Michelisz Norbi: számomra is előny a két új Hyundai-pilóta

shadow

Hónapok óta pletykálták már, ma pedig a hivatalos bejelentésre is sor került: a Hyundai 2019-re is meghosszabbította Michelisz Norbi valamint Gabriele Tarquini szerződését, sőt, melléjük leigazolta a korábbi volvós és ladás Nicky Catsburgot, valamint az ex-Alfa Romeo-, valamint BMW-pilótát, Augusto Farfust. 

Néhány órával a bejelentést követően meg is kérdeztük a magyar versenyzőt, mit szól az új csapattárs-riválisokhoz, és az érkezésük hogyan hathat az ő helyzetére.

"Ha csapatfőnökként pilótákat szeretnék szerződtetni, ők ketten biztosan a listám elején lennének. Catsburggal versenyeztünk egymás ellen, Farfust pedig a BMW-s időszakában a legjobbak között tartottam számon. Előtte ment Alfával, volt Tarquini és Giovanardi csapattársa is, és mindkettejük ellen jó teljesítményt nyújtott" - mondta Michelisz Norbi a WTC Blognak.
"Mindketten nagyon gyorsak; két pilóta a piacon most elérhető legjobbak közül. Ebből a hírből is azt a következtetést tudom levonni, hogy a Hyundai nagyon komolyan gondolja a WTCR-t."

A TC1-es érához képest már az idei világkupa szezon is jelentős erősödést hozott, ám a jövőre vonatkozó pletykák alapján 2019-ben még sűrűbb lehet a mezőny. Norbi leginkább lehetőségeket lát az új csapattársakban.

"Mindkettejük érezése előnyömre lehet, hiszen a versenyzők mindig szeretik, ha új emberekkel mérhetik össze magukat. Ahogy említettem, a nyers tempó szempontjából mindketten magasan vannak a listámon, ezért nagyon várom, hogy azonos autóval összemérjem magam velük."
"A motiváció mellett az is fontos, hogy a csapaton belül jövőre is nyilvánosak lesznek a telemetriák, és szeretnék minél több új információt magamba szívni az ő adataikból is."

DteyU_OW0AALnJk.jpg Fotó: Hyundai Motorsport

Augusto Farfus agresszív, kemény pilóta hírében áll, bár 2009 óta nem versenyzett túraautóval. 

"Ellene még nem versenyeztem, és bár én is hallottam, hogy korábban talán a forrófejűbb kategóriába tartozott, annak már vagy tíz éve, úgyhogy ebből nem feltétlenül vonnék le következtetést." 

A Hyundai hivatalos sajtókiadványában nem említettek csapatneveket, így jelenleg három opció elképzelhető. Az első, hogy mind a négy autót egy istálló alatt nevezik be, ami a BRC Racing lesz. A másik, hogy mind a négy i30-at a BRC viszi, de hivatalosan különveszik két kétautós csapattá, mint ahogy idén a Comtoyou csinálta. 

A harmadik forgatókönyv egyelőre kevésbé tűnik valószínűnek, eszerint a BRC Racing mellé bevonhatnak egy másik alakulatot. 

Az ezzel kapcsolatos döntést még nem kommunikálta a Hyundai, így Norbit csak feltételes módban kérdezhettük arról, kivel lenne legszívesebben párban, ha kettéosztják a négy főt?

"Őszintén szólva nincs elképzelésem erről. Szerettem Tarquinivel együtt dolgozni, mert kimozdított a komfortzónámból, és sok apróságot el tud lesni tőle az ember, ha figyel a részletekre. De persze megvan annak is a varázsa, amikor új ellenfelet kapsz. Ha most kellene választanom, akkor ez egy jó kérdés lenne" - zárta Norbi

Bár hivatalos beosztást még a vb-ezüstérmes magyar pilóta sem látott, elméletileg a januári portimaói teszttel indul majd a felkészülési időszak.