Michelisz Norbi harmadik az első nürburgringi időmérőn

shadow

Hiába a pluszsúly és a BoP módosítás, három Hyundai és egy Honda bérelte ki az első két sort az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa csütörtöki 40 perces időmérő edzésén.

A legjobb időt Thed Björk érte el az Yvan Muller Racing i30-asával, a svéd pilóta viszont mindössze 79 ezreddel volt gyorsabb, mint főnöke, a négyszeres világbajnok Yvan Muller.

A harmadik helyet Michelisz Norbi kaparintotta meg a BRC Racing Hyundai i30-cal, ám a magyar pilótának nem volt sima menet az időmérő. Kb. 15-20 perc lehetett még hátra az időmérőből, amikor egy rádióbeszélgetésben elmondta, valahol nekiment a korlátnak, és vissza kell jönnie a boxba. Szerencsére a BRC-s srácok még időben megjavították a csak enyhén sérült Hyundai-t, így Norbi az utolsó körében jelentőset tudott gyorsulni.

Esteban Guerrieri a legutolsó pillanatban csípte meg a negyedik helyet a Honda Civic-kel, míg az ötödik az ilyen pályákat kifejezetten kedvelő Rob Huff lett. A két szabadedzést megnyerő René Rast a szabadkártyásoknak járó 20 kiló pluszsúllyal a hatodik helyen zárt, két tizeddel megelőzve Michelisz csapattársát, a listavezető Gabriele Tarquinit.

Két eddig inkább csak szenvedő versenyző is életre kelt a Nordschleifén. A brit pályákhoz szokott Gordon Shedden a nyolcadik rajtkockát szerezte meg az Audi RS3 LMS-el, míg Tom Coronel először verekedte be magát a legjobb 10-ben.

Rast_audi_qp_nord_18.jpg

Ahogy arra számítani lehetett, a tempó és a bátorság növelésével a balesetek száma is emelkedett. 8 perc után a pályát mindenkinél jobban ismerő René Rast koccintotta oda az Audi hátulját, komolyabb következmények nélkül, Mehdi Bennani balesete negyed órával később viszont már sokkal nagyobb károkat okozott.

Másfél perccel a vége előtt a magához képest egész jól teljesítő Aurélien Panis elmért egy kanyart, amit a Comtoyou Audi bal eleje bánt, majd legnagyobb bánatunkra az utolsó pillanatokban Nagy Norbi is korlátnak csapta a Zengő Cuprát. A felvételekből nem derült ki a sérülés nagysága, ám Szabó Zsolit FP1-es zúzása után ez annyira hiányzott a csapatnak, mint hullaházba a fingás.

FRISSÍTÉS: nemrég beszéltem Nagy Norbi édesapjával, aki elmondta, hála Istennek a 8-as Cupra nem csapódott neki a korlátnak, csak ugyanaz a hiba jött elő, ami már a Hungaroringen is, eltömődött az autó üzemanyag rendszere.

Az erőviszonyokat kívülről nézve sosem könnyű pontosan elemezni, azt viszont csak a vak nem látja, hogy 10 mm-el nagyobb hasmagasság ide, +60 kiló oda, a Hyundai még mindig üti a mezőnyt. Gyorsan hozzáteszem, tényleg náluk van négy a legjobb pilóták közül, de a Guerrierinek kiosztott kilenc tized, és a Huffra kiperkált 1.2 másodperc hátrány még a Nordschleifén sem teljesen elenyésző.

Rendkívül beszédes viszont, hogy az utolsó szektorban, amely gyakorlatilag a Döttingerhöhe egyenesből és a Tiergarten kanyarkombinációból áll, magasan az Audi RS3 LMS volt a legjobb, kihasználva az autó kiváló aerodinamikai adottságait.

Az első nürburgringi időmérő edzés végeredménye:


QP1_nord_18.jpg

A csütörtöki futam 19:45-kor rajtol, élő közvetítés pedig ezúttal is csak az interneten lesz, az Eurosport Playeren illetve a WTCR Facebook oldalán.