéje után slágertéma lett a magyar szurkolók között, hogy Michelisz Norbi elég erőszakos-e túraautó pilótának, vagy netán változtatnia kéne a stílusán?

A saját véleményemet már olvashattátok ebben a kérdésben, azóta pedig a BRC Racing csapatvezetőjét, Gabriele Rizzót, Michelisz Norbi főnökét is megkérdeztük a magyar versenyzőről.

Három versenyhétvége után hogyan értékeled Michelisz Norbi teljesítményét a csapatnál?

"Az eddig elért eredményei mindennél jobban bizonyítják, hogy ma ő a világ egyik leggyorsabb túraautó versenyzője. A nálunk töltött három verseny csak aláhúzta ezt, hiszen minden alkalommal az első ötben végzett az időmérőn, és hatból kétszer megszerezte a pole pozíciót. Nagyra becsüljük a gyorsaságát, és azt a munkát, amit a csapatunkban eddig elvégzett" - mondta Rizzo a WTC Blognak.
"A versenyeken viszont sajnos nem sikerült learatnia azokat az eredményeket, amik a tempója alapján járnának neki. Ennek több oka van. Marrakeshben műszaki hibák hátráltatták, a Hungaroringen a rajtok nem sikerültek tökéletesen, a Nordschleifén pedig minden versenyhelyzetből a lehető legrosszabbul jött ki. Ha azt szeretnénk, hogy világbajnok legyen, ezeket ki kell küszöbölnünk. Az egész csapat együtt azon dolgozik, hogy megoldást találjunk az elmúlt versenyeken felmerülő gondokra."

A magyar szurkolók egy részében felvetődött, hogy Norbinak talán erőszakosabbnak kellene lennie a pályán. Szerinted is így van?

"Véleményem szerint ez nem az agresszivitásról szó. A bajnokság annyira szoros, hogy nagyon kevés tér van az agresszív előzésre, hiszen azzal közel kerülsz a szabályok adta határokhoz, megkockáztatod a büntetést. Nagyon könnyű erről beszélni, de kegyetlenül nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Jelen pillanatban egy olyan versenyző vezeti az összetettet, aki amellett hogy gyors, ebben is a legjobb teljesítményt nyújtotta eddig. A 2018-as WTCR bajnoknak rendelkezni kell ezzel a képességgel, jobban mint az elmúlt években bármikor."
"Biztos vagyok benne, hogy mind Norbinak, mind Gabrielének megvan az a tapasztalata, hogy mindenki másnál jobb legyen ebben is."

A Nürburgringen az Yvan Muller Racing Hyundai-ok egy picivel jobb teljesítményt nyújtottak a BRC-seknél. Mi ennek az oka?

"Listavezetőként érkeztünk a Nordschleifére, ami miatt óvatosan és kellő tisztelettel vágtunk neki a hétvégének. Valószínűleg benne hagytunk néhány tizedet a beállításokban, mivel igyekeztünk konzervatív módon hangolni az autót, hogy elkerüljünk bármilyen gumival kapcsolatos problémát. Erre azért is szükség volt, mert egy teljesen új keverékkel mentünk most."
"A teljesítményünk nem volt messze az YMR-étől, bár ezúttal tényleg mögéjük szorultunk. A Hungaroringen viszont mi jártunk előttük, méghozzá a mostaninál nagyobb előnnyel. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy a BRC legyen a leggyorsabb hyundai-os csapat a mezőnyben" - zárta Rizzo.