Michelisz Norbi ott nyert, ahol sokak szerint elsőre lehetetlen

shadow

2010-ben történt, abban az évben, amikor Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport elkezdte azt a kalandot, ami végül a gyári Honda csapat legyőzésében csúcsosodott ki 2014-ben. 

Ez volt Norbi és a csapat első éve a Túraautó Világbajnokságon, és elég jó hangulatban érkeztek Makaóra, mivel néhány héttel korábban Japánban megszerezték első dobogójukat, ráadásul az első, normál rajtrácsos futamon. 

A Circuit of Guia viszont egy teljesen más szint, így azt Norbi sem gondolta, hogy első látogatásra egyből sikerül futamot nyernie a volt portugál gyarmaton.

"Ez a győzelem pályafutásom egyik legfelemelőbb pillanata, mivel 2010 bizonyos szempontból elég nehéz év volt. A WTCC előtt minden bajnokságot megnyertem, ahol elindultam, ezért komoly elvárásokkal érkeztem. De hamar rá kellett jönnöm, hogy elképesztően magas a színvonal. Keményen kellett dolgoznom, és fel kellett ismernem, hogy van sok olyan terület, amit fejlesztenem kell magamban" - mesélte Norbi. 
"De aztán jött Makaó, és azon a pályán sikerült futamot nyernem, ahol mindenki szerint kell legalább három-négy verseny, hogy megszerezd a magabiztosságot, ami egyáltalán egy dobogós helyhez, nemhogy a győzelemhez kell."

Michelisz_dobogo_10.jpg

Bár már lassan nyolc éve történt, Norbi szinte minden pillanatra emlékszik, amit a világoskék dízel SEAT Leónban töltött.

"Emlékszem az első szabadedzésre. Beültem az autóba, és mindenkinek azt mondtam, ez a legcsodálatosabb hely, ahol valaha jártam. Valahogy sikerült ezt az önbizalmamat átültetni a vezetésbe is. Második lettem az időmérőn, de kaptam egy 5 rajthelyes büntetést, úgyhogy az első futamon a hetedik helyről indulhattam."
"Végül ötödikként értem célba, és mivel akkor még az első nyolc helyezett fordult, a második versenyen a negyedik rajtkocka volt az enyém. Akkor azt mondtam magamnak: eljött a pillanat, most dobogóra fogok állni. Valahogy éreztem."
"Arra viszont gondolni sem mertem, hogy megnyerhetem a futamot. Viszont jól sikerült a rajtom, az utolsó körre pedig még mindig nagyon jól emlékszem. Arra az intenzív nyomásra, amit akkor éreztem. Átéltem a pillanat súlyosságát, hogy karnyújtásnyira a győzelem a világ legcsodálatosabb versenypályáján. Nagyon intenzív, de egyben érzelmekkel teli pillanat volt."

Norbi a folytatásban is élt át nagy pillanatokat Makaón, bár győzni azóta nem tudott. 2012-ben viszont drámai körülmények között lett privát bajnok ezen a pályán, és szerintem 2014-re is sokan emlékeznek, amikor Monteiro döbbenetes balszerencséje nyomán a két gyári Honda előtt megszerezte az összetett negyedik helyet a Zengő Motorsporttal. 

A tavalyi évet sem fogjuk egykönnyen elfelejteni, amikor Norbi a nyitó futamon lekoccolta a korlátot, és ezzel piros zászlót okozott, majd vasárnap a JAS szerelők által újjáépített Hondával második lett. 

Másfél hét múlva pedig jön az újabb fejezet, most már a BRC Racing és a Hyundai színeiben.