Michelisz Norbi ismét M1RA színekben indul

shadow

Ismét saját csapatában versenyez Michelisz Norbi, aki a M1RA színeiben rajthoz áll a TCR Európa-kupa barcelonai idényzáró hétvégéjén. 

A WTCR-ben az olasz BRC Racingnél induló magyar versenyző tavaly a Hungaroringen és Thaiföldön is autóba ült, hogy segítse csapata akkori versenyzőjét, Tassi Attilát, idén viszont katalán forduló lesz az első vendégjáték a Túraautó Világkupán kívül. 

A csapat közleménye a konkrét célokról csak általánosan ejt szót, Norbi szeretné segíteni a Hyundai-t, a M1RA-t és Nagy Danit a barcelonai versenyen. 

Az egyéni bajnoki cím elérésre sajnos minimális esély mutatkozik, Spanyolországban 55 pontot lehet gyűjteni, Dani hátránya pedig kereken 40 pont az összetettben a balul sikerült monzai hétvége után. Csodák persze vannak, ám most nagyon sok mindennek kellene összejönnie hozzá.

A bajnoki dobogó már sokkal inkább realitás, a harmadik helyezett Dusan Borkovic ugyanis csak 20, a második Jean-Karl Vernay pedig 31 ponttal előzi meg a M1RA pilótáját. 

„Mindenki tudja, hogy a M1RA többet jelent nekem egy csapatnál, inkább olyan, mint egy család. WTCR-es Hyundai-versenyzőként érzem a felelősséget, így a legjobb tudásom szerint segítem a gyártót, a M1RA-t és Nagy Danit Barcelonában. Hálás vagyok a BRC Racing Teamnek és a Hyundai Motorsport Customer Racingnek, hogy támogatnak ebben a kihívásban” – mondta Norbi.

M1ra_monza.jpg

A TCR International-ben tavaly elvitt csapatbajnoki címre az idei váltógazdaság és az egy autóval teljesített asseni hétvége miatt ezúttal már nincs esély. 

„Norbi valahányszor velünk tart, az nagy érzelmi pluszt ad a csapatnak. Hatalmas megtiszteltetés egy világklasszis versenyzővel együtt dolgozni mindenkinek a M1RA-nál, így elképesztően büszkén és izgatottan várjuk ezt a versenyhétvégét Barcelonában. Most az a feladatunk, hogy Norbi kiemelkedő tapasztalatát és tudását eredményekre váltsuk a pályán. Hatalmas köszönettel tartozunk a szponzorainknak és mindazoknak, akik segítettek abban, hogy Norbi újra autóba ülhessen a M1RA-ban” – tette hozzá Bári Dávid csapatvezető. 

A barcelonai fordulót a most következő hétvégén (október 20-21) a szokásos időrend szerint rendezik, azaz pénteken két szabadedzés, szombat időmérő és első futam, majd vasárnap jön a második verseny. Íme az időterv:

Péntek:  

11:55 – Első szabadedzés [30p] (Live Timing, europe.tcr-series.com)
16:05 – Második szabadedzés [30p] (Live Timing, europe.tcr-series.com)

Szombat:

11:45 – Időmérő edzés [20+10p] (Live Timing, europe.tcr-series.com)
17:30 – Első futam [23p+1k] (TCR Youtube, élő)

Vasárnap:

15:55 – Második futam [23p + 1k] (TCR Youtube, élő)

A Hyundai számára nem valami sikeres monzai forduló után legalább a pluszsúlyok kedvezően alakulnak Daniék számára, az Audik 60 kilót kapnak Barcelonára, a Hondák 40-et, miközben az i30-ak 20 kilóval mehetnek. Íme a táblázat:

CompTCRE.jpg

Kis magyarázat hozzá angolul nem beszélőknek. Az első oszlop a gyári alapsúly, a második a TCR EK saját kompenzációs súlyait, a harmadik pedig az egyetemes TCR BoP súlyváltozásokat tartalmazza. A negyedik oszlopban találjátok, hogy az adott márka autói ténylegesen hány kilósak lehetnek Barcelonában.